NA MREŽAMA SE UŽARILO

‘Pohlepni‘ ugostitelji uzvraćaju udarac: ‘Je li tom logikom ideš u Mercedes i vičeš im da su skupi?

Ima ta jedna pizzerija u Komiži koja je kao iz Alan Forda. Gost je tamo uvijek u krivu. Ipak, obožavam ići u tu pizzeriju

Ilustracija

 Lucija Ocko/Cropix

Ne staju polemike oko turističke sezone, budućnosti hrvatskog turizma, cijena na Jadranu, jedni prigovaraju, drugi pojašnjavaju, treći se samo zabavljaju...izdvojili smo s društvenih mreža nekoliko objava koje otkrivaju kako sve to doživljavaju poznati ugostitelji, a kako gosti.

Chef Mate Janković vrlo je aktivan s objavama na LinkedInu, gdje objavljuje detaljne analize pojedinih segmenata ugostiteljskog biznisa i probleme na koje ozbiljni poduzetnici svakodnevno nailaze u tom poslu. Sada se pak sarkastično osvrnuo i na tvrdnje o lakoj ugostiteljskoj zaradi.

"Ako ste u potrazi za lakom i brzom zaradom, ne čekajte više - OTVORITE RESTORAN.

Osmislite koncept. To je bar lako. Par jela, par vina, malo Googlanja i da se to. Uostalom, bili ste po restoranima, vidjeli ste u Firenci onaj lokal, e pa takav.

Otvorite firmu. Nađite prostor, potpišite ugovor o najmu i dajte zadužnice na osobnu imovinu u slučaju da loše krene da se imaju odakle naplatiti. Najbolje da stavite stan, tu ste sigurni. Al sigurno će biti posla jer sve radite kako treba pa nema brige. Stvar je 100%, nema rizika, nije to biznis u kojem se lako propada.

Ili jos bolje, izgradite svoj restoran! Budite na svojoj grudi! Skupite potrebnu dokumentaciju i dignite kredit za koji ste dali učešće, našli jamce i stavili nešto pod hipoteku. Riješite svu papirologiju, MTU, razne inspekcije i propise. Čekajte par mjeseci da to bude gotovo, kod nas to brzo ide i na šalterima nema redova. Neće vam faliti nikakvi papiri jer je sve jasno, transparentno i sa smislom.

Opremite objekt, kupite kuhinju i sitni inventar. Platite majstore. Vodoinstalatere, električare, stolare, zidare, knaufere, bar njih ima puno. Sve će odraditi kako treba i na vrijeme jer ste ih pošteno platili. Pa to je opće poznata stvar.

Nađite osoblje i dogovorite plaće. Osoblja ima kao u priči ako pošteno platite i sve će biti po dogovoru jer tako stvari funkcioniraju kad pošteno platite. Sve je smooth sailing. Svi koji imamo biznis dobro znamo da ljudi rade sve po dogovoru kad ih platiš koliko traže. Kupite top namirnice.

Platite dobavljače i napunite zalihe - sva vina, žesticu, hranu. Dajte im zadužnice da se naplate ako ne budete solventni, ali ne berite brigu, bit će sve dobro. Prodajte sve po fer cijenama. Gosti će prepoznati vaš trud, biti susretljivi, voljeti vas do neba i neće zamjeriti greške. Sjedite i gledajte kako se lova množi. Stalno će biti posla. Easy.", kaže Janković.

Profit nije pohlepa

Vodeći splitski ugostitelj Daniell Nikolla osvrnuo na pak optužbe da su ugostitelji pohlepni.

"Obzirom da sezona nije baš bajna, veliki broj ljudi se tome jako raduje. Svako malo pa i na ovoj mreži vidim komentare tipa neka im kad su pohlepni! Što u poslovanju znači pohlepa? Profit? Pa nije li cilj svakog poslovanja raditi sa što većim profitom? Pa ne dodjeljuju "Zlatnu pohlepu" već "Zlatnu kunu"!?

Pa nismo u ratu.

Najjače su mi "baje" koji uđu u restoran. Naruče tri kila oborite ribe, i još na glas napomene konobaru "da mi nisi donija ono smeće iz uzgoja", 6 boca Dingača i na kraju p....i kako su ga opelješili, pa viče da smo pohlepni. A menu ne daj bože pogledat. Ili pitat koliko košta, To je sramota.

Je li tom logikom ideš u Mercedes i vičeš im da su skupi i pohlepni? I da neka spuste cijene da si ti možeš priuštit? Ili odeš u Citroen?

Tako vam je i s restoranima, ako vam se ne sviđa i smatrate da su vam naplatili više nego što vrijedi, nemojte više ići u taj restoran! Vrlo jednostavno, vjerujte mi, to nam najviše šteti.

Svi ti restorani koji naplaćuju skupu uslugu, a ne nude kvalitetu će kad tad "pasti" ili promijeniti vlasnika", tvrdi Nikolla.

Pizzeria iz Alana Forda

Urednik i analitičar u tehnološkom sektoru Dragan Petric uključio se primjerom pizzerije iz Komiže u kojoj redovito boravi s familijom, iako je konobar namćor.

"Kao, loša je turistička sezona? Hm… Ima ta jedna pizzerija u Komiži koja je kao iz Alan Forda. Gost je tamo uvijek u krivu. Od kada znam za sebe u toj pizzeriji radi jedan te isti glavni konobar, koji je tamo svaki dan od jutra do mraka i koji smoreno, s napola spuštenim kapcima od muke koluta podočnjacima svaki puta kada ugleda nekoga kako ulazi i sjeda za stol…

Tek kada ispuši do kraja svoju cigaretu, ustaje s tacnom ispod ruke, kao da nosi novine kojima će klepiti muhu ili komarca – pa povlačeći nogu za nogom pristupa gostu…

Neku večer smo mali i ja sjedili tamo, a za stol do našeg došao je poznati pjevač, s nekoliko članova svojeg benda, prije nastupa na rivi. "E…", rekao je nevoljko konobar, što je u toj pizzeriji kratica za "Dobro večer, izvolite…" Ne znajući s kime imaju posla, gladni estradnjaci koji su samo na jednu večer odsjeli u Komiži, pitali su naivno "što imate za pojesti i popiti?"

"Ništa!", rekao je hladno legendarni Broj 1 komiške cvjećarnica-pizzerije, okrenuo se, sjeo nazad uz šank i zapalio novu pljugu.

Nakon dva-tri dima, odnio im je menije, plastificirane prije bezbroj godina, i bez riječi ih dobacio na njihov stol…Na meniju je oduvijek nekoliko istih pizza, a pića su ona koja možeš vidjeti u velikom frižideru sa staklenim vratima, iza šanka. Za današnje ugostiteljske standarde čak je i kvartovski štand s kukuruzom stoljeće ispred ovog objekta.

Ipak, obožavam ići u tu pizzeriju. Prvo, pizza je fenomenalna, stiže brzo i sastojci su uvijek svježi i kvalitetni. Drugo, smještena je odmah uz plažu gdje se kupam i ima spektakularan pogled na komiški zaljev i Biševo. I ono mnogima najvažnije – treće – cijene su nevjerojatno male i počinju debelo ispod 10 eura za jednu pizzu.

I uvijek su im svi stolovi puni. Mislim da ova priča otkriva sve što trebamo znati o tobožnjem "krahu" ovogodišnje turističke sezone koji se, čitam, povezuje s neuspjehom ugostiteljske sezone. Ne postoji, naime, neuspješna ili uspješna ugostiteljska sezona. Postoje neuspješni ugostitelji koji precjenjuju svoju ponudu i postoje uspješni ugostitelji, poput ovoga kod kojeg idem na pizzu, koji su za omjer svojih nedostatka i prednosti postavili realnu cijenu. Gost naprosto ide tamo gdje dobiva odgovarajuću vrijednost za svoj novac", zaključuje Petric.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 15:59