Kritično stanje

Prijevoznici od države traže pomoć zbog gubitaka u poslovanju s Italijom

Vlada, odnosno država, kazao je Kranjčec, mora imati neke rezerve, jer će u protivnom hrvatski cestovni prijevoznici jako loše završiti
Ilustracija
 Vlado Kos / CROPIX

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika traži od Vlade da radi prevladavanja teškoća koje im je prouzročilo stanje u Italiji preuzme dio poreza i doprinosa za njihove zaposlenike, kao i pomoć u ishođenju odgode otplate rata leasinga i kredita kojima su kupili vozila.

Predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec rekao je u ponedjeljak Hini da je nakon kriznog sastanka članova udruge, odlučeno da se, poput slovenskih kolega, ide prema Vladi, koja bi trebala pomoći u prevladavanju trenutnih teškoća, posljedica događanja u Italiji.

"Odlučili smo od Vlade zatražiti da država preuzme dio poreza i doprinosa koje plaćamo za radnike. Stanje je dosta kritično, naši prijevoznici koji posluju u Italiji trpe gubitke, već otpuštaju radnike, a bit će i gore. Od Vlade tražimo i da posreduje kod leasing kuća i kreditnih institucija u odobravanju šestomjesečnoga moratorija na otplatu svih kreditnih, odnosno rata leasinga", rekao je Kranjčec.

Vlada, odnosno država, kazao je, mora imati neke rezerve, jer će u protivnom hrvatski cestovni prijevoznici jako loše završiti. Smatra da je sada najveći problem s prijevoznicima koji redovito putuju, odnosno redovito su putovali, na sjever Italije, no i da nije siguran da granice uskoro neće zatvoriti i neke druge države.

Oko 16 milijuna ljudi blokirano je u Lombardiji i još četiri regije, odnosno 14 provincija sjevernog dijela Italije u koje hrvatski prijevoznici najviše putuju. Italija je jedan od najvećih hrvatskih trgovinskih partnera.

Diljem svijeta zaraženo je više od 110.000 ljudi, a dosad je preminulo više od 3800 osoba.

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika još se početkom prošlog tjedna protivila eventualnom ponovnom uvođenju mjere po kojoj bi vozači kamiona koji su zadnja dva tjedna boravili na sjeveru Italije ipak morali u dvotjednu karantenu. No od tada su se stvari temeljito promijenile - i to na gore.

Kranjčec je prije par dana kazao da je Italija s obližnjim zemljama trebala dogovoriti režim prelaska granice, a izričito se protivio karanteni naših vozača, pitajući se kako će vozači uopće raditi ako nakon svakog putovanja na sjever Italije budu morali u karantenu. Ionako krcat problemima, prijevoznički sektor bi po njegovim riječima zbog toga bi mogao pretrpjeti nove gubitke.

Voditeljica Nacionalnog stožera za civilnu zaštitu Maja Grba Bujević, također prošlog tjedna, poručila je da od poslodavaca zahtijeva strogo pridržavanje mjera koje su na snazi, jer ako se nastavi trend s epidemiološkom situacijom u Italiji razmotrit će se i odlučiti o uvođenju paketa preventivnih mjera koje uključuju i samoizolaciju za sve osobe koje se u Hrvatsku vraćaju iz zahvaćenih područja.

Isto tako, u Hrvatskoj obrtničkoj komori smatrali su da mjera zabrane kretanja na 14 dana za vozače i njihove poslodavce znači i zatvaranje gospodarskih subjekata, gubitak radnih mjesta te kao posljedicu i kolaps drugih industrija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 04:46