Novi uvjeti suradnje

OT Logistics ostaje u Luci Rijeka s AZ Fondom: 'Ne prihvaćamo za nas nepovoljna rješenja'

Glavni cilj OT Logisticsa je dugoročni razvoj riječke luke, što će koristiti i regiji i suvlasnicima luke, tvrde iz poljske kompanije
Luka Rijeka
 KL-Photo

Poljski OT Logistics priopćio je u četvrtak kako želi ostati aktivni dioničar Luke Rijeka s utjecajem na poslovne odluke i procese te da je spreman razgovarati o novim uvjetima suradnje s AZ fondom, ali da pritom neće prihvatiti za OT Logistics nepovoljna rješenja.

"OT Logistics, koji je od 2015. godine jedan od glavnih dioničara Luke Rijeka, planira ostati aktivni dioničar sa stvarnim utjecajem na poslovanje tvrtke. Od prvog ulaganja u Luku Rijeka, OT Logistics je u Hrvatsku uložio oko 150 milijuna kuna. Glavni cilj OT Logisticsa je dugoročni razvoj riječke luke, što će koristiti i regiji i suvlasnicima luke", tvrde iz poljske kompanije.

Radi postizanja tog cilja, kako se navodi, OT Logistics želi suradnju sa svim dioničarima Luke Rijeka na načelima poštovanja i u duhu uzajamnog povjerenja te je pozvao sve dioničare, uključujući i predstavnike hrvatske vlade, na zajedničke razgovore o budućem razvoju Luke Rijeka.

"Suradnja s Erste fondom, našim partnerom u Luci Rijeka, vrlo je dobra. Usprkos nedavnom raskidu ugovora o zajedničkom upravljanju lukom s AZ fondom, spremni smo razgovarati o novim uvjetima suradnje zadovoljavajućim za sve strane. Ipak, imamo u vidu najbolje interese dioničara OT Logistike i nećemo prihvatiti rješenja koja su za našu tvrtku potpuno nepovoljna", izjavio je predsjednik Uprave OT Logisticsa Radosław Krawczyk.

U priopćenju se kaže i kako, nakon nekoliko godina intenzivnog rasta i ulaganja, OT Logistics Group trenutno provodi plan štednje koji bi trebao doprinijeti poboljšanju rezultata i izgradnji temelja za daljnji rast. Tako je u prosincu 2018. usvojen izmijenjeni plan s glavnim ciljem poboljšanja financijske likvidnosti i postizanja konsolidirane EBITDA marže do 2020. godine od oko 10 posto, kroz promjene u upravljačkoj strukturi grupe i optimizaciju procesa i troškova.

Novi list je ovih dana izvijestio da je OT Logistics, vlasnik najvećeg pojedinačnog paketa dionica Luke Rijeka, jednostrano raskinuo međudioničarski ugovor s AZ mirovinskim fondom. Podsjeća pritom da su na temelju tog ugovora Poljaci s AZ-om i Erste Plavim mirovinskim fondom kontrolirali većinski paket dionica Luke, a time i upravljanje tvrtkom.

Time je, prema pisanju Novog lista, otvorena mogućnost da Republika Hrvatska, koja drži 25 posto plus jednu dionicu tvrtke, zajedno s domaćim mirovinskim fondovima preuzme upravljanje Lukom Rijeka, što je nedavno u razgovoru za te novine najavio i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, izrazivši nezadovoljstvo poslovnim rezultatima i načinom na koji OT Logistics upravlja Lukom.

Prema revidiranom konsolidiranom financijskom izvješću za 2018. godinu, gubitak Luke Rijeka iznosio je 28,9 milijuna kuna.

U ožujku je Jędrzej M. Mierzewski podnio ostavku na mjesto predsjednika Uprave, koja je stupila na snagu 1. travnja, objasnivši da je to najbolje za sve zainteresirane strane.

Krajem travnja za predsjednika Uprave imenovan je dotadašnji član Nadzornog odbora Duško Grabovac, s mandatom od 1. svibnja do najdulje do 31. prosinca ove godine.

Najveći pojedinačni dionički udio u Luci Rijeka ima OT Logistics, koji drži 26,51 posto dionica, država putem Centra za restrukturiranje i prodaju ima 25,02 posto dionica, a veće vlasničke udjele imaju i mirovinski fondovi pa tako AZ obvezni mirovinski fond kategorije B ima 14,99 posto dionica, PBZ/Croatia osiguranje OMF kategorije B 7,60 posto, Erste Plavi OMF kategorije B 7,55 posto, itd.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 09:39