HRVATSKI PODUZETNICI

Surf ‘N‘ Fries otvara više od 300 lokala u SAD-u: ‘Ugovor s Walmartom je van najluđih snova‘

Razgovarali smo s osnivačem hrvatskog franšiznog lanca koji je ostvario nevjerojatan uspjeh
Otvorenje Surfin' Chicken restorana u Kaliforniji
 Surf ‘n‘ Fries

Hrvatski franšizni lanac, iza kojeg stoje Denis Polić i Andrija Čolak, krenuo je u osvajanje Amerike. U planu je otvaranje preko 300 lokacija u sljedećih 5 godina samo u Walmartu, a u planu im je razvijati i druge formate poput Drive Through. Trenutno je u procesu otvorenje prvih 12 lokacija, od toga je 10 u Texasu i 2 u Kaliforniji.

Surf 'N' Fries krenuo je 2009. godine u Rijeci s prodajom prženih krumpirića u prepoznatljivoj ambalaži. Ubrzo su se počeli širiti po Europi i svijetu, a na planu za Ameriku rade od 2015. godine, kada su dobili nagradu od IFA (International Franchise Association) za NextGen franšizu na međunarodnoj razini. Andrija Čolak tvrdi kako je sve nevjerojatno izazovno i financijski i strateški jer je tržište u SAD-u daleko najrazvijenije u svijetu.

- Kada je krenula pandemija sve dućane su nam pozatvarali, kako teško možemo stajati na mjestu, počeo sam kontaktirati ljude preko LinkedIn-a. Zanimljivo, tijekom tog prvog vala moglo se doći doslovno do bilo koga, svi su bili voljni razgovarati, što inače nije slučaj. Uglavnom, napravio sam oko 400 kontakata, da bi razgovarao sa 150 ljudi i tada preko jednog od tih kontakata došao do ključne osobe za otvaranje tržišta SAD-a, objašnjava nam Čolak.

image
Reakcija kupaca na otvorenju, tvrdi Čolak, je bila odlična te dodaje kako misle da su dobro pogodili Američku paletu okusa
Surf ‘n‘ Fries

Proces prikupljanja dozvole u Americi traje ovisno o državi u kojoj se radi. Tako su primjerice u Kaliforniji dobili dozvolu za 14 dana, dok su u Texasu čekali mjesec dana. Andrija tvrdi kako je jako bitno poznavati propise i procedure, potrebno je imati nekog tko je iskusan i iz SAD-a te uz to imati i dobre odvjetnike.

Otvorenje u Americi

Reakcija kupaca na otvorenju, tvrdi Čolak, je bila odlična te dodaje kako misle da su dobro pogodili američku paletu okusa što je najbitnije u ovom poslu. Na zid svakog dućana stavili su priču o brendu, a posebno im je važno da ljudi znaju da dolaze iz Hrvatske.

- Zanimljivo je vidjeti reakciju kada kažemo kako je koncept originalno iz Hrvatske, tada nastaje stvarno čuđenje što je super. Za popularnost ćemo vidjeti, mi smo realno ovdje opet na početku i bit će potrebne godine građenja branda da bi eventualno postigli opću popularnost. Tako da puno je posla pred nama, govori Čolak dodajući kako su maštali o svemu, ali da je ugovor s Walmartom sigurno van svih snova.

image
Otvorenje Surfin' Chicken restorana u Kaliforniji
Surf ‘n‘ Fries

Budući da su franšizni sustav, Čolak govori kako bi mogli nastaviti rasti i u Hrvatskoj ukoliko bude interesa. Trenutno imaju nekoliko upita za sezonske objekte koji su se pokazali izvrsnima.

Izazovi u poslu

Na svome putu od 2009. godine do sada naišli su na mnoštvo prepreka, a ponajprije, kažu, jer su neiskusni ušli u F&B industriju, no tvrde kako je sve to dio poduzetništva i s time se svi poduzetnici moraju znati nositi.

- Realno mi smo pioniri franšizne industrije u Hrvatskoj pa i šire, zato smo morali sve greške prvo na svojoj koži probati. Najteže je kad institucije ne stanu iza vas što smo puno puta osjetili kad je intelektualno vlasništvo u pitanju, nakon toga kada vjerujete pogrešnim ljudima i slično, objašnjava nam Čolak.

image
Otvorenje Surfin' Chicken restorana u Kaliforniji
Surf ‘n‘ Fries

I dalje vjeruju u to kako im je popularnost za sada ipak u Hrvatskoj najveća.

- Tu smo najduže i ljudi su živjeli s nama taj brand i uspone i padove koje smo imali po putu, govori Čolak dodajući kako u Hrvatskoj imaju preko 20 franšizera od kojih su neki s njima od samih početaka te im ovim putem neizmjerno zahvaljuje što su vjerovali u njih i brand.

Poruka za mlade

Svim mladim poduzetnicima Čolak poručuje kako je ključna konstantna edukacija, čitanje i proučavanje tuđih uspjeha.

- Mislim kako je ključno vjerovati i željeti uspjeh koliko god to patetično zvučali, ali bez to je zaista temelj za bilo što postići. Treba razgovarati s drugima koji su u poslu, to najčešće dovodi do ideja i rješenja problema. I naravno za kraj ne odustajati koliko god teško bilo u nekim trenucima, poručuje Čolak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 01:00