O glavnom pitanju ovog ljeta, je li Hrvatska postala preskupa destinacija za goste, i je li skuplja od konkurenata, raspravlja se i na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma koji su započeli u četvrtak u Opatiji. Odgovore su pokušali dati Lena Arbery i Antony Powell, predstavnici Tripadvisora, globalno poznate platforme za putovanja.
Na temelju recenzija platforme, ustvrdili su da je gostima i dalje najbitnije iskustvo, te da je sentiment prema Hrvatskoj vrlo pozitivan. Kažu da Hrvatska nije skuplja od konkurenata na Mediteranu, odnosno da držimo korak po pitanju odnosa cijena i kvalitete.
Gosti nas doživljavaju kao destinaciju raznovrsnog sadržaja koju rado preporučuju dalje te će upravo „experience“ obilježiti nadolazeću turističku 2025. godinu, kažu.
A brojke kažu da je prosječna potrošnja hotelskog gosta ove godine u Hrvatskoj u iznosu od 320 dolara bila viša od UK (307$), ali manja nego kod konkurenata, pri čemu je na vrhu bila Italija s 376 dolara po danu. Slijedi Grčka s 355 dolara potrošnje.
Top pet tržišta s kojih su ove godine razmatrali Hrvatsku preko ove platforme bili su UK, Njemačka, Italija, USA i Austrija. Alternative tim gostima prilikom pretraživanja su bile redom Italija, Grčka, Amerika, Španjolska i UK, pa ih je Tripadvisorov tim stavio u ovu analizu kao naše konkurente.
Oko 2,5 tisuća recenzija (na engleskom) govori o tome kako je Hrvatska pristupačna i kako su cijene razumne, posebno za hranu i piće.
Malo se spominju više cijene na određenim mjestima, ali velika većina govori o pristojnim cijenama i iskustvima koja su bila "vrijedna novca", kažu u Tripadvisoru.
Navode neke od recenzija. Koje kažu: "...iako se cijene mogu činiti visoke za Hrvatsku, plaćate za pogled i okolinu, koji su fantastični!"
Slijedi ovaj.."..posjetili smo 3 otoka i ručak je bio uključen na brodu, uz bocu vina, bila je dobra vrijednost za novac..."
Amerikanci kažu: "...Mislimo da cijene nisu loše. Jeftinije nego u SAD-u. Tanjur sa sirom, kruh, previše pića, tuna za muža, hobotnica za mene, 140 eura. Gratis desert!”
Ipak nisu svi oduševljeni cijenama, što pokazuju iduće ocjene: “...Hrana je bila ukusna, ništa pretjerano, ali dobra za brzi ručak. Cijene su malo pretjerane...također po dubrovačkim cijenama, boca hrvatskog piva prilično je skupa (6 eura za bocu)...”
Tripadvisor je pročačkao i ocjene naših konkurenata. Za Italiju su izdvojili preporuku: “Za obrok dobre vrijednosti idite u Franco (Trg Lauro) i naručite omiljeno lokalno jelo Saltimbocca salsiccia e provola" (5 eura). No jedan gost primijećuje kako je boca piva gotovo 10 eura na glavnom trgu, pogled je lijep, ali ne opravdava toliko višu cijenu.
I iz Grčke isto različita iskustva, ovisno o lokalu. Jedni hvale odličnu vrijednost s obzirom na lokaciju/pogled s dobrim jelovnikom, uz osoblje koje je bilo od velike pomoći. No jedan se gost šokirao cijenama: “8 eura za veliki mythos???? Ako je tavernama teško, možda trebaju pogledati svoje cijene!”
U Španjolskoj jedan gost kaže kako je za ljetnu sezonu srpanj imao odličnu vrijednost za novac po pitanju hotela i aktivnosti. Drugi smatra da je u usporedbi s drugim mediteranskim destinacijama ovo mjesto skupo i nije stekao ‘autentično‘ iskustvo.
Da će cijene uz iskustvo biti ključne u idućoj godini sektoru su i s ove manifestacije poručili ministar turizma Tonči Glavina i šef HTZ-a Kristjan Staničić, pozivajući sektor da se ne zaletava i da misli na vrijednost za novac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....