direktor tvrtke Saop Hrvatska

‘U prošloj godini smo ostvarili rast od 60 posto‘

‘Izvanredne okolnosti na određeni način su nas primorale na reorganizaciju poslovanja‘, kaže Marko Šagi
Marko Šagi

Tvrtka Saop posluje od 1987. godine kada je u Sloveniji pokrenuta tvrtka pod nazivom Servis za automatsku obradu podataka. Tijekom godina tvrtka Saop se pozicionirala kao vodeći pružatelj poslovnih programskih rješenja s preko 30.000 korisnika u regiji. Osim u Sloveniji gdje je matična tvrtka, Saop posluje još u Hrvatskoj i Srbiji.

Marko Šagi, direktor tvrtke Saop Hrvatska odgovarao je na pitanja o najvećem pokretaču rasta tvrtke Saop te promjenama koje su uveli u poslovanje. Otkrio nam je i neke buduće planove i nova rješenja. Marko Šagi kaže da su programskih rješenja inovativne IT tvrtke Saop Hrvatska to što privlači klijente te kvalitetna, prilagodljiva i uvijek dostupna korisnička podrška to što ovu tvrtku izdvaja od konkurencije. Radi se o tvrtki s više od 33 godine iskustva u razvoju modernih poslovnih rješenja koja je u prošloj godini ostvarila rast od čak 60 posto unatoč krizi uzrokovanoj pandemiji koronavirusa. Tvrtka Saop dobitnik je i brojnih nagrada, priznanja i certifikata za dobrog poslodavca i poslovnu izvrsnost. Neki od njih su Zlatna nit za najboljeg poslodavca, Gospodarski oskar za izuzetne gospodarske dosege, Zlatna medalja GKS za eRegistrator, Microsoft Gold partner i certifikat za obiteljski ugodno poduzeće. Predanost prema kvaliteti, kao i povjerenje i vjerodostojnost potvrđeni su i AA Certifikatatom srebrne bonitetne izvrsnosti.

Kakva je bila prošla godina za tvrtku Saop?

Usprkos pandemiji koronavirusa, uz kvalitetan krizni management, preokrenuli smo krizu u našu korist te smo prošlu godinu završili s rastom prihoda od 60 posto i povećanjem broja korisnika. Izvanredne okolnosti na određeni način su nas primorale na reorganizaciju poslovanja. U samo nekoliko dana, uspješno smo za sve zaposlenike organizirali rad od kuće, a zahvaljujući već postojećem digitalnom poslovanju cjelokupni proces bio je brz i bezbolan. Na tjednoj bazi organizirali smo online sastanke između timova kako bismo svi bili upućeni u aktualne procese i projekte te je na takav način komunikacija i obavljanje radnih zadataka ostala na istoj razini kao što bi to radili i iz ureda. U jeku krize pokrenuli smo jedan veliki projekt koji je uključivao digitalizaciju poslovanja i računovodstva i tako pomogli brojnim poduzetnicima i računovođama da se lakše prilagode novonastaloj situaciji i u konačnici moderniziraju poslovanje. Ni u jednom trenutku nismo smanjili našu kvalitetu usluge već smo istu dodatno unaprijedili, poboljšali i prilagodili postojećim uvjetima. Brojne prezentacije i edukacije održali smo online, vršili online podršku čime smo osigurali pravovremeno odgovaranje na upite te lakšu distribuciju uputa. Stalno radimo na poboljšanju naših programskih rješenja, a sve s ciljem efikasnijeg i lakšeg praćenja poslovanja.

Koje ste konkretne izazove premostili i na koji način?

Prošla godina je bila izričito izazovna s obzirom na to da se u niti jednom trenu nije znalo kako će se odvijati situacija s koronavirusom, ali i mjerama za poslovanje. Izazov je bio kako strah i pesimističan stav oko cjelokupne situacije postojećih i potencijalnih klijenata preusmjeriti u digitalizaciju poslovanja, još uvijek relativnu novost i neotkriven način poslovanja za naše područje. Fokusirali smo se na stvaranje edukativnog sadržaja za naše klijente, ali i šire tržište te se okrenuli online tehnologijama za pružanje podrške i savjetovanje klijenata, ali i za educiranje novih klijenata. Premostili smo prepreke poput početnih izazova u komunikaciji i koordinaciji s matičnom tvrtkom, kao i usvajanje znanja na jednom tako kompleksnom području kao što su ERP i računovodstveni programi. Dosta radimo na povećanju prepoznatljivosti na tržištu. Upravo iz tog razloga smo prošle godine intenzivno krenuli raditi na petogodišnjoj strategiji u kojoj planiramo nove produkte i nove poslovne modele, a sve s ciljem kako bismo pratili korak sa suvremenom tehnologijom i zahtjevima tržišta.

S kime surađujete i koji su Vaši najveći klijenti?

Za naš uspjeh zaslužni su i brojni partneri te smo upravo zajedničkim snagama realizirali mnoge projekte, povećali rast i konkurentnost. Zahvaljujući kombinaciji različitih znanja i iskustava te međusobnim nadopunjavanjem istih uspjeli smo prevladati različite poslovne izazove. Vjerujemo kako je važno imati partnera na kojega se možete osloniti, a samim time lakše je dostići i zacrtane ciljeve.

Već nekoliko godina uspješno surađujemo s Hrvatskim Telekomom, Elektroničkim računima, Neoinfo, Integriranim poslovnim sustavima, digitalnom agencijom Kontra i drugima. Neki od naših klijenata koji su prepoznali vrijednost naših IT rješenja u poslovanju su renomirane tvrtke poput AD Plastika, Vjesnika, Tommyja, TIS Grupe, Pittarossa, TMF-a, Ciana, Data Linka, Liburnije, Mazars Cinottija, Iverpana, Murexina, Baumita, Stillmarka, Grapaka i drugih. Prednosti Saop programskih rješenja prepoznala je i akademska zajednica, poput Ekonomskog fakulteta u Rijeci, Visokog učilišta Effectus i Zagrebačke škole ekonomije i managementa koji su odabrali upravo jedno od Saop programskih rješenja za potrebe izvođenja nastave na svojim kolegijima. Uz akademsku zajednicu Saop rješenja koriste se i na mnogim Pučkim otvorenim učilištima za potrebe edukacije, a sve s ciljem kvalitetnije pripreme polaznika POU za tržište rada

Po kojim rješenjima vas prepoznaju klijenti pa se odlučuju za vaše usluge?

Uslugu temeljimo na kvalitetnoj korisničkoj podršci i iskustvu stečenom na izazovnim i zahtjevnim projektima implementacije vlastitih inovativnih rješenja. Samim time prepoznati smo kao partner u povećanju efikasnosti i konkurentnosti na tržištu. Primarno smo fokusirani na svoje proizvode i način na koji tvrtka funkcionira. Ono što nas u određenom segmentu ističe od drugih jest fleksibilnost kod dogovaranja suradnje, njegovanje dugotrajnog poslovnog odnosa s kupcima, dobavljačima i partnerima kao i pružanje kvalitetne korisničke podrške na svim razinama. Našim korisnicima pružamo pravovremenu pomoć s preko 1000 pisanih i video uputa. Također korisnicima nudimo i kvalitetne edukacije od strane stručnih zaposlenika s konkretnim iskustvom u praksi. Kao dodatnu vrijednost našim korisnicima nudimo i besplatnu bazu znanja s brojnim poslovnim savjetima u vidu priručnika, webinara i blogova. Vjerujemo kako nam upravo to međunarodno iskustvo iz područja razvoja informacijskih tehnologija, financija i ekonomije pomaže pri stvaranju najbolje prakse u poslovanju.

Čime privlačite zaposlenike?

Saop je uspješna tvrtka upravo zahvaljujući ambicioznom i kvalitetnom timu ljudi. Radimo na zanimljivim projektima i tehnologijama, poslujemo s različitim vrstama korisnika i partnera što na određeni način pridonosi dinamici u svakodnevnom radu. Svi zaposlenici nagrađeni su po sustavu meritokracije prema zaslugama i doprinosu u ostvarenju strateških ciljeva tvrtke, a i pružamo priliku za dodatno osposobljavanje te napredovanje. U četiri godine narasli smo s 4 zaposlenika na njih 19 i planiramo daljnja zapošljavanja kako bismo svojim klijentima pružili najbolju moguću uslugu.

Dio ste češke grupacije Solitea: Koliko vam to pomaže u poslovanju?

Od 2016. tvrtka je dio češke grupacije Solitea koja zapošljava više od 1000 zaposlenika. Koliko nam je pripadnost grupaciji važna, govori i podatak da se Solitea ICT rješenjima služi više od 235.000 korisnika srednje i JI Europe. To što smo dio jedne tako velike grupacije, pruža nam određenu sigurnost i stabilnost u poslovanju, otvara nova tržišta i mogućnosti za suradnju. Različita znanja i iskustva iz drugih tvrtki pomažu nam pri bržem razvoju i prilagodbama promjenama na tržištu. Upravo uz potporu matične tvrtke Saop Slovenija i općenito Solitea grupacije u zadnje četiri godine vidi se značajan rast poslovanja u svim segmentima. Naravno, veliku zaslugu za razvoj tvrtke u Hrvatskoj imaju moji zaposlenici koji u svakodnevni rad ulažu mnogo truda, rada, zalaganja i sve to uz visoku razinu motivacije. Zaposlenici su najvažniji potencijal naše tvrtke stoga kontinuirano nagrađujemo njihov trud i ulažemo u njihovo zadovoljstvo i motivaciju.

Na koji način namjeravate ostvariti daljnji rast?

Najveći nam je fokus na povećanju prepoznatljivosti na tržištu, na ostvarenju partnerskih suradnji te na marketingu. Smatramo da će kroz te tri aktivnosti značajni rezultati biti vidljivi i u segmentu prodaje. Pored toga fokusirat ćemo se i na edukaciju zaposlenika u smislu dodatnih usavršavanja, stručnih seminara, treninga, konferencija i slično. Smatramo da na takav način pridonosimo razvoju naših zaposlenika te daljnjoj uspješnosti tvrtke. U planu imamo i uvođenje novih alata za poboljšanje internih procesa kao i unapređenje postojećih programskih rješenja u smislu razvoja novih modula i funkcionalnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 04:42