STRATEGIJA I VIZIJA

Poduzeća žele prihvatiti održivost, ali se bore s preprekama koje napredak donosi

Ključni izazov, kako se navodi u istraživanju, leži u razumijevanju što postaviti kao prioritet za maksimalni učinak
 Grant Thornton

Čak 62 posto Europljana i poduzeća srednje veličine, sada vjeruje da je održivost jednako bitna ili čak bitnija od financijskog uspjeha, što pokazuje istraživanje Grant Thornton Global. Usklađivanje poslovne strategije s dugoročnom vizijom, uz program održivog razvoja, sada je olakšan svim poduzećima. Održivost u poslovanju bavi se dvjema glavnim kategorijama - utjecajem poslovanja na okoliš i na društvo.

Prema istraživanju Grant Thornton Global tvrtke koja nudi usluge revizije, poreznog i poslovnog savjetovanja, ekološke, društvene i upravljačke sposobnosti smatraju se konkurentskom prednošću za veći dio poduzeća srednje veličine. Među onim tvrtkama koje stavljaju veći naglasak na održivost, najčešći razlog je poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova, što naglašava stvarne komercijalne poslovne prednosti vidljive u ovom području.

Ključni izazov, kako se navodi u istraživanju, leži u razumijevanju što postaviti kao prioritet za maksimalni učinak u prelasku na održivije poslovne prakse, osobito kada su ograničeni resursi iscrpljeni zbog pandemije. Tri najveće prepreke koje navodi istraživanje Grant Thornton Global su rješavanje problema vezanih uz pandemiju, nedostatak znanja o novim propisima i zahtjevima te zabrinutost oko troškova vezanih uz poduzimanje novih radnji.

image
Grant Thornton

"Višegodišnje ekološki neodgovorno ponašanje čovjeka i nekontrolirani gospodarski razvoj doveli su u pitanje održivost današnjeg stila poslovanja na koje smo naviknuli. Neuobičajene i sve učestalije promjene u okolini na izravan nas način upozoravaju da je potrebno zaustaviti se na trenutak i ozbiljno razmisliti u kojem smjeru želimo izgraditi svoje poslovanje. Sve češće razmišljamo o promjeni poslovnog pristupa kako bi postigli kolektivnu ekološku odgovornost te održiviji razvoj za osiguranje bolje budućnosti, pa i u poduzećima srednjeg tržišta. Izgradnja ekološke osviještenosti te odgovornog poslovanja morat će u najkraćem mogućem roku postati sastavni segment djelovanja svakog suvremenog poduzeća, a izvješćivanje mora biti prioritet. Također, bit će nužno potaknuti zaposlenike i klijente da više pažnje posvete aktivnostima ekološkog usmjerenja kako bi svojim odgovornim djelovanjem pružali primjer široj poslovnoj zajednici te tako pokrenuli val promjena i osigurali održivo poslovanje“, navodi Vedran Miloš, partner i stručnjak iz područja revizije u kompaniji Grant Thornton Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:11