Otvaranjem novog pogona za proizvodnju čvrstih oblika, koji predstavlja njihovo najveće ulaganje u zadnjih 20 godina, makedonska farmaceutska kompanija Alkaloid dobila je priliku da više nego udvostruči proizvodnju tableta i kapsula, proširi portfelj proizvoda, uključujući i neke inovativne proizvode, te dodatno proširi suradnju s globalnim farmaceutskim kompanijama. Ulaganje teško 19,4 milijuna eura u novi pogon Tablete 2, koji se prostire na 6,200 četvornih metara u njihovoj tvornici u Skoplju, svečano je u srijedu predstavljeno medijima iz regije te suradnicima i partnerima, koji su imali priliku prošetati pogonom te se upoznati sa svim procesima.
Ulaganje u treći kat Alkaloidove tvornice krenulo je u proljeće 2021. godine i na njemu je radilo gotovo 30 domaćih i 16 stranih kompanija, a novi pogon donio je i nove tehnologije poput suhe granulacije i proizvodnju dvoslojnih tableta, uz vrhunsku tehnologiju koja je u potpunosti digitalizirana. Pogon je izgrađen po najvišim standardima dobre proizvođačke prakse (GMP), a Alkaloidu će omogućiti da slijedi najnovije trendove u proizvodnji te istraživanju i razvoju.
"U dinamičnoj farmaceutskoj industriji plasman proizvoda u uskoj je vezi s investicijama, vještinama i znanjima, a mi sve to u zadnja dva desetljeća uspijevamo spojiti kako bismo imali moderan i konkurentan portfelj lijekova. U zadnjih 15 godina kompanija je ukupno uložila 220 milijuna eura, no na ovo što ćete danas obići posebno smo ponosni. Ovo ulaganje će nam omogućiti da se u budućem razdoblju fokusiramo na proizvode dodane vrijednosti, što je osnova za razvoj i rast kompanije. Dokaz da su proizvodi Alkaloida konkurentni pokazuju podaci da se prodaju na skoro 50 tržišta svijeta", izjavio je prilikom svečanog otvaranja pogona Živko Mukaetov, generalni direktor Alkaloda, dodajući kako će se posebno raditi na dodatnoj globalizaciji njihovih poznatih brendova poput Kafetina i Becutana.
Novi pogon Alkaloidu će već u ovoj godini povećati konsolidirani prihod, koji je lani iznosio ukupno 268,3 milijuna eura, uz neto dobit od 25,6 milijuna eura te investicije od 28,3 milijuna eura.
Ukupna prodaja lani je bila 16 posto viša u odnosu na godinu ranije, s tim da je konsolidirana prodaja na makedonskom tržištu porasla za 13 posto, a ukupni konsolidirani izvoz tvrtke povećan je za 17 posto. Makedonsko tržište čini 30 posto udjela prodaje Alkaloida, koji u najvećoj mjeri proizvodi generičke lijekove, no ima snažnu diviziju istraživanja i razvoja od skoro 200 zaposlenih, i oni su upravo zaduženi za proizvode dodane vrijednosti koji su konkurentni na inozemnim tržištima.
Iz Alkaloida je tako pred mjesec dana plasiran inovativni proizvod, po prvi u svijetu proizveli su tekući omeprazol za liječenje refluksnog ezofagitisa i gastroezofagealne refluksne bolesti (GERB) kod male djece koja ne mogu progutati tablete, kao i kod odraslih pacijenata koji imaju poteškoće s gutanjem. Proizvod je već registriran u Ujedinjenom kraljevstvu, slijede registracije i za ostala tržišta svijeta.
Kad se potpuno opremi, ovaj pogon u radu kroz tri smjene povećat će kapacitet proizvodnje s trenutnih 2 milijarde tableta i kapsula na 4 milijarde godišnje, i to bi se trebalo dogoditi u roku od godinu dana.
U novom pogonu za proizvodnju čvrstih farmaceutskih oblika odvijat će se proizvodnja tableta, filmom obloženih tableta, kapsula i dvoslojnih tableta, koje se prvi put uvode kao proizvodna tehnologija u Makedoniji. Riječ je o tabletama koje sadrže više djelatnih tvari različitih kemijsko-fizikalnih svojstava ili s različitim načinom otpuštanja sastojaka, koje su pažljivo i precizno dozirane, ali fizički odvojene uz pravilno osiguranu stabilnost i učinkovitost, omogućujući pacijentima kompletnu terapiju više lijekova uzimati samo kroz jednu tabletu.
Novi pogon svakako će ojačati i njihovu prisutnost na izvoznim tržištima. Promatrano po regijama, 29 posto prodaje lani je ostvareno u zemljama jugoistočne Europe, 22 posto u zemljama zapadne Europe te 17 posto u zemljama istočne Europe. No, najveći porast na većim izvoznim tržištima u odnosu na prethodnu godinu bilježe u Kanadi, koja je porasla 62 puta, talija je povećala prodaju za 35 puta, Južnoj Afrika 5 puta, Čile 4 puta, a u Češkoj i Velikoj Britaniji prodaja je upeterostručena. Najveći udio u prodaji od 90 posto imaju upravo receptni i bezreceptni lijekovi, no Alkaloid puno ulaže i u segmenti kemikalija, kozmetika i ljekovitog bilja, tako se njihovi čajevi prodaju u Americi, a njihov brend Becutan lani je proslavio 45 godina.
Alkaloid grupa ima ukupno 2.843 zaposlenih, od čega 2.155 u Sjevernoj Makedoniji, a 688 u kompanijama u inozemstvu. Inače, politika kompanije koja je i dalje u vlasništvu oko 5.000 malih dioničara je da pola iznosa dobiti svake godine izdvaja u zadržanu dobit za ulaganja, a pola ide u isplatu dividende. Upravni odbor tako je nedavno usvojio prijedlog odluke kojom se Skupštini dioničara predlaže isplata dividende za 2023. godinu u iznosu od 8,78 eura bruto, odnosno 7,90 eura neto po dionici, što je povećanje od 10,2 posto u odnosu na lani.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....