LNG

Obišli smo gradilište strateškog projekta u Omišlju: Na terminalu se radi 7 dana u tjednu

Srce LNG terminala bit će FSRU brod, čija je isporuka planirana za listopad sljedeće godine
 Matija Djanjesic / HANZA MEDIA

Postavljanjem i betoniranjem 37. armiranobetonskog pilota u more pred Omišljem na Krku, LNG Hrvatska, jedan od ključnih kapitalnih projekata u našoj zemlji, počinje dobivati konkretne obrise.

LNG bi trebao zaživjeti početkom 2021. godine. Ukupna vrijednost projekta je 233,6 milijuna eura, što je stotinjak milijuna eura manje nego što se u prvom trenutku planiralo. To je, među ostalim, ističe Barbara Dorić, direktorica LNG-ja Hrvatska, omogućilo donošenje konačne investicijske odluke, kako bi se projekt iz idejne faze doveo u fazu izgradnje.

Veliki uspjeh

“To što je projekt doveden u fazu izgradnje velik je uspjeh za Hrvatsku. Riječ je o strateškom projektu Hrvatske i EU koji će osigurati sigurnost opskrbe plinom iz različitih izvora”, rekla je Dorić.

Srce LNG terminala bit će FSRU brod, čija je isporuka planirana za listopad sljedeće godine. U trenutku isporuke brod će na lokaciju terminala biti dopremljen iz brodogradilišta u Šangaju kao nova konverzija FSRU broda, a u skladu, ističu u LNG-ju, sa standardima zaštite okoliša. Vrijednost tog broda je 159,6 milijuna eura, odnosno toliko će LNG platiti za njega.

Isporučitelj broda je tvrtka Golar iz Norveške. Dug je 280 metara, spremničkog je kapaciteta 140.000 kubnih metara plina, a s ukupnim godišnjim kapacitetom 2,6 milijardi kubika plina. Temelji pristana bit će na 164 armiranobetonska pilota: na njima će biti sagrađeno pristanište. Radnici na gradnji pristana rade svih sedam dana u tjednu u tri smjene. Dovršetak kopnenih radova planiran je krajem rujna sljedeće godine, a prije dolaska FSRU broda. U tijeku su i građevinski radovi na trasi plinovoda i vodovoda.

Financijska konstrukcija

Trenutačno je zakupljeno 520 milijuna kubika kapaciteta, a zakupci su Ina i HEP. Pored već odobrenih bespovratnih sredstava Europske komisije u iznosu od 101,4 milijuna eura, bespovratna sredstva koje je odobrila Vlada u iznosu od 100 milijuna eura dovoljna su, istaknula je Dorić na obilasku terminala, da se na tom zakupu mogla zatvoriti financijska konstrukcija. No, ako se zakup ne poveća, terminal će se dijelom pokrivati i naknadom za sigurnost opskrbe, koja će iznositi oko 35 kuna godišnje za prosječno kućanstvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:43