PREUZIMANJE NA POMOLU

Pavić: ‘Dugo smo vagali hoćemo li sudjelovati u procesu. Tržište suhih tereta u zadnje dvije godine doživjelo je ozbiljnu korekciju‘

Tankerska plovidba već sad postala 2. po veličini dioničar Atlantske

Tankerska plovidba preuzima tanker/Ilustrativna fotografija

 Cropix

Javna ponuda postojećim dioničarima za upis novih dionica Atlantske plovidbe za povećanje temeljnog kapitala istekla je danas, u srijedu 11. listopada 2023. godine. U njoj su imali pravo sudjelovati samo postojeći dioničari odnosno samo dioničari koji su do 28. srpnja ove godine imali dionice Atlantske plovidbe. Među njima je i zadarska Tankerska plovidba, koja je, da ne bude zabune, na taj datum imala nešto dionica dubrovačkog brodara.

Atlantska plovidba je putem Zagrebačke burze, podsjetimo, objavila javni poziv dioničarima za povećanje temeljnog kapitala, upisom do najviše 697.760 novih dionica. Raspon cijene bio je od 53, 5 do 60 eura po dionici. U prijepodnevnim satima dionicama Atlantske plovidbe trgovalo se po cijeni od otprilike 52 eura po dionici.

Prošli tjedan Tankerska plovidba imala je 7,89 posto dionica Atlantske plovidbe. U kratkom razgovoru Mario Pavić, predsjednik Uprave te zadarske kompanije potvrdio nam je da je u međuvremenu potpisan ugovor o kupnji dodatnih 1,79 posto dionica Atlantske plovidbe što bi uskoro trebalo biti vidljivo na stranicama Središnjeg klirinškog depozitarnog društva. Kad se sve skupa zbroji proizlazi da Tankerska plovidba već sada ima gotovo 10 posto dionica Atlantske plovidbe. To znači da je Tankerska plovidba postala drugi dioničar po visini udjela u Atlantskoj plovidbi. Najveći je Igor Biblija koji ima 12,79 posto udjela.

Što se tiče stjecanja dionica i same dokapitalizacije Mario Pavić nam je, nakon početnog nećkanja, ipak, odlučio dati izjavu.

- Nakon najave i kasnije objave javnog poziva za sudjelovanje u povećanju temeljnog kapitala Atlantske plovidbe, dugo smo vagali hoćemo li sudjelovati u procesu. Tržište suhih tereta u zadnje dvije godine doživjelo je ozbiljnu korekciju, a i zadnjih mjeseci i tjedana od najave dokapitalizacije u lipnju pokazalo je svoju volatilnu ćud. Iako je i donja granica predviđenog raspona cijene u javnom pozivu iznad trenutne tržišne cijene na burzi, na koncu smo se ipak odlučili na sudjelovanje u procesu te smo predali našu ponudu. Na obavijest o uspješnosti ponude novih dionica, sukladno hodogramu objavljenom u javnom pozivu, ne bismo trebali dugo čekati - pojasnio nam je Mario Pavić, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe.

image

Mario Pavić

Zvonko Pavic/Cropix

Što se tiče hodograma aktivnosti, kako nam je pojašnjeno, već sutra odnosno u četvrtak dioničari bi trebali dobiti obavijest, imaju li pravo upisa, odnosno, dobiti odobrenje. S tim da mali dioničari moraju dati novac za dionice unaprijed dok institucionalni dioničari uključujući i Tankersku plovidbu moraju osigurati novac nakon što dobiju poziv za plaćanje. Nakon poziva za plaćanje imaju nekoliko dan za plaćanje dionica. Naravno, oni čija se ponuda odabere. Nakon toga će u utorak 17. listopada 2023. godine biti objavljeno tko je koliko platio i po kojoj cijeni te će slijediti izdavanje dionica. U slučaju da Tankerska plovidba ili netko drugi premaši 25 posto udjela, što je očekivano, bit će obvezna objaviti javnu ponudu za preuzimanje Atlantske plovidbe.U svakom slučaju, Tankerska plovidba, kako ističu upućeni, ima snage za preuzimanje Atlantske plovidbe. Dokazala je to i na primjeru preuzimanja Turisthotela. U investicijskim krugovima uvjereni su da Tankerskoj plovidbi ne bi trebalo biti problem osigurati kapital jer se radi o jako dobro vođenoj kompaniji. Ne sude to samo po isturenom predsjedniku Uprave Mariu Paviću nego i timu njegovih bliskih suradnika koji još čine članovi uprave Ivan Pupovac, Ivica Pijaca,John Karavanić, Mate Valčić, i Nikola Koščica te direktori nekih sektora Mladen Milin, Zvonko Mandić, Ernest Šimac...

Flotu Atlantske plovidbe sačinjava 11 bulk carriera. U dubrovačkom brodaru očekuje uskoro isporuku dva nova broda koji se grade u kineskim brodogradilištima.Kapital kompanija prikuplja kako bi smanjila prosječnu starost flote odnosno kako bi pomladila flotu. Sad je prosječna starost brodova 12 i pol godina. Nakon što preuzmu prvi brod koji je nedavno porinut, prosječna starost biti će 12 godina, a kad preuzmu oba dva broda, prosječna starost flote Atlantske plovidbe iznosit će deset godina. U grupi Atlantska plovidba posluje još nekoliko zanimljivih tvrtki. Imaju modernu Atlant polikliniku, informatičku tvrtku Laus, turističku agenciju Atlant Travel Agency, agenciju za pomorce Atlant pomorska agencija, zatim tvrtku Adriatic Global Brokers te tvrtku koja upravlja njezinom poslovno stambenom zgradom Atlant poslovni centar.

Ako Tankerska plovidba uspije preuzeti Atlantsku plovidbu te Jadroplov za koji su i do sada pokazivali interes, nastat će jedna od najvećih brodarskih kompanija u povijesti na ovim prostorima.

U ovom trenutku Tankerska plovidba ima oko milijun tona nosivosti. Ima 14 brodova u dugoj plovidbi od kojih je šest produkt tankera u sklopu TNG-a, tri bulk carriera i pet tankera za prijevoz sirove nafte u Tankerskoj plovidbi. Ima i šest katamarana u sklopu tvrtke TP Line koja je, također kao i TNG, u 100 postotnom vlasništvu Tankerske plovidbe.

Prošle godine su Tankerska plovidba i Tankerska Next Generation ostvarili najbolje rezultate u povijesti kompanije. Tankerska plovidba je ostvarila dobit od oko 106 milijuna eura a TNG u iznosu od 43 milijuna eura. U ovoj godini Tankerska plovidba je preuzela Turisthotele.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 18:21