Riječka kopča

Otvoreno pet ponuda za izgradnju najskuplje prometnice u povijesti hrvatske cestogradnje

Ova prometnica spojit će čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i zapadni dio luke Rijeka
Rijeka
 Hanza Media

Zajednica ponuditelja koju čini slovenska tvrtka Kolektor, Euroasfalt iz BiH i hrvatska kompanija GP Krk podnijeli su financijski najpovoljniju ponudu za izgradnju prometnice D403 u Rijeci. Oni bi 2977 metara dugu prometnicu i 500 metara spojnih cesta izgradili za 456.358.687,06 kuna bez PDV-a. Na natječaj Hrvatskih cesta pristiglo je ukupno pet ponuda koje su otvorene danas ujutro. Sljedeća po redu je ponuda kineske kompanije China road and Bridge Corporation koja iznosi 469.077.469,55 kuna bez PDV-a. Riječ je o tvrtki koja gradi most Pelješac. Treća ponuda je talijanske tvrtke Rizzani de Echer koja iznosi 478.706.000,02 kuna bez PDV-a. Četvrta po iznosu je ponuda austrijske tvrtke Strabag u iznosu 511.158.706,03 kuna bez PDV-a. Posljednja ponuda je ona konzorcija PZC Slavonski Brod i turske tvrtke Yapi Merkezi u iznosu 574.702.672,09 kuna bez PDV-a. Procijenjena vrijednost na natječaju bila je 461 milijun kuna bez PDV-a.

Riječ je ponudama za izgradnju najskuplje prometnice u povijesti hrvatske cestogradnje. Ovako visoka cijena izgradnje opravdava se iznimno zahtjevnim terenom kojim će prolaziti, kao i brojnim objektima koje treba sagraditi.

Gotovo cijelom će dužinom biti izgrađena pod zemljom ili u zraku, jer na trasi će biti izgrađen trotračni tunel Podmurvice, dug 1.253 metra, dva vijadukta, Piopi i Mlaka, ukupne duljine oko 500 metara, te podvožnjak ispod željezničke pruge, dug oko 60 metara. Izgradnja tunela Podmurvice zahtjeva posebne tehnologije bušenja jer isti prolazi točno ispod nekoliko stambenih zgrada u kojima se nalazi oko 100 stanova. I sama priprema terena je izrazito skupa jer trasa ceste ide kroz gusto naseljeno područje te je potrebno otkupiti i porušiti 60 obiteljskih kuća.

Ova prometnica spojit će čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i zapadni dio luke Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačka obala. Odnosno spojit će luku Rijeka s autocestom. Drugi veliki značaj ove prometnice da će njenom izgradnjom proraditi i terminal Zagrebačka obala. Naime bez te ceste, kao sastavnog dijela projekta, terminal bez te ceste terminal ne može dobiti uporabnu dozvolu.

Natječaj za za izgradnju ove prometnice objavljen je još 6. svibnja i do sada su na natječaj izjavljene tri žalbe a rokovi za otvaranje ponuda su tri puta pomicani, Najbizarnija žalba bila je ona tvrtke „Nekretnine Medulin“ u vlasništvu dvije ruske državljanke. U trenutku podnošenja žalbe tvrtka nije imala zaposlenih, bila je u stečaju i nije imala ozbiljne reference u građevinarstvu. Ali je uspjela zaustaviti natječaj na mjesec dana. Žalbe su još podnosile tvrtke Vardar Bau iz Slavonskog Broda i Jurcon Projekt iz Zagreba. Sve te žalbe u stručnim krugovima ocijenjene su kao evidentno odugovlačenje postupka javne nabave u korist nekog od velikih »igrača«, kako bi dobili na vremenu za pripremu sve potrebne dokumentacije.

Da apsurd ovog natječaja bude još veći sredstva za ovaj projekt odobrena su još prije godinu dana. Naime 18. prosinca prošle godine potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za izgradnju ove prometnice. Europska komisija odobrila je iz Europskog fonda za regionalni razvoj 442.008.500,00 kuna, odnosno 85% prihvatljivih izdataka, dok će se preostalih 15% sredstava koje predstavlja nacionalno sufinanciranje osigurati iz Državnog proračuna, što ukupno čini 520.010.000,00 kn.

Nakon što su ponude jučer otvorene, Hrvatske ceste imaju rok od 120 dana za izbor izvođača. S obzirom na običaje podnošenja žalbi može se očekivati da izvođač do ljeta bude odabran. Rok za izgradnju prometnice je 30 mjeseci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 02:19