PROFIT IZNAD SVEGA

Prekinuli suradnju sa kontroverznim superstarom zbog ‘antisemitizma‘, ali ipak prodavali njegove tenisice i zaradili 1,4 milijarde!

Adidas je kroz prodaju preostalih Yeezy zaliha zaradio 1,4 milijarde eura

Arhivska snimka, Kim Kardashian i Kanye West u New Yorku

 Pacificcoastnews.com/pacific Coast News/profimedia

Adidas je objavio planove za 2025., a u njima je projicirano kako očekuju usporavanje rasta prodaje i nižu operativnu dobit od očekivane. Tvrtka prognozira povećanje prihoda od 10 posto u 2025., što je slabije u odnosu na 12 posto rasta iz prethodne godine. Operativna dobit trebala bi se kretati između 1,7 i 1,8 milijardi eura, što je osjetno ispod očekivanja analitičara od 2,1 milijardu eura.

Izvršni direktor tvrtke Bjørn Gulden rekao je za Financial Times kako Adidas ima ambiciju postati vodeći brend na svim globalnim tržištima, osim u Sjevernoj Americi, gdje je Nike i dalje dominantan unatoč usporavanju prodaje. Kako bi ubrzao svoju transformaciju, Adidas planira decentralizaciju poslovanja, omogućavajući veću autonomiju regionalnim menadžerima, dok će sjedište u Njemačkoj smanjiti broj zaposlenih za do 500 radnih mjesta.

Klasični modeli Adidas tenisica poput Samba i Gazelle nastavljaju bilježiti snažnu potražnju, donoseći dvoznamenkasti rast prihoda na gotovo svim tržištima. Tržište Sjeverne Amerike, koja je ranije bilježilo pad prihoda od 2 posto zbog prestanka suradnje s brendom Yeezy, počelo se oporavljati, ostvarivši rast od 15 posto u posljednjem tromjesečju 2024.. Osim toga, prodaja je porasla za 16 posto u Kini i čak za 25 posto u Europi.

Adidas je također proširio svoju ponudu retro modela tenisica, uključujući SL72 i Tokyo, dok je povratak kultnog modela Superstar iz 1970-ih odgođen kako bi se izbjeglo zasićenje tržišta. Osim retro modela, tvrtka bilježi snažnu potražnju za sportskom opremom, poput kopački Predator i trkačkih tenisica iz linije Adizero. U prošloj godini Adidas je također rasprodao preostale zalihe proizvoda Yeezy, koji su tvrtki donijeli prihode od 650 milijuna eura.

Kada je riječ o dionicama Adidasove su porasle za 32 posto tijekom protekle godine, dok su dionice Nikea pale za 21 posto. Kompanija je odlučila isplatiti dividendu od 2 eura po dionici, što će dioničarima donijeti ukupno 360 milijuna eura – značajan je to porast u odnosu na 130 milijuna eura isplaćenih prethodne godine.

U okviru strategije "Own the Game", Adidas do 2025. planira povećati prodaju za 8-10 posto godišnje, pri čemu e-trgovina ima ključnu ulogu. Cilj je da online prodaja dosegne između 8 i 9 milijardi eura. Tvrtka također nastavlja na području održivosti, s planom da do 2025. čak 90 posto proizvoda bude izrađeno od ekološki prihvatljivih materijala. Uz to, Adidas nastoji smanjiti emisiju ugljika po proizvodu za 15 posto.

Unatoč izazovima i nižoj dobiti od očekivane, Adidas ostaje usmjeren na dugoročni rast, jačanje globalne pozicije te povećanje profitabilnosti s ciljem postizanja operativne marže od 10 posto do sljedeće godine. Financial Times i Bloomberg pišu kako investitori pozitivno reagiraju na povratak brenda sportskim korijenima i pragmatičan pristup razvoju novih proizvoda pod vodstvom Bjørna Guldena.

Nike je, pak, nedavno najavio suradnju s brendom SKIMS, pod nazivom NikeSKIMS. SKIMS je američki brend odjeće koji su 2019. osnovali Kim Kardashian i Jens Grede, a brend nudi širok spektar proizvoda, uključujući donje rublje, s veličinama od XXS do 5XL. Kolekcija, usmjerena prvenstveno na žene, očekuje se ovog proljeća.

Podsjetimo, Adidas je 2015. godine započeo suradnju s Kanyeom Westom, tadašnjim suprugom Kim Kardashian, poznatom kao Yeezy linija, koja je uključivala tenisice i odjeću prepoznatljive po jedinstvenom dizajnu i ograničenim količinama. Ova suradnja postigla je značajan komercijalni uspjeh i imala je velik utjecaj na modnu industriju. Međutim, 2022. Adidas je prekinuo partnerstvo s Kanyeom Westom zbog njegovih antisemitskih izjava, što je rezultiralo prekidom proizvodnje Yeezy proizvoda. ​

Unatoč raskidu, Adidas je nastavio prodavati preostale zalihe Yeezy proizvoda, donirajući dio prihoda inicijativama protiv diskriminacije. U listopadu 2024, Adidas i Kanye West postigli su sporazumno rješenje svojih pravnih sporova bez financijskih naknada, čime su zaključili prethodne nesuglasice.

Adidasova suradnja s Kanyeom Westom kroz liniju Yeezy bila je izuzetno profitabilna za tvrtku. U 2022. godini, Yeezy proizvodi generirali su oko 1,4 milijarde eura prihoda i 500 milijuna eura operativne dobiti, što je činilo značajan udio u ukupnim prihodima Adidasa.

Tijekom 2023. prodaja Yeezy proizvoda donijela je oko 750 milijuna eura prihoda i 300 milijuna eura operativne dobiti. U 2024. godini, nastavak prodaje preostalih zaliha rezultirao je s dodatnih 650 milijuna eura prihoda i oko 200 milijuna eura operativne dobiti. Dio tih sredstava, točnije oko 260 milijuna eura, namijenjen je donacijama organizacijama koje se bore protiv antisemitizma i drugih oblika diskriminacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. ožujak 2025 19:48