Otvaraju predsezonu

Prvi val Slovenaca stiže već ovaj vikend, a drugi za 1. svibanj

Već sada Slovenci su premašili prošlogodišnje predsezonske brojke.

Konferencija za novinare HTZ-a u Ljubljani

Nakon dvije godine korona stanke Slovenci se u punom zamahu vraćaju ove predsezone na Jadran. Za predstojeći Uskrs očekuje se prvi veliki val koji će se nastaviti za njihov blagdan Dan oslobodilne fronte krajem travnja i onda će se praznici preliti na Praznik rada. Sva ta tri termina Slovencima su, ako je na moru lijepo vrijeme, znak da se spakiraju i krenu put Istre ili Kvarnera.

A već sada Slovenci su premašili prošlogodišnje predsezonske brojke.

- Ako uspoređujemo ovaj period godine s onim lani velike su razlike. Slovenija je lani bila pod velikim brojem mjera i bila te ograničena mogućnost kretanja. Dakle, do početka travnja ostvareno je preko 250 tisuća noćenja Slovenca, dok ih je lani u tom istom periodu bilo niti 50 tisuća. To je velika razlika. Što se tiče najava, Slovenci tradicionalno za prvomajske praznike odlaze u Hrvatsku. Bliže destinacije su broj jedan. Ove godine Praznik rada i Uskrs su jako blizu pa očekujemo da će prvi val gostiju iz Slovenije spojiti prvi tjedan, a idući će dio Slovenaca doći onaj drugi tjedan, kazala je direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Ljubljani Metka Bradetić na proslavi 20. rođendana tog ureda u glavnom gradu Slovenije. Kazala je da još uvijek nema konkretnih brojki koliko će gostiju doći u Istru i na Kvarner, koje su zbog blizine omiljene destinacije slovenskih gostiju. No, ona će biti sigurno bliska onima iz rekordne 2019. Osim toga, Bradetić najavljuje i odlične brojke za sezonu. Ističe da je to pokazao prvi buking koji je stao po izbijanju rata u Ukrajini.

- Slovenci su čekali da vide razvoj događaja u Ukrajini. Sada su se ponovno intenzivirali oko bukiranja. A buking je stvarno jako dobar, ističe Bradetić. A Slovenci su nakon Nijemaca i Austrijanaca treći po brojnosti gosti u Hrvatskoj. Najviše vole Mali Lošinj, a potom Umag, Dobrinj, Novalju, Medulin i Novigrad. Lani su u Hrvatskoj ostvarili 6,1 milijun noćenja i 0,9 milijuna dolazaka.

- Hrvatska je lani bila turistička pobjednica Mediterana. Ostvarili smo 86 milijuna noćenja i imali smo iznadprosječni rast u odnosu na naše konkurente na Mediteranu. A Slovenija je bila na 2. mjestu iza Njemačke. Slovenci vole dolaziti u Hrvatsku i dobro su im poznate hrvatske destinacije. Prva je Istra, slijedi ju Kvarner. Sada istražuju i nove destinacije. Zato ćemo ove godine promovirati cikloturizam i Eurovelu rutu 8 jer je Hrvatska sve prepoznatljivija kao ciklo destinacija. Posebna kampanja kojoj ćemo se posvetiti je "Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku" kojom promoviramo manje poznate destinacije, najavio je na rođendanskoj proslavi nove aktivnosti direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

A sve one bi trebale pomoći da Slovenci sve više dolaze van sezone budući da su praktički kao domaći gosti. Baš zato ih je direktor istarske Turističke zajednice Denis Ivošević pozvao da dođu u njima tako poznatu Istru isprobati neke nove stvari, aktivnosti i sadržaje.

- Antioksi regija je novo udruženje u koje ćemo pozvati i Sloveniju. Slovenci uz nas Istrane najbolje poznaju Istru. Morate znati da smo izabrali jednu gran cru zonu koja posluje cijele godine i oko koje se imate jako puno točki interesa. To je dolina rijeke Mirne gdje se trenutno grade tri moderne i vrhunske vinarije. Isto tako, u zadnje 4 godine smo s jednim institutom radili istraživanja anatioksidativnog potencijala istarskih namirnica. Mogu samo reći svi oni koji će doći tri tjedna u Istru i konzumirati ih, vratit će se u Sloveniju barem dva mjeseca mlađi. Želimo dakle imati drugačiji turizam, poručio je Ivošević slovenskim novinarima. Kazao je i da se godišnje u istarski turizam ulaže između 280 i 320 milijuna eura.

- Na te smo investicije ponosno jer su dio naše ukupne misije da Istra postane održiva i odgovorna turistička destinacija. To lijepo zvuči, ali mi namjerno ugrađujemo u to i pojam odgovornost. A to je sposobnost da razmišljamo o održivom razvoju. Primjerice, u zadnjih 10 godina unutrašnjost Istre je postala prepoznatljivija od njene obale. Jedna kuća za odmor na moru u Istri ima prosječnu popunjenost 88 dana, i prosječnu cijenu od 90 eura dnevno, a ona u unutrašnjosti Istre je popunjena 140 dana, a cijena joj doseže i 350 eura. Dakle, do prije 20 godina u unutrašnjosti Istre osim Grožnjana i Motovuna niti jedna destinacije nije bila poznata, a odjednom se desila druga paradigma na koju smo jako ponosni. To nas čini različitima u odnosu na ostale dijelove Hrvatske, zaključio je Ivošević.

Monika Udovičić iz Ministarstva turizma i sporta kaže da su za hrvatski turizam dobre vijesti što se ukinuo velik broj mjera vezanih za epidemiju, ali i činjenica da ove godine ulazimo u shengenski prostor zbog čega bi gužve na granicama trebale biti manje. Isto tako, uskoro Hrvatska ulazi i u eurozonu što je dodatni benefit za turizam.

- Tu je i otvaranje Pelješkog mosta. Vjerujem da će to puno značiti gostima iz Slovenije jer će im ipak južnije hrvatske destinacije biti nešto bliže, poručila je Udovičić.

Obilježavanje 20. obljetnice hrvatskog ureda u Sloveniji uveličali su i brojni slovenski uzvanici, njih više od 150. Tako su slovensku stranu, između ostalih, predstavljali Simon Zajc, državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva i tehnologije Republike Slovenije zadužen za turizam, Ksenija Flegar generalna direktorica Direktorata za turizam, v.d. direktorice Slovenske turističke organizacije Ilona Stermecki, predsjednik Udruženja slovenskih turističkih agencija Matej Knaus, direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek, kao i mnogi drugi predstavnici slovenskih strukovnih udruženja, partnerskih agencija i turoperatora.

Program proslave dodatno je upotpunjen u suradnji s ACI-jem, čije marine u velikom broju posjećuju slovenski gosti pa je predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić najsretnijem slovenskom gostu uručio prigodnu nagradu. Predstavljanje Hrvatske i Istre u Ljubljani svojim su proizvodima dodatno obogatili partneri među kojima su umaški restoran Badi, čiji su chefovi prezentirali svoja kulinarska umijeća, porečka Agrolaguna koja je osigurala vrhunska istarska vina, ekstra djevičanska maslinova ulja i sireve, a uzvanici su imali priliku konzumirati i pršut Jelenić, craft pivo Bura Brew iz Poreča te craft gin Monachus iz Premanture.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:58