
Vozarine u pomorskom kontejnerskom prijevozu osjetno su pale u zadnjim mjesecima, utvrdio je Kielski institut za ekonomska istraživanja (IfW), zaključivši da je razdoblje pandemijskih poremećaja završeno.
U posljednje dvije godine brodarske tvrtke specijalizirane za kontejnerski prijevoz tereta poslovale su sa znatno većom dobiti, naglasio je IfW.
U međuvremenu vozarine su pale ispod prosjeka u pretpandemijskom razdoblju, osobito na relacijama prema lukama u SAD-u, na kojima su unutar godinu dana pale s više od 8000 dolara na oko 1000 dolara po kontejneru.
Trend pada vozarina ide ruku pod ruku s normalizacijom pomorskog prijevoza robe u cijelom svijetu, koji su tijekom pandemije obilježili veliki poremećaji zbog blokade važnih luka i čestih zagušenja.
Budući da brodovi i kontejneri koje prevoze često nisu bili na pravom mjestu u pravo vrijeme, vozarine su rasle sve do prošle godine, ali došao je kraj razdoblju pandemijskog zagušunja, zaključio je institut.
"U svijetu je trenuno u zastoju isporuka tek nešto više od sedam posto robe, što nije velika brojka, prema povijesnim standardima", ističu u IfW-u. Na vrhuncu pandemije udio robe u zastoju iznosio je oko 14 posto.
IfW analizira kretanje brodova u stvarnom vremenu za stotine luka diljem svijeta kako bi pružio uvid u razvoj i stanje svjetske trgovine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....