Domaći transport robe, prijevoz putnika i drvna industrija prvi su na udaru širenja koronavirusa u Italiji koja je naš drugi najveći trgovački partner. U Italiju godišnje izvezemo roba u vrijednosti od oko milijarde eura.
Za procjenu razmjera štete koju trpe tvrtke iz tih branši, prema riječima naših sugovornika, još je rano jer se ipak očekuje i smirivanje stanja sa zarazom uz normalizaciju prometa ljudi i roba prema sjevernoj Italiji.
- Drvoprerađivački sektor u Hrvatskoj već sada je pogođen širenjem koronavirusa u Kini. Kad je u pitanju utjecaj najnovijeg porasta oboljelih od koronavirusa u talijanskim regijama Lombardiji i Venetu na poslovanje naših članica, nema nikakvih obustava i blokada isporuka, ali ima opreza - kaže nam direktor Hrvatskog drvnog klastera Marijan Kavran. Prema njegovim riječima, naše tvrtke koje izvoze u Italiju koriste usluge prijevoznika na koje se mogu odraziti eventualne restrikcije na granicama ili unutar Italije.
Pad narudžbi
- Kod prijevoznika postoji bojazan da bi se u svakom trenutku u Italiji mogli suočiti s nekim ograničenjima ili poteškoćama u prijevozu na dogovorena odredišta. Jutros sam dobio informaciju da su svi kamioni s isporukama naših drvoprerađivača u Italiji uredno došli na svoja odredišta. Pritom su vozači koji voze u tvornicu Fantoni u provinciji Udine u regiji Friuli-Venezia Giulia morali potpisati izjavu da nisu putovali u Kinu i u općine u Italiji koje su zahvaćene širenjem koronavirusa - otkriva Kavran. Postoji, potvrđuje, pad narudžbi naših peleta, briketa i ogrjevnog drva iz Italije, ali to, navodi, nije vezano za koronavirus, ili samo za koronavirus, nego i na toplo vrijeme neuobičajeno za ovo doba godine i druge čimbenike.
Predsjednik Sindikata vozača Hrvatske Miljenko Gočin kaže kako SVH, koji okuplja oko 5000 vozača, zasad nema nijednu informaciju o otkazanim prijevozničkim turama svojih članova ili nekim drugim ograničenjima vezanima za prijevoz u Italiju.
Usporava Kina
- Nemamo nijednu pritužbu ili informaciju da su naši članovi koje voze u Italiju zadržani na granici ili u unutrašnjosti Italije zbog sumnji na koronavirus. Nemamo saznanja ni da su naši članovi na neki drugi način izloženi otežanim uvjetima rada zbog mjera koje se u Italiji provode u borbi protiv širenja koronavirusa. Pritom ne mislim na eventualne zastoje ili gužve koji se događaju jer to trpe i drugi sudionici u prometu. Za pretpostaviti je da su vozači, kao profesionalci koji više od drugih prelaze granice i u doticaju su s različitim sredinama, više izloženi mogućem kontaktu sa zaraženim osobama, ali zasad nemamo informacija u tom smjeru - navodi Gočin.
Kada je u pitanju Kina, Marijan Kavran napominje da je u gospodarskoj razmjeni Hrvatske i Kine drvo naš najveći izvozni proizvod na to velike tržište.
- Naši izvoznici u Kinu suočeni su s otežanom provedbom već dogovorenih isporuka zbog usporavanja kineskog gospodarstva, znatno sporijih procedura kineske državne administracije i poteškoća u kineskom platnom prometu. - napominje direktor Hrvatskog drvnog klastera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....