Šire poslovanje

Vlasnik Karlovačke pivovare velikom investicijom ušao na najveće tržište piva na svijetu

Heineken je postao suvlasnik najuspješnijeg kineskog proizvođača piva i nada se da će Kinezi htjeti platiti dolar više za dobro pivo
Ilustracija
 Getty Images/iStockphoto

Heineken je uložio 3,1 milijardi dolara u dionice China Resources Beera, čime je postao suvlasnik proizvođača najprodavanijeg kineskog piva Snow, javlja Bloomberg. Nizozemska tvrtka, koja u svom portfelju ima i Karlovačku pivovaru, tom je investicijom oborila dosadašnji rekord i postala najveći investitor u toj industriji u Kini.

- Vjerujem da će naša suradnja biti na obostranu korist zato što ćemo objediniti naše bogato pivarsko iskustvo s dosadašnjim iskustvom China Resource Beera, koji najbolje poznaju potrebe i navike kineskih potrošača – rekao je izvršni direktor Heinekena Jean-Francois van Boxmeer.

Upravo je obostrana korist najčešće spomenuta kao objašnjenje transakcije. Naime, Heineken očekuje da će njome najvećem tržištu piva na svijetu moći ponuditi svoje proizvode, a da će u tome ključnu ulogu imati China Resources Beer i njihovo iskustvo u distribuciji pive kineskim potrošačima. Zauzvrat, Heineken se obvezao plasirati kinesku pivsku uspješnicu Snow na međunarodno tržište.

- Najvažniji adut svim proizvođačima piva koji žele svoje proizvode ponuditi kineskim potrošačima je mogućnost opstanka na tržištu – rekao je glavni izvršni direktor China Resource Beera Hou Xiaohai, dodavši da postoje veliki izazovi koji se još trebaju riješiti.

Iako su svi drugi sektori do sada uložili veliki napor da se pozicioniraju na kineskom tržištu, pivarska industrija kasni za tim trendom zato što su kineski potrošači do sada preferirali domaće i prepoznatljiva piva pristupačnih cijena od onih uvoznih. Heineken vjeruje da će njihovi proizvodi uspješno opstati na kineskom tržištu zato što će ponuditi kvalitetu piva za koju će potrošači biti spremni platiti dolar više.

Heinekenova investicija osobito je iznenadila njegove glavne konkurente poput Anheuser-Busch InBev-a i CarlsBerg A/S, čija je dominacija na svjetskom tržištu sad time ugrožena. Ipak, analitičari se ne boje monopola.

- Nije moguće da Heineken sam zauzme većinu kineskog tržišta – rekao je za Bloomberg tržišni analitičar Barney Wu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 02:12