NEOČEKIVANI EPILOG

Kišovito vrijeme na nogometnom Euru pomrsilo planove nizozemskog pivarskog giganta

Prognoze o rastu prodaje piva zbog Eura išle su do 3,4 posto, a Heineken bilježi rast od 2,1 posto.

U Hrvatskoj je prodaja Heinekenovih piva zastupljena kroz Karlovačku pivovaru koja organizira tradicionalne Dane piva u gradu na četiri rijeke.

 Robert Fajt/Cropix/

Kišni uvjeti tijekom Europskog nogometnog prvenstva doveli su do razočaravajuće prodaje piva u vrijeme kada bi se očekivalo da će prodaja piva i općenito alkohola porasti, komentira portal Euronews u osvrtu na poslovne rezultate Heinekena, jedne od najvećih europskih pivovara, za prvo polugodište ove godine. Heineken, naime, bilježi rast prodaje piva u promatranom periodu od 2,1 posto, dok su procjene na tržištu govorile da se zbog EP u Njemačkoj može očekivati rast potrošnje ‘zlatne tekućine‘ od 3,4 posto.

- Heineken se još uvijek suočava i s učincima naglog rasta cijena prošle godine, pri čemu su cijene pakiranih i gotovih proizvoda u prosjeku porasle za 15,8 posto. Tvrtka je priopćila da je do porasta došlo zbog skokovitog rasta cijena energije i inputa. Nesigurni makroekonomski izgledi na nekim od najvažnijih tržišta također su utjecali na prodaju i količine tvrtke - ocjenjuje Euronews. Menadžment Heinekena, s druge strane, u osvrtu na poslovne rezultate u prvoj polovici ove godine zaobilazi utjecaj Eura na prihode kompanije i ističe organski rast.

- Iza nas je solidna prva polovica godine s ostvarenim organskim rastućim neto prihodom od šest posto i operativnom dobiti od 12,5 posto. U Europi smo stekli tržišni udio na većini naših tržišta, a količina piva malo je porasla u usporedbi s prošlom godinom unatoč lošem vremenu u lipnju, značajno ćemo povećati ulaganja u tržišne i prodajne rashode sa značajnim povećanjem na ključnim tržištima - izjavio je predsjednik Uprave Heinekena Dolf van den Brink.

Kineska investicija

Heineken je u prvih šest mjeseci ove godine uprihodio 17,8 milijardi eura uz ostvareni operativni profit od 1,5 milijardi eura. Svojim dioničarima, izračunao je Euronews, Heineken je u prvoj polovici tekuće godine ostvario prinos na dionicu od 2,15 eura što predstavlja rast od 5,9 posto. Portal podsjeća i na trošak od 874 milijuna dolara koji je Heineken podnio ponovnim utvrđivanjem vrijednosti 40 posto udjela u najvećoj kineskoj pivovari China Resources Beer stečenog 2018.

Heineken je, zaključuje Euronews, ažurirao svoje izglede rasta operativne dobiti za 2024. u odnosu na prošlu godinu rasponu od četiri do osam posto. Portal napominje kako je Heineken, čije je poslovanje u Hrvatskoj zastupljeno kroz vlasništvo nad Karlovačkom pivovarom, najavio za sljedećih nekoliko mjeseci snažna ulaganja u tržišta poput Brazila, Meksika, Vijetnama, Južne Afrike i Indije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:53