Sve se više građana odlučuje na štednju u zlatu, a u budućnosti njihov će broj još snažnije rasti. Otkrili su to stručnjaci za ulaganje u plemenite metale gostujući u posebnom izdanju emisije Prodajni mindset koje se u Zagrebu održalo uživo pred publikom.
„Zlato je dugoročno sigurnija i isplativija investicija od štednje u banci. Kada netko posjeduje zlato, ne mora razmišljati je li banka sigurna, hoće li kuna oslabiti, hoće li država bankrotirati, hoće li se eurozona raspasti… Što god da se dogodi, zlato će uvijek vrijediti“, rekao je Josip Kokanović, operativni direktor Centra Zlata.
Centar Zlata je novi naziv tvrtke koja je donedavno poslovala pod brendom BankaZlata.com. Do promjene naziva je došlo kako bi se javnosti jasnije komuniciralo da se tu ne radi o virtualnom zlatu koje se kupuje preko interneta, nego o pravim zlatnim polugama i zlatnicima koji se mogu kupiti i ponijeti sa sobom.
„Veliko je nepovjerenje hrvatskih građana prema državi i financijskim institucijama. Zlato vrijedi posve neovisno o bilo kojoj instituciji. Zlato, za razliku od novca, ne vrijedi zato što je država rekla da vrijedi, nego vrijedi zbog svoje prirodne rijetkosti. U posljednjih dvadesetak godina cijena zlata prosječno raste 8,3 posto godišnje što je više od kamatnih stopa na štednju čak i u dobrim vremenima, a pogotovo sada kad je ta kamatna stopa blizu nule“, kazao je ekonomist Kokanović.
Dodao je da je dobra stvar kod prodaje zlata što je javnost sve bolje informirana o neisplativosti štednje u bankama pri čemu se zbog sve veće inflacije zapravo dugoročno gubi novac. Zbog toga se ljudi okreću drugačijim ulaganjima među kojima su kupnje investicijskog zlata, dionica te kriptovaluta.
„Kriptovalute su potencijalno jako isplative, ali su i iznimno rizične. Kriptovalutama se u nekoliko dana može višestruko povećati ulog, ali se sve može i izgubiti. Na zlatu u nekoliko dana nećete niti zaraditi niti izgubiti više od nekoliko posto, ali na rok od nekoliko godina ćete gotovo sigurno bolje proći sa zlatom nego s kunama, eurima ili dolarima“, rekao je dr. sc. Saša Ivanović, glavni direktor Centra Zlata.
Unatoč činjenici da je vrijednost zlata stabilna, ponovio je staro pravilo da ne valja sva jaja stavljati u istu košaru.
„Glavno pravilo investiranja je da se nikada sav novac ne smije imati u jednoj imovinskoj klasi. Treba ga rasporediti u nekoliko različitih ulaganja, primjerice, trećina se može uložiti u zlato, trećina u dionice, a trećina u eure“, preporučio je Ivanović.
U Prodajnom mindsetu uživo gostovao je i Guy Pardillos, profesionalni mentalist, konzultant i trener neverbalne komunikacije. On je okupljene upoznao s vrijednošću čitanja mikroekspresija s lica te dobrobiti poznavanja neverbalne komunikacije.
Prodajni mindset je emisija koju vode Vedran Sorić i Saša Tenodi, a uređuje Dunja Trojan. Emisija se prikazuje svaki drugi utorak na medijskoj platformi Poduzetnik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....