MUKE S OPSKRBNIM LANCIMA

Iza kulisa drastičnog porasta cijena: ‘Prijevoz zna koštati više od same robe! Kinu smo otpisali, sad uvozimo iz Turske‘

Poseban je problem i to što cijena prijevoza ulazi u osnovicu za plaćanje carine

Arhivska fotografija

 AFP

Postoje naznake da bi cijene brodskog prijevoza mogle početi padati nakon kineske Nove godine u veljači, ali takve smo najave slušali i prošle godine, a onda su cijene podivljale, kaže nam Stjepan Šmit, vlasnik kutinske tvrtke Šmit Electronic koja svoje robne marke proizvodi u 30-ak tvornica u Kini, od Ningboa i Šangaja na sjeveru do Shenzhena na jugu, gdje se odvija velika većina svjetske proizvodnje elektronike.

Što se njegove tvrtke tiče, u pitanju je računalna oprema, poput miševa i tipkovnica, stalci za televizore i projektore, kabeli te stolci za "gamere" čiji prijevoz kontejnerom iz Kine trenutno stoji oko 15.000 dolara, a lani je dosezao i 18.000 dolara, s tim da se naručenu robu čeka mjesecima. Kao mala tvrtka s prometom od oko 50...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:51