Kriza na istoku

Kineske e-trgovine prestaju prodavati robu D&G-a zbog kontroverzne marketinške kampanje

Kriza tog brenda produbila se nakon poruke suosnivača tvrtke Stefana Gabbana
Dolce & Gabbana trgovina
 Tony Gentile / REUTERS

Nekoliko kineskih online trgovina povuklo je iz svoje ponude proizvode Dolce & Gabbana jer u Kini raste nezadovoljstvo zbog kontroverzne marketinške kampanje te modne kompanije.

Ta talijanska kompanija je ovog tjedna objavila videospotove koji prikazuju Kineskinju kako se muči nastojeći štapićima jesti tjesteninu i pizzu, što je izazvalo osude mnogih za trivijalizaciju kineske kulture i promicanje loših stereotipa.

Zbog te kontroverze, Dolce & Gabbana riskira pad prodaje na jednom od najvećih svjetskih tržišta luksuznih proizvoda jer su kineske filmske i glazbene zvijezde pozvale na bojkot brenda.

Kriza tog brenda produbila se nakon poruke suosnivača tvrtke Stefana Gabbana, koja je sadržavala uvredljive komentare o kineskom narodu.

Kompanija se ispričala, a priopćila je i kako su njen i Gabbanin Instagram hakirani. „Nemamo ništa osim poštovanja prema Kini i narodu Kine“, ističe se u poruci kompanije.

Talijanska kompanija otkazala je početkom tjedna svoju modnu reviju u Šangaju. No, nezadovoljstvo se nastavilo tako što su trgovci povukli proizvode tog brenda iz svoje ponude.

U petak proizvodi tvrtke Dolce & Gabbana nisu bili dostupni na kineskim glavnim internetskim stranicama za kupovinu Taobao i JD.com, kao i manjim platformama Kaola i Secoo.

Alina Ma, direktorica istraživanja tržišta u tvrtki Mintel, kazala je da je oglas D&G-a ostavio kineske potrošače zbunjenima i pokazao kako ih kompanija ne razumije.

"Oni žele brend koji ih poznaje, koji im omogućuje da se osjećaju važnima", rekla je Ma.

Kinesko je tržište ključno za modne kompanije i druge proizvođače luksuznih proizvoda. U izvješću za 2018. godinu tvrtka Bain & Company predviđa da će kinesko tržište luksuznih proizvoda ove godine rasti više od 20 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 03:09