POVIJESNI USPJEH

Podravka je u 2021. ostvarila neto dobit od 309,2 milijuna kuna, 24,2% više u odnosu na 2020.

Prihodi od prodaje rasli su u oba poslovna segmenata Grupe Podravka - Prehrani i Farmaceutici

Iz Podravke ističu značajan rast izvoza segmenta Prehrane na svim regijama u odnosu na 2019., gdje se posebno ističu Internacionalna tržišta s rastom od 8,6 posto ili 89,1 milijun kuna

 Goran Mehkek/CROPIX

Grupa Podravka je u 2021. ostvarila neto dobit od 309,2 milijuna kuna, što je rast od 24,2 posto u odnosu na 2020. godinu, a prihodi od prodaje su bili 4,6 milijardi kuna ili 2,8 posto viši, objavili su u ponedjeljak iz te tvrtke.

"Podravka je u 2021. godini, koju su uz nastavak pandemije obilježili i zastoji u lancu opskrbe te snažan rast ulaznih troškova, ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 4,6 milijardi kuna kuna te neto dobit od 309,2 milijuna, što su najbolji rezultati u povijesti kompanije", ističe se u priopćenju.

Navode i kako uz nastavak organskog rasta, rast dobiti omogućila je i daljnja racionalizacija poslovanja, uz snažnu kontrolu operativnih troškova.

Prihodi od prodaje rasli su u oba poslovna segmenata Grupe Podravka, Prehrani i Farmaceutici, pri čemu su vlastiti brendovi ostvarili rast prihoda od 94,8 milijuna kuna, odnosno 2,3 posto.

Segment Prehrane ostvario je prošle godine 3,6 milijardi kuna prihoda od prodaje, odnosno 74,2 milijuna kuna ili 2,1 posto više nego u prethodnoj godini.

Iz Podravke ističu značajan rast izvoza segmenta Prehrane na svim regijama u odnosu na 2019., gdje se posebno ističu Internacionalna tržišta s rastom od 8,6 posto ili 89,1 milijun kuna. Na ovaj je način, kako navode, tijekom pandemije, Podravka učvrstila svoju izvoznu poziciju.

Segment Farmaceutika lani je ostvario 1,03 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je rast od 5,5 posto u odnosu na godinu prije.

Lijekovi na recept ostvarili su rast od 31,2 milijuna kuna, ponajviše zbog rasta dermatoloških lijekova, a najbolje rezultate zabilježili su na tržištu Rusije, BiH te Slovačke.

Istodobno je Bezreceptni program prihode od prodaje povećao za 3,4 milijuna kuna, kao rezultat rasta potkategorije prirodnih proizvoda na hrvatskom tržištu.

Po regijama, najveći apsolutni rast prihoda od prodaje zabilježen je u regiji Adria, i to u iznosu od 107 milijuna kuna. Istočna Europa rasla je za 13,3 milijuna kuna, a Zapadna Europa i prekooceanske zemlje za 7,5 milijuna kuna.

"Prošla je godina, usprkos nastavku pandemije i snažnom rastu ulaznih troškova, bila izvrsna, ne samo zbog odličnih rezultata već i drugih važnih poslovnih iskoraka", kazala je predsjednica Uprave Martina Dalić.

Posebno su zadovoljni, kako je navela, što su ovakve rezultate ostvarili bez efekta povećanja cijena svojih proizvoda jer su rast cijena sirovina apsorbirali kroz unutarnje rezerve.

Zahvalila je radnicima Podravke na radu, znanju i energiji koje su ugradili u ove rezultate. "Zajedno sa svim investicijskim i razvojnim aktivnostima koje smo pokrenuli, upravo naši rezultati potvrđuju ispravnost i utemeljenost naših ambicija za daljnji rast i razvoj Podravke te njezine transformacije u istinsku hrvatsku multinacionalnu kompaniju" istaknula je Dalić.

Iz Podravske su podsjetili da su prošle godine u trajno povećanje primanja radnika, posebice onih s najnižim plaćama, uložili 21 milijun kuna, a radnicima su isplaćene i dodatne jednokratne nagrade za uspješno poslovanje te je donesena odluka o investicijskom ulaganju u klimatizaciju i ventilaciju proizvodnih pogona u Koprivnici i Varaždinu.

S povećanjem primanja kompanija je nastavila i ove godine ulaganjem dodatnih 35 milijuna kuna.

Započeta rekonstrukcija poslovne zgrade, koja nije obnavljana više od 40 godina, obuhvaća modernizaciju, uz energetsku i informatičku obnovu, vrijedne 87,8 milijuna kuna te bi trebala biti dovršena u srpnju 2022.

Gradnja novog logističko-distributivnog centra u koprivničkoj poslovnoj zoni Danica trebala bi pak započeti najesen, nakon dovršetka započetih pripremnih radnji - kompletiranja tehničke dokumentacije i pribavljanja svih potrebnih dozvola.

Podravka prati razvoj krize na ukrajinskom i ruskom tržištu

Podravka prati razvoj krize na ukrajinskom i ruskom tržištu, analizira moguće rizike i mogućnosti ublažavanja istih, odgovorili su iz Podravke na upit kako će trenutna situacija utjecati na njihovo poslovanje.

"Vrlo je teško procijeniti daljnji razvoj situacije. U svakom trenutku pratimo razvoj krize na ukrajinskom i ruskom tržištu, analiziramo moguće rizike i mogućnosti ublažavanja istih", istaknuli su iz Podravke.

Navode i kao su "najveći izazovi otežano poslovanje te utjecaj na rast cijena sirovina i energenata".

"Isto tako, vodimo brigu i o našim zaposlenicima, hrvatskim državljanima, koji su vraćeni u Hrvatsku te o našim zaposlenicima u Ukrajini, koji su, za sada, svi na sigurnom", ističe se u odgovoru Podravke na Hinin upit.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 12:08