EK ulaže 2,9 milijardi eura

Vlada radila s Rimcem na dovođenju ulaganja u Hrvatsku

‘Električni automobili industrija su budućnosti, a ovom investicijom i Hrvatsku upisujemo na mapu te industrije‘, rekao je Mate Rimac
 Goran Mehkek/Cropix

Rimac Automobili Mate Rimca i Tesla Elona Muska među dobitnicima su 2,9 milijardi eura ili 22 milijarde kuna bespovratnih sredstava koje će EU dodijeliti europskim tvrtkama kako bi razvile novi ekosustav za baterije. Cilj Unije je prekinuti ovisnost i prestići Kinu u području električnih automobila. Ključan dio te strategije su upravo baterije za vozila. Europska komisija objavila je da je odobrila 42 pojedinačna projekta iz 12 država članice u četiri vertikale.

Mate Rimac, koji proizvodi baterije za hyper električne automobile po čemu je globalno jedinstven, nalazi se u vertikali baterijskih sistema. Zasad nije objavljeno koliko će od tog novca primiti. No, kako doznajemo taj će podatak biti objavljen u narednom razdoblju, jer EU jednako kao i Hrvatska mora objavljivati iznose državne pomoći poduzetnicima. U vertikali s Rimcem su još Tesla, zatim BMW, FCA te AVL, unas manje poznata austrijska tvrtka koja u Hrvatskoj zapošljava stotinjak softveraša.

"Električni automobili i baterijski sustavi su definitivno industrija budućnosti koja već danas ima veliki značaj i efekt na ekonomije zemalja koje prednjače u industriji, a ja sam ponosan što se u ovoj investiciji, koja će primarno ići u stare članice Unije, što i Hrvatsku stavljamo na mapu automobilske i baterijske industrije", kaže Rimac.

Dodaje da su samo deset godina stvorili gotovo tisuću radnih mjesta u Hrvatskoj u industriji, koju danas Europska komisija prepoznaje kao stratešku za cijelu Uniju, industriju koja razvija i proizvodi električne automobile i baterijske sustave.

"Osim samog osnaženja, daljnjeg rasta i zapošljavanja u sklopu Rimac Automobila želja nam je u projekt uključiti i hrvatske obrazovne institucije te druge dionike poput mreže domaćih dobavljača. Nadamo se da će to, uz naše izravnu suradnju s kupcima i investitorima kao što su Porsche i Hyundai, uspjeti privući dodatne investicije u ovom sektoru u Hrvatsku", kaže Rimac.

Tri preostale vertikale koje su dobile financijsku injekciju Unije su ona s naprednim materijalima, vertikala baterijskih ćelija i vertikala za reciklažu i održivo poslovanje. U vertikali naprednih materijala je primjerice austrijska VARTA, u onoj baterijskih ćelija BMW i Tesla, a u onoj za reciklažu Tesla i češki ZTS VaV. Većina drugih tvrtki u sve četiri vertikale su ili startupi ili industrijski specifične kompanije koje su posljednjih godina radile na razvoju naprednih tehnologija.

U Vladi navode da je ova financijska injekcija rezultat projekta na kojem je radilo 12 članica Unije.

"Projekt su uz Hrvatsku zajednički pripremile Austrija, Belgija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Italija, Poljska, Slovačka, Španjolska i Švedska, a provedba projekta trajat će do 2028. godine. Izravni partner Hrvatske na projektu je tvrtka Rimac Automobili", pojašnjavaju u Vladi.

Dodaju da će se kroz projekt razviti nove tehnologije u području baterija, i to od rudarenja i obrade sirovine, razvoja novih tehnologija, preko proizvodnje baterijskih ćelija i baterijski paketa, do njihovog recikliranja. Unija u većini tih segmenata trenutačno ovisi o Kini. No, optimizam budi činjenica da su lani u Norveškoj otkrivene najveća nalazišta fosfata, titana te za baterije ključnog, vanadija, a zbog čega je Unija pokrenula pregovore s tom državom o eksploataciji tih minerala. Iz Vlade ističu da su 2,9 milijarde eura tek početak investicijskog vala, jer da očekuju dodatnih 9 milijardi eura investicija iz privatnih izvora.

Nataša Tramišak, ministrica regionalnoga razvoja i fondova EU kaže da ovaj projekt, u koji je uključena i tvrtka Rimac Automobili ima punu potporu Vlade.

"Ovakav projekt se kao ulaganje u istraživanje, razvoj i inovacije u potpunosti uklapa u Nacionalnu razvoju strategiju, a bit će sufinanciran iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, a procjenjuje se da će do 2029. dovesti do stvaranja novih 1400 radnih mjesta i da će Hrvatska postati puno privlačnija ulagačima u auto industriju što će doprinijeti izgradnji novog snažnog industrijskog sektora, otpornog na krize“, zaključuje Tramišak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 16:30