
Prada je u završnoj fazi pregovora o spektakularnom preuzimanju modne kuće Versace od američke kompanije Capri Holdings, a procijenjena vrijednost tog strateškog poteza iznosi 1,5 milijardi eura.
Ova akvizicija dodatno bi osnažila Pradu u globalnoj utrci za dominacijom tržišta luksuzne mode, gdje joj je danas najveći suparnik moćni francuski konglomerat LVMH, pod čijim okriljem djeluju brendovi poput Louis Vuittona, Bulgarija, Diora, Fendija, Givenchyja i Kenzōa.
Osim toga, riječ je o velikom ujedinjenju dvaju talijanskih suparnika s potpuno različitim shvaćanjima koncepta visoke mode.
Kako je sve počelo?
Prada je iz pandemije izašla kao pobjednik, ponajprije zahvaljujući pametnim digitalnim strategijama i rastu prodaje na azijskom tržištu. Za razliku od nje, Versace se nije uspio prilagoditi novim tržišnim uvjetima onako kako su se nadali njegovi američki vlasnici.
Capri Holdings, koji je 2018. godine kupio Versace za 1,85 milijardi eura, unatoč velikim očekivanjima i pokušajima restrukturiranja, suočio se s padom prihoda brenda. Naime, Versace je u posljednjem tromjesečju 2024. zabilježio pad prodaje od 15 posto, što je signaliziralo Capri Holdingsu da je možda došlo vrijeme za prodaju. Prada, koja je u tom razdoblju povećala prihode 18 posto, prepoznala je priliku i odmah uskočila u pregovore.
PROČITAJTE VIŠE Prada Buckle torba novi je predmet obožavanja
Financial Times izvještava da je Prada prošla početne dubinske analize, i sada ima uvid u najnovije financijske podatke Versacea. Očekuje se da bi dogovor mogao biti finaliziran u ožujku, iako valja napomenuti da su interes za kupnju Versacea pokazali i drugi modni igrači, uključujući talijanski konglomerat Only The Brave (OTB) i investicijsku tvrtku Nessifashion, koju vodi bivši izvršni direktor Guccija, Marco Bizzarri.
Sukob stilova
Dva talijanska diva mode uvijek su se kretala u suprotnim estetskim smjerovima.
Prada je sinonim za intelektualni luksuz, suptilnost i inovativnost. Od osnivanja 1913. u Milanu, u Pradi eksperimentiraju s krojevima, teksturama i pomalo avangardnim kombinacijama boja. Njihova publika su intelektualci, umjetnici i oni koji žele luksuz bez pretjerane ekstravagancije.
Versace, s druge strane, ne poznaje diskreciju. Taj brend, koji je 1978. osnovao Gianni Versace, od samog je početka bio sinonim za moć, seksepil i neobuzdani luksuz. Barokni uzorci, zlatni detalji, odvažne siluete i dramatične haljine postali su zaštitni znak Versacea.
Ako do akvizicije dođe, ostaje pitanje kako će Prada uspjeti zadržati DNK Versacea, a istodobno ga uklopiti u svoju filozofiju minimalizma i inovativnosti. Hoće li Prada zadržati dosadašnju ekstravaganciju Versacea, ili će ga pokušati prilagoditi svojem prepoznatljivom intelektualnom i minimalističkom stilu, pitaju se zaljubljenici u modu.
Što čeka modnu industriju?
Prada bi akvizicijom stekla veću tržišnu snagu, dodatno učvrstila svoju globalnu prisutnost i proširila svoj raznovrsni portfelj, koji već uključuje brendove poput Miu Miu, Church‘s, Car Shoe i kultnu talijansku slastičarnu Marchesi 1824.
S druge strane, Versace bi napokon mogao pronaći stabilnost unutar talijanskog vlasništva, nešto što američki Capri Holdings nikada nije u potpunosti uspio.
Akvizicija Versacea Pradi bi mogla omogućiti pristup novoj bazi klijenata i donijeti proširenje tržišnog udjela, a vraćanje Versacea, iz američkog pod talijansko vlasništvo, moglo bi značajno osnažiti i cjelokupnu industriju Apeninskog poluotoka.
Dio analitičara tržišta ipak upozorava kako bi činjenica da Prada i Versace imaju različite estetske pristupe i publiku mogla otežati integraciju i sinergiju između dvaju brendova. Također, ne treba zaboraviti kako Pradine akvizicije, poput preuzimanja brendova Jil Sander i Helmut Lang krajem 1990-ih, nisu uvijek bile uspješne.
Jedno je izvjesno - ako se opisana akvizicija dogodi, bit će to jedan od najvažnijih događaja u povijesti modne industrije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....