Usprkos zapadnjačkim sankcijama Rusija i dalje ostaje prilično dobro opskrbljena novim modelima europskih automobila, a njihovi krijumčari na uvozu luksuznih automobila sa zabranjenih tržišta zarađuju golem novac. Valja znati kako je u Bruxellesu u ožujku 2022., zabranjen uvoz luksuznih proizvoda u Rusiju, a u slučaju automobila, granica luksuza postavljena je na 50.000 eura.
Financial Times (FT) identificirao je tako pet ruskih tvrtki koje nude automobile iz Europe. Riječ je o 50 luksuznih automobila iz 25 različitih njemačkih prodavaonica automobila. Automobili se nude na ruskoj web stranici Auto.ru, a prosječna cijena vozila kreću se oko 19.000 eura. Britanski novinari ušli su u trag crnom Mercedes-Benzu S350 koji je u siječnju 2024. kirgistanskoj taksi tvrtki prodao njemački trgovac automobilima Kessler & Haag. Vozilo je registrirano u ožujku na moskovsku taksi kompaniju.
- Pojavljuju se kupci, imaju novac, imaju sve valjane dokumente. Što bismo još trebali učiniti? Ne želim znati što će se dogoditi s autima nakon toga ...Samo želim voditi svoj posao, poštivati svoje dužnosti i prava - rekao je Artur Kessler, predstavnik Kessler & Haag.
Otkako je EU u srpnju pooštrio ograničenja za ulazak luksuzne robe u Bjelorusiju — nekoć popularnu rutu preko koje se uvozilo u Rusiju — krijumčari koriste sve duže i skuplje rute za slanje vozila.
Vijeće EU donijelo je 29. lipnja 2024. novi paket sankcija protiv Bjelorusije, a carinik u jednoj baltičkoj zemlji za FT tvrdi da je izvoz sumnjivih automobila iz Njemačke pao otkako su ažurirane sankcije Bjelorusiji.
- Broj automobila se smanjuje, ali još uvijek neki izvorno namijenjeni zemljama središnje Azije, kao što su Kirgistan i Kazahstan, završe u Rusiji - tvrdi.
Predstavnik prodaje za AvtoImport, online oglasnik ruskog uvoznika automobila, otkrio je novinaru FT-a koji se predstavio kao potencijalni kupac da se njemački automobili, koji se šalju iz Europe "ne prevoze više kroz Bjelorusiju, već kroz Tursku i Gruziju”. Otkrio je kako je sada jeftinije i brže krijumčariti njemačke automobile preko Južne Koreje nego putem Baltika i Bjelorusije. Razlog tome su tek "minimalne" sankcije Rusiji. Problem je što su zato sve kontrole na korejskom, objasnio je prodavač novinaru, no cijenu od samo oko 30.000 rublji (sustavi bi se mogli prebaciti na ruski jezik.
Međutim, FT je identificirao vozila koja su transportirana kroz Bjelorusiju i nakon pooštravanja sankcija.
Bijeli Mercedes-Benz E220D s okvirom registarske pločice njemačkog prodavača automobila Gruma Automobile fotografiran je u Rusiji ove jeseni, nakon što je u rujnu prešao vanjsku granicu EU-a u Bjelorusiju. Šef prodaje Gruma Automobilea Michael Vieweger zanijekao je prodaju automobila i rekao da "ne poslujemo s tvrtkama, organizacijama ili osobama sa sjedištem u zemljama pod embargom".
Nekoliko njemačkih prodavača automobila koje je kontaktirao FT reklo je da nisu znali da se njihovi automobili prodaju u Rusiju ili da se reklamiraju na ruskim web stranicama.
Dužnosnici EU-a svjesni su da europski luksuzni automobili još uvijek završavaju u Rusiji, no njihov fokus je na zaustavljanju vojne opreme i oružja.
Anonimni dužnosnik EU-a, zadužen za pitanja sankcija Rusiji rekao je britanskim novinarima kako se Europa ne brine previše što automobili završavaju u Rusiji, "sve dok Rusi za njih plaćaju višu cijenu".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....