Preuzimanjem agencije To Islands Travel, splitski Adriagate upravo je postao najveća tvrtka u Hrvatskoj za rezervacije i upravljanje u privatnom smještaju prema broju jedinica, jer su ovom akvizicijom uoči ljetne sezone na svojoj platformi dosegnuli brojku od 15-ak tisuća apartmana.
Ova akvizicija ujedno pokazuje da su se Splićani u procesu okrupnjavanja u ovom biznisu odlučili biti konsolidator, iako su imali već više ponuda za kupnju od strane globalnih igrača i fondova. Uz tehnološka rješenja koja su sami rezvijali, u toj strategiji planiraju iskoristiti sve svoje prednosti lokalnog partnera, s razgranatom mrežom poslovnica od Kvarnera do juga Dalmacije, potencijal za širenje je značajan, otkriva za Jutarnji list suosnivač Adriagatea Igor Popović.
Inače, To Islands Travel upravlja s preko 4.000 smještajnih jedinica. Trenutno zapošljavaju nešto više od 20 djelatnika, a osnovani su 2004. kad su se i počeli specijalizirati za prodaju obiteljskog privatnog smještaja na dalmatinskim otocima.
"Osim što smo ovim preuzimanjem dobili još bolju pokrivenost dalmatinskih otoka, ova akvizicija će dodatno ojačati našu poziciju na hrvatskom tržištu, gdje je nekoliko većih tvrtki za rezervacije i upravljanje apartmana i kuća. Konsolidacija u ovom sektoru već je krenula, i naša je procjena da će taj proces biti dovršen u periodu do 10 godina. Imali smo izbor o kojem smo dobro promislili, ili ćemo prihvatiti ponude globalnih kupaca, kod nas je bio i Oyo i Novasol, ili ćemo sami postati konsolidatori, na što smo se na kraju odlučili", pojašnjava nam Igor Popović. To Islands Travel dosad je najveći zalogaj Adriagatea koji je dosad preuzimao manje agencije.
Ne staju s akvizicijama
U agenciji računaju da će im ovo udruživanje smještajnih kapaciteta i B2B prodajnih kanala rezultirati povećanjem popunjenosti i zadovoljstva iznajmljivača, uz pomoć Adriagateovih informatičkih in-house rješenja.
"Integracijom znanja, iskustva, tehnologije i cjelokupne ponude obiju tvrtki, Adriagate nastavlja provoditi svoju misiju povezivanja i omogućavanja privatnim iznajmljivačima pristup globalnom tržištu smještajnih kapaciteta uz minimalan angažman, pružajući suvremenu tehnološku podršku i prevladavanje jezičnih barijera.
Osim što će ojačati našu poziciju kao vodećeg igrača u industriji turizma u Hrvatskoj, pridruživanje To Islands Travela činio nam se kao idealan korak naprijed u daljnjem okrupnjavanju turističkih agencija specijaliziranih u ovom segmentu poslovanja. Uz to, radi se o velikom, respektabilnom broju iznajmljivača i smještajnih jedinica" kaže Mate Balić, direktor Adriagatea.
Tvrtka u vlasništvu Igora Popovića i Tonija Blaškovića inače je osnovana 2001. godine, sjedište im je u Splitu, s tim da imaju 8 ureda duž obale, s ukupno 90 djelatnika. Strateški cilj im je 2025. godini ostvariti dolaske 200.000 gostiju, dok će ukupna vrijednost prodanih rezervacija s ovim udruživanjem i potencijalom rasta dosegnuti 45 milijuna eura.
Ukupni prihodi Adriagatea u 2023. godini iznosili su 7,20 milijuna eura, što je bio pad od 2,24 posto u odnosu na, inače spektakularnu, prethodnu godinu. U 2023. godini smanjili su dobit radi troškova zatvaranja tvrtke prijašnje akvizicije iz Crikvenice, što nije utjecalo na likvidnost ni EBITDA-u, koja je lani iznosila 880.304 eura.
Ukupna vrijednost rezervacija lani je bila 29 milijuna eura, a u ovoj godini očekuju porast na 35 milijuna eura u rezervacijama, i to bez akvizicije To Islands Travela koji je lani imao oko 8,5 milijuna eura vrijednosti rezervacija.
U objavi za medije ističu kako se Adriagate s novim ciklusom akvizicija nameće kao preferirani strateški partner za sve dionike uključene u industriju kratkoročnog najma kuća, vila i apartmana za odmor. Drugim riječima, ne staju na ovome. Uz potencijalne nove akvizicije, računaju da će u svoje redove privući i iznajmljivače koji nisu oduševljeni sadašnjim, više "korporativnim" partnerima, što je već krenulo. Adriagate u strateške prednosti stavlja jednostavnost komunikacije sa svojim iznajmljivačima, a integraciju baš zbog osjetljivih odnosa s partnerima planiraju provesti postupno.
Nijemci podbacili
Na hrvatskom tržištu konkurenti su im splitski Adriatic.hr, uz Adriagate još jedini u domaćem vlasništvu, potom Direct Booker iz Dubrovnika kojeg je pred dvije godine preuzeo indijski Oyo, te globalna grupacija Awaze. U sastavu Awaze Grupe u Hrvatskoj su agencije Novasol, Croatia Luxury Rent, MyIstria i My Istria Home, s ukupno oko 12,5 tisuća jedinica u portfelju, no oni su specijalizirani za luksuzni smještaj i vile.
Portfelj Adriagatea u prosjeku se kreće između 3 i 4 zvjezdice, s tim da kvaliteta konstantno raste, a sve je jači trend uređivanja po uzoru na hotelski smještaj, što je i jako traženo, kaže nam Igor Popović. Cijene su u njihovoj ponudi ove sezone porasle između 2 i 3 posto u odnosu na lani, kad su doživjele boom zbog velike potražnje u 2022.
"Trenutačno ulazimo u last minute rezervacije, jer smo odradili 75 posto prodaje u odnosu na 2023. godinu, s tim da već kreće prodaja za 2025. godinu, zbog čega naše iznajmljivače nastojimo u što većem broju motivirati da već sad postave cjenike za ‘25. Velik broj ih čeka svoje stare goste i kalkulira te ne otvara 2025. što je greška, jer gosti već sad gledaju da dobiju bolju vrijednost za novac u idućoj godini", kaže nam Popović.
U Adriagateu su trenutno najviše zadovoljni rastom broja rezervacija s tržišta Poljske, Mađarske, Češke, Slovačke, dok Nijemci stagniraju. Svibanj im je prošao odlično, predsezona im je bolja 40 posto nego lani, rezervacije za kolovoz trenutno su bolje za 34 posto nego lani u ovo vrijeme, no lipanj i srpanj zasad s porastom od 5 posto gotovo da stagniraju. Posebno ih brinu Nijemci koji su trenutno na -10 posto po rezervacijama za lipanj i srpanj te na nuli kumulativno, što može i ne mora imati veze s Europskim prvenstvom u nogometu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....