TKO BOLJE PREDVIĐA

Toyota je poderala Teslu, gospodin Akio Toyoda nadigrao je vizionara Muska: ‘Ubili su ih...‘

Dionice Tesle pale su oko četvrtinu od početka godine

Elon Musk

 Tom Nicholson/shutterstock/

Vrlo je vjerojatno da Elon Musk teško prihvaća skepsu investitora prema njegovom korištenju opijata (ketamin, marihuana, LSD, ‘magične‘ gljive, kokain…), još teže presudu suda u Delawareu koji je rekao kako mu odbor ne može olako odobriti ‘nagradicu‘ od 56 milijardi dolara jer je pod njegovim prevelikim utjecajem, ali najteže mu je to što dionica Toyote izvedbom ‘ubila‘ dionicu Tesle. No, vjerojatno je još gora spoznaja za Muska kao jednog od najupečatljivijih velikih poduzetnika u zadnjih četvrt stoljeća to što je relativni pad vrijednosti dionice i globalnog utjecaja Tesle bio predvidljiv prije više od pola godine. Tako se vrlo ugledni investicijski portal Seeking Alpha pohvalio se svojom procjenom starom sedam mjeseci, kada su rekli da je dionica Toyote atraktivnija investicija od Tesle. Od 23. svibnja 2023. do početka siječnja cijena dionice Toyote rastom je za 57 posto potukla izvedbu dionice Tesle, pa su mnogi koji čitaju savjete eksperata Seeking Alpha zahvalni na pravovremenom objašnjenju skromnih očekivanja prema Tesli; dionici koja je postala simbolom široke dioničke euforije kada je kapitalizacijom premašivala onu deset najvećih proizvođača automobila na svijetu.

Ako se pogledaju preporuke drugih analitičkih kuća, može se primijetiti slične zaključke kakve donosi prestižni Seeking Alpha.

Primjerice, kad financhill.com postavlja pitanje držati, prodati ili kupiti dionicu Toyote donosi sljedeće natuknice:

Trenutna cijena dionice Toyota Motor [TM] je 202,54 USD. Rezultat za TM je 82, što je 64 posto iznad njegovog povijesnog srednjeg rezultata od 50, i ukazuje na manji rizik od uobičajenog.

image

Elon Musk

Imago/Imago Stock&people/Profimedia/Imago/imago Stock&people/profimedia

TM trenutno trguje u rasponu percentila od 80-90 posto u odnosu na svoje povijesne razine Stock Score-a.

Ovaj rezultat trenutno pokazuje ekstremno očitanje koje ukazuje da bi razine rizika mogle biti znatno niže od normalnih.

S druge strane, financhill.com više ne gaji tako pozitivne analitičke ‘sentimente‘ prema dionici Tesle:

Trenutna cijena dionice Tesle [TSLA] je 187,83 USD. Rezultat za TSLA je 50, što je 0 posto ispod njegovog povijesnog srednjeg rezultata od 50, i ukazuje na veći rizik od uobičajenog.

TSLA trenutno trguje u rasponu percentila od 40-50 posto u odnosu na svoje povijesne razine Stock Score-a.

Ovaj rezultat trenutno pokazuje niže očitanje od uobičajenog, što sugerira da bi razine rizika mogle biti nešto više od normalnih te je potreban dodatni oprez.

Dojam je da se najveće razlike u perspektivama Tesle i Toyote zapravo nalaze u temeljnim strategijama kompanija, što ne zvuči dobro za Teslu. Naime, lider Toyote, Akio Toyoda dugo je bio skeptičan oko vozila pogonjenih isključivo električnim pogonom, a Toyota je u drugom dijelu godine izašla s znanstvenom analizom u kojoj je svoj fokus na razvoj hibridnih vozila obrazložila šest puta nižim ugljičnim otiskom hibrida prema e-vozilima iste veličine. Zasada je dojam da je Akio Toyoda odabrao i poslovno i ekološki održiviju strategiju nego ‘veliki vizionar‘ Elon Musk. Dionice Tesle pale su oko četvrtinu od početka godine.

Dok su investitori u Teslu zapazili značajno niži rast prodaje uz drastične rezove cijena (registracije Tesli pale su čak i u Kaliforniji), Toyota je je uspjela značajno dići proizvodnju hibrida te je japanski div potvrdio poziciju vodećeg globalnog proizvođača automobila četvrtu godinu zaredom s 11,2 milijuna prodanih vozila u 2023. (rast od 7,2 posto!).

O Toyodinoj viziji transporta budućnosti, koja postaje realnija od Muskove, Yahoofinace prenosi:

‘Toyoda ne vjeruje da će električna vozila zavladati svijetom. Prošlog je mjeseca predvidio da će usvajanje električnih vozila dosegnuti vrhunac na samo 30 posto, rekavši da će dijeliti ceste s hibridnim automobilima koji gutaju plin i automobilima na vodik…. Od siječnja do studenog 2023. hibridi su činili 9,3 posto registracija novih lakih vozila, nadmašivši električna vozila za 1,8 postotnih bodova, izvijestio je Reuters, pozivajući se na podatke S&P Global Mobility, a Toyota je bila najveći prodavač hibrida u SAD-u, s više od trećina tih registracija.‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 21:27