ŠPEKULACIJE SVE GLASNIJE

Prodaje se veliki trgovački lanac koji Hrvati obožavaju: Samo kod nas imaju 120 trgovina

Mediji špekuliraju da bi potencijalni kupci mogli biti malezijski diskonter MR.DIY te portugalski lanac Biedronka

Prodaje se Pepco

 Martin Polívka/Mfdnes + Ln/Profimedia/Martin Polívka/mfdnes + Ln/profimedia

Mediji diljem Europe, a pogotovo iz Jugoistočne Europe, objavljuju da je jedan od najbrže rastućih neprehrambenih diskontera u Europi, poljski trgovački lanac Pepco, pred prodajom. Pepco ima oko 120 trgovina u Hrvatskoj, a poznat je po niskim cijenama artikala.

Mediji špekuliraju da bi potencijalni kupci mogli biti malezijski diskonter MR.DIY, koji već posluje u Turskoj i Španjolskoj, i koji ima u planu širenje u Europi, te portugalski lanac Biedronka čije je sjedište u Poljskoj, a u vlasništvu je portugalskih ulagača. Biedronka je najavila širenje u Češkoj, Rumunjskoj i Slovačkoj.

O namjerama širenja na europsko tržište azijskih maloprodajnih lanaca pisali smo u tekstu o mogućim kupcima omiškog Studenca. Poljski portal Superbiz prenosi i mišljenje stručnjaka koji tvrde da je samo pitanje vremena kada će imovina Steinhoff Internationala biti stavljeni na prodaju, a među njima je, naravno, i Pepco. No, prema njihovoj ocjeni, tvrtka je zdrava, dobro posluje i ima jak brend. Stoga se ne očekuju problemi s njegovom prodajom.

Uglavnom, te špekulacije o prodaji Pepca nisu niti malo bez osnova, s obzirom na probleme u kojima se ranije našao Pepco. Problemi su nastali nakon što je Steinhoff International, vlasnik 72 posto dionica Pepca, odlučio likvidirati kompaniju zato što je vlasnik bankrotirao.

Izvor problema, kako je već pisao Jutarnji list 2017. godine, nastao je kad je računovodstvena revizija otkrila niz nepravilnosti pa je šef tvrtke Markus Jooste bio primoran odstupiti. Kada su se istrage proširile i na nekoliko drugih zemalja, otkriveno je ponavljanje računovodstvenih prevara. Unatoč tome, u Pepcu su uspjeli isplatiti 447 milijuna eura dobavljačima te redovito isplaćivati bonuse menadžerima.

Steinhoff International multinacionalna je holding kompanija koji se u poslovanju usmjerila na maloprodajni sektor s naglaskom na prodaju namještaja i kućanskih potrepština. Što se tiče poslovanja u Hrvatskoj, hrvatski mediji su prenosili odgovore Pepca poljskim medijima, da su u lipnju uspješno refinancirali dug, izdavši prvu emisiju obveznica u iznosu 375 milijuna eura te da je vrijednost upisa bila značajno veća od ponude. Za to je Pepco dobio pozitivne ocjene vodećih rejting agencija.

Pepco je posljednjih godina bio jedan od najbrže rastućih neprehrambenih diskontera u Europi. Osnovan je 1999. godine u Poljskoj, a u okviru grupe danas posluju lanci Poundland i Dealz. Posluje na 3200 lokacija u 20 zemalja u Europi. Samo u Hrvatskoj Pepco ima 120 poslovnica.

Poljski portal Superbiz je objavio kako je srpnju Pepco Grupa najavila daljnji strateški napredak, nastavak snažnog rasta prihoda i dobiti, uglavnom zahvaljujući svojoj strategiji širenja mreže trgovina. Iz Grupa Pepco su odgovorili da su im prihodi za 9-mjesečno razdoblje porasli za 19,3 posto na 4,2 milijarde eura. Grupa Pepco posluje u 20 zemalja u Europi i ima dobre izglede za daljnji uspjeh, podržana vodećim ponudama kupaca na tržištu, snažnim novčanim tokom i bilancom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 16:11