Uspješna godina

Zalando se pohvalio rekordnim brojem kupaca: Prosječna potrošnja po kupcu je u 2024. bila 295 eura

Čak 70 posto prodanih tenisica za trčanje bilo skuplje od 100 eura

Zalando - paketi

 Demian Pleuler/

Popularna europska e-trgovina Zalando ove se godine širi na tri nova tržišta - Portugal, Bugarsku i Grčku. Program vjernosti Zalando Plus već je pokrenut u Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj, Francuskoj, Nizozemskoj, Švicarskoj i Austriji, a do kraja godine bit će uveden na većinu preostalih tržišta. Prošlu godinu zaključili su s rekordnih 51,8 milijuna aktivnih korisnika (4,5 posto više nego 2023.), ukupnom vrijednošću prodanih proizvoda i usluga od 15,3 milijarde eura te s 10,6 milijardi eura prihoda. Operativna dobit dosegnula je 511 milijuna eura, što je, ne samo 161 milijun više nego godinu ranije, nego i 30 milijuna više od njihovih najboljih projekcija.

Izvršni direktori Zalanda Robert Gentz i David Schröder na predstavljanju poslovnih rezultata u Berlinu istaknuli su kako je 2024. bila prva godina nakon pandemije u kojoj se e-trgovina u Europi vratila na svoj dugoročni trend rasta, jer sve više kupaca kupuje online. Prosječna potrošnja po kupcu i dalje je 295 eura, a u ponudi su i neki novi brendovi - Versace, Marine Serre, On running i Fjällräven, a u veljači je Zalando postao ekskluzivni prodavač legendarnog dizajnerskog brenda Diane von Fürstenberg u Europi. U ponudu su također dodali više kozmetičkih i sportskih marki te skuplje proizvode, a u prezentaciji su istaknuli da je 70 posto prodanih tenisica za trčanje bilo skuplje od 100 eura.

image

Zalando - virtualna garderoba

Demian Pleuler/

EBIT marža se u godinu dana povećala s 3,5 na 4,8 posto. Za Zalando je to, istaknuli su, značajan korak prema prilagođenoj EBIT marži od šest do osam posto, koju žele postići do 2028. U ovoj godini očekuju da će bruto vrijednost prodane robe i prihod rasti između četiri i devet posto, a prilagođena dobit prije kamata i poreza dosegnuti između 530 i 590 milijuna eura.

- Naša strategija ekosustava dobro napreduje, i već je pridonijela snažnom financijskom učinku u 2024., pa sada još više radimo i ulažemo kako bismo uhvatili budući rast - poručio je Robert Gentz.

U B2C segmentu to znači ažuriranje programa vrijednosti širenjem ponude lifestylea u područjima kao što je sport, asortiman koji uključuje više od 600 stilova i bolju prezentaciju proizvoda preko posebnih stranica s pojedinostima proizvoda i savjetima o veličini, što kupcima pomaže u odluci o kupnji proizvoda. Osim toga, od lansiranja krajem 2023., objavljeno je više od 500 priča s više od 700 brendova i 7000 proizvoda koji pomažu kad je riječ o "personaliziranoj inspiraciji". Pokrenuli su i značajku Follow My Style, i korisnike pozvali da svojim followerima i obožavateljima daju pristup svom stilu i preferencijama. Tvrtka će omogućiti korisnicima i da kreiraju svoje izloge posvećene određenoj temi ili životnom stilu, kao što su "Urban Running" i "Parisian Skater Kids". Pokreće se i iskustvo stvaranja outfita pod nazivom Stylelt, koje korisnicima omogućuje stiliziranje odjeće na avataru prema vlastitom izboru, dopuštajući im da eksperimentiraju s različitim izgledima i podijele svoje inspiracije s prijateljima, obitelji i pratiteljima.

image

Zalando (ilustracija)

Demian Pleuler/

Ulaganje u budući rast u B2B segmentu znači da su gotovo udvostručili tržišta na kojima posluju i nude napredniji softver i logistička rješenja za opsluživanje web-trgovina i aplikacija brendova i trgovaca. Zalando, naime, svoju infrastrukturu, softver i uslužne mogućnosti nudi brendovima i trgovcima kako bi bio ključni pokretač transakcija e-trgovine sa svojim operativnim sustavom ZEOS. Nakon lansiranja u Švicarskoj, Poljskoj i Španjolskoj, ZEOS sada logistički opslužuje 12 tržišta, a pokretanjem i proširenjem logističkih funkcionalnosti ZEOS.ONE trgovci dobivaju veću kontrolu nad isporukom proizvoda. Od ove godine, mogućnosti tog operativnog sustava koristit će i brend Next.

Zalandovom akvizicijom tvrtke About You iskustvo kupaca neće se previše promijeniti.

- U B2C segmentu akvizicija će Zalandu omogućiti da provede strategiju dvostrukog brenda, s dva različita i odvojena iskustva za bolju uslugu kupcima i partnerima. U B2B segmentu SCAYLE jedinica tvrtke ABOUT YOU savršeno će nadopuniti softversku ponudu ZEOS platforme - objasnili su.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. ožujak 2025 18:03