![Njemačka industrija, ilustracija](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2024/11/23/k_31736815_640.jpg)
Za četiri do pet godina više se nećemo morati brinuti što će od autoindustrije ostati u Europi, neće nam ostati ništa, poentirao je u dramatičnom obraćanju medijima Stefan Hartung, predsjednik Uprave Boscha, njemačkog i svjetskog giganta u proizvodnji dijelova za automobile s godišnjim prihodom od 92 milijarde eura.
- Nužna je hitna revizija odluke o zabrani motora s unutarnjim sagorijevanjem u EU kako bi se spriječilo iseljavanje ove industrije iz Europe. Kraj upotrebe benzina i dizela mogao bi imati drastične posljedice za automobilske regije. Ako EU želi izbjeći te posljedice, mora brzo odlučiti - apelirao je Hartung, iz čijeg je istupa razvidno da nije protiv zamjene fosilnih goriva u europskom prometu, ali smatra da to mora ići postupno i uz poštivanje specifičnosti članica EU kad je u pitanju izvor u proizvodnji električne energije. Postoje europske regije, podsjetio je prvi čovjek Boscha, koje proizvode električnu energiju gotovo isključivo iz fosilnih goriva.
PROČITAJTE VIŠE Krah autoindustrije u EU: Proizvodnja, prodaja i profiti rastu, a tvrtke najavljuju da će podijeliti desetke tisuća otkaza! Alarm je upalio njemački div...
- Trebamo više tehnologija - rekao je Hartung, ukazujući, među ostalim, na gorive ćelije, plug-in hibride čije motore s unutarnjim sagorijevanjem pokreće gorivo iz organskog otpada i na veliki tehnološki napredak u motorima s izgaranjem na vodik, koji su, tvrdi, uvelike spremni za lansiranje na tržište. Politika, dodao je, koja se oslanja na stopostotnu pokrivenost tržišta električnim vozilima mora prethodno riješiti mnoge probleme koji se, ističe čelnik Boscha, ne bi pojavili sa širim tehnološkim miksom.
Jaka Europa
Dok mnogi misle da je Europska unija nemoćna pred talasima konkurentnijih električnih automobila iz Azije i protekcionizma koji SAD počinje jačati otkako se u Bijelu kuću vratio Donald Trump, Hartung smatra suprotno.
- Jaka Europa najbolji je bedem protiv međusobnog udaljavanja unutar međunarodne zajednice što će dovesti do protekcionizma i gubitka blagostanja u mnogim regijama. Protiv slobodne svjetske trgovine ne možete se boriti prisilom, ali Europa se može učiniti jačom, konkurentnijom i otpornijom. Osobito dogovorom o manje propisa i više ulaganja - komentirao je predsjednik Uprave Boscha, čiji istup dolazi nakon najave kompanije da će pristupiti reorganizaciji poslovanja nakon koje bi oko 12 tisuća radnih mjesta u njoj moglo biti ukinuto. Kompanija trenutno zapošljava oko 417 tisuća radnika u stalnom radnom i suradničkom odnosu diljem svijeta.
PROČITAJTE VIŠE Padaju poput domina: Proizvođač Mercedesovih trokrakih zvijezda proglasio bankrot
Unatoč velikim problemima u europskoj autoindustriji Bosch je prošlu poslovnu godinu završio s dobiti od 3,2 milijarde eura. Budući je kompanija prije aktualne recesije u Njemačkoj radila s dobiti od blizu četiri milijarde eura, spomenuto restrukturiranje u funkciji je vraćanja izgubljenih razina profitabilnosti. Uz to, prema riječima Hartunga, bez razvoja kompanije nema ni lansiranja na tržište potpuno novih platformi vozila, a time, dodao je, ni novih digitalnih tehnologija.
- Oba spomenuta segmenta vrlo brzo rastu u Kini s obzirom na nagli porast proizvodnje električnih automobila - komentirao je prvi čovjek Boscha, zauzevši se i za više optimizma na tržištu. Osim inspiracije i novca, podsjetio je Hartung, za inovacije i investicije važno je i optimistično raspoloženje.
- Teško da je išta štetnije za napredak od pretjeranog pesimizma. Nažalost, mi Nijemci smo opet u vrhu u ovoj oblasti - poručio je predsjednik Uprave Boscha.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....