Kriza u njemačkoj automobilskoj industriji širi se poput vatrene stihije za vrijeme ljetne suše! Posljednja žrtva je Ford. U tvornici u Kölnu, jedno od četiri radna mjesta bit će ukinuto do kraja 2027, piše njemački Bild. Očekuje se da će nekoliko tisuća zaposlenika ostati bez radnih mjesta.
U Fordovoj tvornici u Kölnu trenutačno radi 12.000 radnika, a koja će to radna mjesta biti ukinuta. Radničko vijeće trebalo bi uskoro obavijestiti zaposlenike, a kako doznaje Bild, na ključnom sastanku bilo je i suza. Osim proizvodnje u u Kölnu je smješten i odjel razvoja, administracije i proizvodnja rezervnih dijelova.
Ford je nedavno upravo u tvornici u Kölnu počeo proizvoditi dva nova modela električnih automobila, no prodaja je dosad bila slaba.
Još loših vijesti
To nisu jedine loše vijesti za radnike u Njemačkoj. Kako smo već pisali, u ponedjeljak je objavljeno kako će tisuće radnih mjesta biti ukinuto u još jednoj industrijskoj grupi sa sjedištem u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji; ThyssenKruppov odjel čelika do kraja 2030. smanjit će broj zaposlenika s 27 na 16 tisuća.
U oba navedena slučaja – u Fordu i ThyssenKrupp Steelu- veliki njemački sindikat IG Metall objavio je kako neće pristati na smanjenje radnih mjesta i pritom poručio kako je spreman za borbu.
Radnička vijeća čeličane sastat će se u srijedu u Duisburgu i razgovarati s upravom. Raspoloženje je loše, a sindikalci vrlo kritični prema postupcima uprave, pišu njemački mediji.
Sindikat IG Metall broji više od dva milijuna članova, zaposlenih u industriji, uslužnim i obrtničkim djelatnostima. Udruga obuhvaća metaloprerađivačku i elektroindustriju, industriju tekstila i konfekcije, drvnu industriju te proizvodnju plastičnih masa. Uz to zastupa i granu informatičke tehnologije i telekomunikacije. U članstvu interes nalaze i umirovljenici, jednako kao i nezaposleni.
I VW zatvara pogone?
Valja podsjetiti kako i Volkswagen (VW) razmatra zatvaranje tvornica u Njemačkoj, što je prvi takav slučaj u njihovoj 87-godišnjoj povijesti, objavio je Financial Times. VW je poručio kako je ‘restrukturiranje temeljeno isključivo na demografskim razvojem‘ (što znači oslanjanje na nepopunjavanje mjesta nakon umirovljenja radnika) bilo ‘nedovoljno za postizanje hitno potrebnih strukturnih prilagodbi za veću konkurentnost u kratkom roku‘.
Tvrtka je tako pogazila obećanje radnicima kako neće smanjivati broj radnih mjesta u Njemačkoj do 2029. godine. a poznavatelji situacije upozoravaju kako će to dovesti do sukoba s njihovim radničkim vijećem.
I njemački političari osuđuju ovakav razvoj događaja. Jochen Ott, iz SPD-a, stranke koja je i dio vladajuće koalicije poručio je: Ukidanje radnih mjesta najavljeno 20. studenog predstavlja kršenje sporazuma postignutog u veljači 2023. Nedostatak transparentnosti i zakašnjele informacije dane radničkom vijeću "očigledna je povreda povjerenja i pljuska u lice".
Glavni brend tvrtke VW je u lipnju prošle godine najavio da želi smanjiti troškove za 10 milijardi eura do 2026. godine, s ciljem postizanja operativnih marži od 6,5 posto do iste godine. U prvoj polovici 2024., operativne marže VW brenda pale su na 2,3 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....