Ispuniti i nadmašiti očekivanja naših klijenata temeljna je odrednica svih aktivnosti Zagrebačke banke. Iskustvo klijenata u korištenju naših financijskih usluga mora biti jednostavno, lako razumljivo i pouzdano.
Pratimo globalne trendove u bankarstvu, najnovija tehnološka dostignuća, kako bismo našim klijentima osigurali visokokvalitetnu uslugu i sigurnost u poslovanju.
Svoju posvećenost našoj misiji pokazali smo odmah na početku 2022., kada smo prvi među bankama završili prilagodbu naših sustava na euro, što samo dokazuje da smo spremno dočekali najznačajniji gospodarski događaj u Hrvatskoj. Paralelno s euro projektom, radili smo na poboljšanju i pojednostavljenju poslovanja, optimiziranju procesa i modernizaciji naše tehnologije. U tom pogledu još je puno posla pred nama.
Spremno smo dočekali i nove promjene na globalnom i nacionalnom tržištu. Ukoliko se reflektiramo na prošlu godinu, u 2022. globalno gospodarstvo zabilježilo je solidan rast usprkos gospodarskim i geopolitičkim izazovima te znakovima usporavanja. Inflacija je dodatno porasla nakon rata u Ukrajini, zabilježeni su novi poremećaji u lancima nabave i cijenama energenata. Središnje banke su na dvoznamenkastu inflaciju odgovorile restriktivnom monetarnom politikom, primarno podizanjem kamatnih stopa.
Za Republiku Hrvatsku prošla je bila godina potvrde ulaska u eurozonu i Schengenski prostor. Dosegnut je najviši kreditni rejting otkad se on objavljuje za Hrvatsku. Ostvaren je značajan rast BDP-a od preko 6 posto. Najznačajniju ulogu imao je turizam, uz najveći ostvareni prihod ikad. Hrvatska je pritom bila jedina zemlja, članica EU, u Srednjoj i Istočnoj Europi koja je povukla drugu tranšu sredstava u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, s njome do sad preko 2,2 milijarde eura.
Povoljni gospodarski trendovi odrazili su se i na bankarski sustav. Rast kredita ubrzan je u 2022. godini, prvenstveno u privatnom sektoru. Krediti kompanijama povećani su preko 20 posto, krediti kućanstvima preko 5 posto, uglavnom u stambenim kreditima. Pokazatelji bankarskog sustava poboljšani su rastom prihoda, profitabilnosti, likvidnosti, kapitala i kvalitete portfelja.
Grupa Zagrebačke banke pokazala je pritom još jednom da je otporna i pouzdana. U 2022. godini zabilježili smo dobit poslije oporezivanja u iznosu od 1,871 milijun kuna. To je 372 milijuna kuna više (+24,8%) u odnosu na 2021. godinu.
Uz uspješno poslovanje, dio našeg fokusa nije samo da budemo najbolja banka za sve naše dionike, nego i da osnažujemo zajednicu u kojoj živimo. Kako bismo to postigli, jačamo svoju kulturu temeljenu na integritetu, odgovornosti i brižnosti.
Koncept ESG-a postao je sastavnim dijelom poslovanja banke. Poticanje prelaska na kružno gospodarstvo jedan je od ciljeva i obveza Zagrebačke banke, kako kroz financiranje i savjetodavne usluge, tako i kroz interne inicijative vezane uz učinkovito korištenje resursa i recikliranje. Digitalizacija usluga i procesa dovela je do uštede u korištenju papira, a u 2022. ukinuta je i uporaba jednokratne plastike u svim prostorima banke.
U sklopu društvene dimenzije, donacije najpotrebitijima sastavni su dio naše društvene odgovornosti i dugogodišnja tradicija. Naglasak nam je bio na edukaciji, dodjeli stipendija studentima lošijeg financijskog statusa te školarina za deficitarna zanimanja. Opremali smo osnovne škole doniranjem računala i didaktičke opreme.
Naši su stručnjaci održali predavanja iz bankarstva, financija i tehnologije. U suradnji sa školama, udrugama i inkubatorima podržali smo financijsko obrazovanje te podigli svijest studenata, građana i poduzetnika o ESG pitanjima vezanim uz okoliš, društvo i upravljanje. Potičemo korporativno volontiranje i podržavamo naše zaposlenike u njihovim naporima brige i pomoći zajednici, prvenstveno kroz Program zajedničkog doniranja Zaklade UniCredit.
Potvrdili smo i u 2022. godini našu snagu, stabilnost te pouzdanost u ovim izazovnim vremenima - poslovni prihodi su porasli, dobro smo upravljali inflacijskim pritiscima na troškove te imamo snažnu kapitalnu i likvidnosnu poziciju. No, uspješno poslovanje i unaprjeđenje financijske podrške, nisu jedini faktori koji čine banku budućnosti. U svemu što smo radili, ponovno smo pokazali da smo predani u stvaranju nove vrijednosti za svoje klijente, ali i osnaživanju zajednice u kojoj radimo, brinući o okolišu i pružajući podršku udrugama s ciljem pomoći ranjivim obiteljima, starijima, djeci te mladima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....