Pametne turističke destinacije budućnost su hrvatskog turizma smatraju sudionici Combisovog online panela 'DiscussIT: Što se događa kada se turizam susretne s IT-em?'. To je posebno važno u Hrvatskoj, jer je upravo turizam najjača industrija.
Goran Car, glavni direktor Combisa kaže da je tehnologija baza za kulturu pametnog, koju tek treba izgraditi u našim gradovima i turističkim destinacijama. Dodaje da za nju ima sve više prostora posebice nakon pandemijskog iskustva tijekom kojeg je jačalo korištenje digitalnih alata.
- Naglasak je na inovativnijoj i efikasnijoj komunikaciji neke destinacije ili kompanije s turistima uz pomoć tehnologije, odnosno aplikacije koja stvara visoko kvalitetno korisničko iskustvo ili jednostavnog plaćanja sadržaja ili dodatne usluge koju predlaže neki sustav na bazi ponašanja turista. Mogućnosti i prilike su mnogobrojne, usluga i rješenja ima na stotine - kaže Car.
Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu i direktorica društva Zagreb City Hotels da je važno kroz tehnologiju i sadržaj produljiti turističku sezonu.
- IT žargonom govoreći, hrvatski turizam sazrio je za 'next level', uz snažan fokus na content. Vrijeme je za podizanje kvalitete i izgradnju sadržaja više vrijednosti kojim će turistička sezona prerasti u turističku godinu - kaže Jutt Ferlan.
Daniela Gračan, redovita profesorica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i predstojnica Zavoda za turizam kaže da prirodnim elementima ponude kojima Hrvatska obiluje, treba dodati nove vrijednosti kako bismo postali konkurentniji na turističkom tržištu.
- IT pridonosi sustavnim inovacijama u turizmu kroz praćenje i prilagođavanje suvremenim trendovima i individualiziranim zahtjevima turista. Cilj našega turizma je zadovoljan gost kroz raznoliku, autentičnu, autohtonu i kontinuirano dostupnu ponudu sadržaja u destinacijama, prilagođenu određenim ciljnim skupinama turista - kaže Gračan.
Marko Čižmek, član Uprave Valamar Riviere ističe da u kompaniji digitalizaciju smatraju važnim segmentom u njenom strateškom razvoju.
- Valamarov digitalni odjel predstavlja sponu između poslovnih potreba i IT infrastrukture, što omogućuje fokus na razvoj novih proizvoda i usluga, kao i kvalitetno operativno upravljanje resursima i platformama - kaže Čižmek.
Navodi da ostvaruju značajne prihode putem direktnih digitalnih kanala, čak oko 65 posto ukupnih prihoda.
- Zato smo u proteklim godinama učinili značajnija ulaganja u domeni digitalizacije i automatizacije procesa u sektoru ljudskih potencijala te vjerujemo kako je i to doprinijelo da Valamar već dugi niz godina nosi titulu TOP poslodavca u turizmu - zaključuje Čižmek.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....