NEZAMISLIVA PRAKSA

Najveća njemačka banka izazvala skandal: Šokirali aplikacijom koju su zaposlenicima instalirali na telefone

Skandal s ‘nadziranjem zaposlenika‘ poprimio je takve razmjere da je, primjerice, u SAD-u intervenirala i sama vlada

Deutsche bank, Ilustrativna fotografija

 Chris Batson/Alamy/Alamy/Profimedia/Chris Batson/Alamy/Alamy/Profimedia

Deutsche Bank je započela s dosad nezamislivom praksom; svojim zaposlenicima su, naime, počeli instalirati aplikaciju koja nadzire svu njihovu komunikaciju s klijentima. Na ovaj potez vrh banke se odlučio nakon što je izbio skandal unutar bankarskih krugova, a upravo zbog gomile neprimjerenih poruka.

Globalno ne toliko poznata banka German Lender, govore upućeni, traži od svojih zaposlenika da skinu Movius, američku aplikaciju koja omogućava nadređenima da nadzire pozive, poruke, i komunikaciju u WhatsAppu.

Za vrijeme trajanja restriktivnih mjera zbog koronavirusa, Movius je započeo partnerstvo s brojnim telekom tvrtkama kako bi svojim radnicim omogućio rad od kuće. Rad na daljinu je u ovoj industriji specifičan jer zahtijeva mnoge strogo definirane bankarske, pravne i trgovinske procese. Sprint, Blackbarry, Telstra i Telefónica su neki od telekoma koji su se odlučili za ovu aplikaciju tijekom kovid krize.

Ovu aplikaciju su tijekom proteklih godina koristile su i financijske kuće JPMorgan Chase, UBS, Julius Baer, Jefferies and Cantor Fitzgerald.

Što je to točno potaklo banke da počnu nadzirati zaposlenike?

U posljednje vrijeme, naime, sve je više slučajeva neprimjerene, posljedično i nezakonite komunikacije zaposlenika s klijentima banaka. To je rezultiralo istragama koje vrše regulatorna tijela, a brojne su istrage rezultirale uklanjanjem bankara s radnih mjesta.

No, skandal s 'nadziranjem zaposlenika' poprimio je takve razmjere da je primjerice u SAD-u intervenirala i sama vlada, koja istražuje što se to događa na Wall Streetu. I u Velikoj Britaniji i Njemačkoj njihova nadležna tijela,'Financial Conduct Authority' i 'BaFin' također zahtijevaju više informacija od banaka o tome kako i zašto nadziru privatnu komunikaciju svojih zaposlenika.

Deutsche Bank je započeo s instaliranjem Moviusa u telefone zaposlenika prije nekoliko tjedana, iako, dobro upućeni svjedoče kako se aplikacija postavlja prvestveno na 'poslovne telefone', a ne one privatne. Politika firme je jednostavno takva da zabranjuje elektonsku komunikaciju o temama vezanim uz posao s klijentima i poslovnim partnerima putem kanala koje sama kompanija ne nadzire..

Ipak, službenog odgovora Deutsche banka na upite o instaliranju Moviusa nema.

Upravo iz tvrtke povezane s jednom od globalno najuglednijih institucija, njemačke tvrtke za upravljanje imovinom 'Deutsche's asset management' procurio je primjer neprimjerene komunikacije, i to na visokoj razini. DWS, tvrtka partner 'Deutsche's asset management' alarmirala je spomenutu agenciju za nadzor sektora 'BaFin', i prijavila im neumjereno i neprimjereno komuniciranje putem WhattsAppa. Izvršni direktor na odlasku Asoka Wöhrmann, te još neki DSW direktori navedeni su u prijavi koji su poslali zviždači.

Financial Times piše i o izvršnom direktoru Deutsche banke Christianu Sewingu, koji je preko WhatsAppa komunicirao s duboko suspektnim, tada već bivšim klijentom banke. Banka mu je, naime, uskratila svoje usluge nakon što je klijent izvršio više potencijalno sumnjivih uplata.

Zbog ovih i sličnih slučajeva, Deutsche banka je od strane regulatora 'BaFin' 'zamoljena' da im dostave podatke o tome na koji način osoblje koristi aplikacije za komunikaciju. I Bloomberg je pisao o tome kako banka pokušava tehnički osposobiti instituciju kako bi poboljšala nadgledanje komunikacije.

Sve ovo dovelo je do ozbiljnih posljedica po same zaposlenike. Financial Times piše kako je Banka Credit Suisse dala otkaz prominentnom investicisjkom bankaru nakon što je otkriveno da je komunicirao s klijentima putem aplikacija koje nisu odobrene od strane banke.

Neimenovani burzovni stručnjak iz londonskog HSBC-a dobio je otkaz nakon što je otkriveno da mu je jedan burzovni broker kupio karte za neki sportski događaj. Slučaj je otkriven nakon što je na temelju prijave izvršena istraga, koja je uključila i pregledavanje komunikacije na njegovom privatnom mobitelu.

U prosincu prošle godine, banka JPMorgan Chase je isplatila 200 milijuna dolara odštete Američkoj komisiji za reguliranje i trgovinu vrijednosnim papirima i Državnoj komisiji za terminsku trgovinu robama baš zato što su imali ogromne propuste u nadziranju komunikacije zaposlenika na privatnim aparatima. Ovaj slučaj prestravio je brojne banke s Wall Streeta koje sada ubrzano provode mjere kojima bi uspostavili takav nadzor.

Mnoge banke, kao Deutsche Bank primjerice, već imaju takvu politiku firme - da se komunikacija o stvarima vezanima uz poslovanje, ne provodi van neodobrenih komunikacijskih kanala.

Bankari često vole zaobići ovo pravilo i sa svojim klijentima komuniciraju putem privatnih mobitela. No čini se da bi ovakvoj praksi uskoro morao doći kraj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 17:26