Otvorili dušu

Turistički radnici otkrili svoje probleme: 'Treba nam manje onih "jeftinih" turista'

Gužve se mogu riješiti s još jednim izlazom iz trajektne luke ili ulazom u nju
Roko Kačunić, vlasnik ugostiteljskog objekta "Terminal F" , Šime Čerina, vozač taksija
 Ante Čizmić/Hanza media

– Split je pun turista i ima ih otprilike kao prošle godine. Je li to malo više ili ipak malo manje, nitko ne želi otkriti točne podatke. No, ono što je nama, koji radimo u turizmu i živimo od te djelatnosti, u interesu jest da dovedemo manje onih "jeftinijih" turista jer bi to smanjilo gužvu (koja se u vrhu sezone stvara u gradskoj luci op.a), ali uz uvjet da oni turisti koji nam dođu budu bolje platežne moći – kaže nam Đani Ponoš, vlasnik renta-a-cara i turističke agencije "Flarent" s dvjema poslovnicama u centru grada – u luci i obližnjoj Turističkoj palači,piše Slobodna Dalmacija.

No, što lokalna i državna uprava u tom smislu može i treba napraviti…

– Da bi dobili turiste koji će više trošiti, investitorima treba omogućiti da lakše dođu do dozvola za gradnju boljih hotela i da se izgradi takvih pet s četiri i pet zvjezdica, a ne da u Splitu imamo "sto tisuća" apartmana zbog kojih se spušta cijena smještaja, što dovodi "jeftinije" goste.

Planovi su da na Istočnoj i Zapadnoj obali imamo hotele…

– Istočnu obalu se ne može tako brzo riješiti, a na Zapadnoj obali treba preurediti hotel "Marjan" i tamo vezati brodove krmom, kako je to rekao Željko Kerum. To bi privuklo jako dobre goste, što bi definitivno promijenilo sliku grada – smatra Ponoš.

No, koliko će najbolji gosti biti spremni "iskeširati", ako će u špici sezone biti osuđeni na čekanje u kolonama auta po najvećim vrućinama?

– Gužve se mogu riješiti s još jednim izlazom iz trajektne luke ili ulazom u nju. I to s jednim tunelom s ulazom pokraj kolodvora i izlazom pokraj Druge policijske postaje na Bačvicama, ili ulaz i izlaz kroz postojeći tunel za Kopilicu. Jer ovaj metro ionako ne služi – ničemu.

Roko Kačunić, vlasnik ugostiteljskog objekta "Terminal F" u Turističkoj palači, napominje da u Splitu imamo oko 13 kilometara plaža okupanih suncem, od Žnjana do Marjana, no da moramo bolje prodavati destinaciju.

– To će za nas učiniti hoteli – naglašava Kačunić, te dodaje da će se u sljedeće dvije godine otvoriti "Ambasador" i "Marjan" koji će dovesti bolje goste. Kaže kako je upravo zbog hotela "Marjan" njegova obitelj na Zapadnoj obali držala tri ugostiteljska objekta. No, kako se dugo čekalo da "Marjan" doživi obnovu, na kraju su svoj posao prodali.

No, sada je nedovršeni hotel kupila Adris grupa.

– To je ogroman plus za naš grad. Jer ta rovinjska grupacija zna kako napraviti destinaciju. Oni će tu uložiti ozbiljan novac i napraviti odličan posao. To će biti "ludilo" – dodaje Kačunić.

Malo kasnije svjedočimo kako autobus stranih registracijskih oznaka iskrcava putnike u traci za ukrcaj na trajekte (znači u vrijeme kada je najveća gužva jer se odvija smjena gostiju op.a.) umjesto na za to predviđeno mjesto pokraj Turističke palače. To ne čudi jer Grad je ove godine odredio da je tamo cijena za ukrcaj i iskrcaj gostiju "paprenih" 400 kuna. Zato se vozači autobusa snalaze kako znaju i umiju.

Na taksi stajalištu ispod pazara susrećemo Čedu Pocrnića, nekadašnjeg grafičkog urednika u našem listu, koji zadnjih godina radi kao taksista.

– Lokalna i državna uprava trebaju urediti pravni okvir zbog kojeg sada postoji mogućnost ogromne razlike u cijeni taksi prijevoza. Cijelo zlo počinje u zračnoj luci gdje kaštelanski i trogirski prijevoznici "opljačkaju" turiste koji tamo slete i kada oni dođu u Split više ih je strah ući u taksi. To se vidi na terenu jer imamo malo vožnji – kaže Pocrnić, te dodaje:

– Neki moji kolege se ponašaju kao i ostatak društva, a primjer im daju oni na "vrhu". S tim da smo na ovom stajalištu moralni jer nam je država omogućila da se strancima može naplatiti čak 80 kuna po kilometru. To je pljačka i normalno da se onda gosti bune i strašljivo pitaju za cijenu – kaže i napominje da se za vrijeme gužvi ne može izići iz luke, no da onda to košta gosta.

– Dok se stoji u gužvi, taksimetar vrti svoje – zaključuje Čedo.

Pocrnićev kolega Šime Čerina, koji je prije ovog posla 27 godina bio vozač autobusa u "Prometa", kaže da treba mijenjati pravilnik kojim je ministar Butković taksiste iz cijele Hrvatske poslao u Split i Dubrovnik, i tako splitskim koncesionarima oteo putnike.

– Kao da nije bilo dovoljno vozača Ubera i ostalih firmi koje rade preko aplikacija. Tako da se ovdje na suncu pržimo po dva, tri sata čekajući putnike – veli Čerina i dodaje da je zbog gužvi u gradu totalno ludilo i da su mu zbog toga putnici čak bježali iz taksija bojeći se da će zakasniti na b

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 07:03