Booking Manager Summit

Industrija od 5 mlrd kn: Jedrilice nisu hoteli, stoga će Airbnb teško zaživjeti u čarteru

Konferencija usmjerena edukaciji i umrežavanju yacht charter profesionalaca održava se u hotelu Westin danas i sutra
Ilustracija, čarter kompanija
 Vojko Basic / CROPIX

Nautičari su do kraja listopada ove godine u Hrvatskoj potrošili 4,8 milijardi kuna, prema podacima Hrvatske gospodarske komore, a najveći dio tog kolača u džep su spremile domaće čarter kompanije. Procjene su to iznesene na jučerašnjoj konferenciji "Booking Manager Summit", prvoj takvoj u Hrvatskoj i svijetu usmjerenoj edukaciji i umrežavanju yacht charter profesionalaca koja se održava u hotelu Westin u ponedjeljak i utorak.

S obzirom na to da hrvatska nautička čarter industrija bilježi snažan rast, a trenutno brojimo preko 4.500 plovila u čarteru, 140 luka nautičkog turizma i oko 17.000 vezova, domaća je tvrtka MMK Systems, vodeći proizvođač online booking sustava za čarter industriju, organizirala konferenciju na kojoj ti profesionalci, osim predavanja stručnjaka iz područja marketinga i prodaje poput Daniela Disneya te domaćih Damira Hoyke i Davora Bilmana, imaju priliku razmijeniti svoja iskustva s 30-ak izlagača i predstavnika čarter industrije iz Grčke, Italije, Turske, pa čak i iz Kolumbije.

Zagreb, 181119.
Westin Hotel.
Booking Manager Summit, konferencija charter profesionalaca Bolji charter za buducnost. 
Na fotografiji: Egle Joneunaite i Andri Anastasiou.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Ranko Suvar / CROPIX
Egle Joneunaite i Andri Anastasiou iz ciparske IT tvrtke SafeBridge

Osim tvrtki za najam plovila, na štandovima u Kristalnoj dvorani Westina, kako nas je uputio Zdenko Filipčić iz odjela prodaje MMK-a, mogu se naći, primjerice, tvrtke koje pružaju IT rješenja za čartere i skiperske škole. Imali smo tako priliku popričati s dvije djevojke iz ciparskog ureda njemačke IT kompanije Safebridge koja pruža platformu za online edukaciju skipera, Safelearn. Iako, kako su nam objasnile Andri Anastasiou i Egle Joneliunaite, skiperi ne mogu dobiti svoju skipersku dozvolu preko njihovih tečaja, mogu osvježiti svoje znanje i naučiti koristiti napredne navigacijske programe koji polako postaju standardna oprema u novijim plovilima. Za skipersku dozvolu, pak, dovoljno je otići nekoliko koraka dalje do štanda Croatia Sailing Academyja gdje, kako kažu iz ove medulinske tvrtke, svatko može kroz trodnevni tečaj, bez ikakvog prethodnog znanja, naučiti u teoriji i praksi kako upravljati plovilom i položiti skiperski ispit. Kandidat je kroz tri dana trajanja tečaja cijelo vrijeme na brodu, a tečaj će platiti 400 eura.

Zagreb, 181119.
Westin Hotel.
Booking Manager Summit, konferencija charter profesionalaca Bolji charter za buducnost. Sudionici panel rasprave Alexander Wulff  Marketing Manager at Phoenix Yachting, Ioannis Kourounis  CEO at Istion Yachting. Pasko Klisovic  CEO at NCP & Mar.
Na fotografiji: Pasko Klisovic ,Ioannis Kourounis i Alexander Wulff.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
CROPIX
Booking Manager Summit, konferencija charter profesionalaca Bolji charter za buducnost, Alexander Wulff, menadžer iz Phoenix Yachtinga, Ioannis Kourounis, izvršni direktor Istion Yachtinga, Paško Klisović, direktor u NCP & Mare

Što se predavanja i panel rasprava tiče, jučer se u podne u dvorani Maksimir, pred stotinjak zainteresiran posjetitelja, održala diskusija pod nazivom “Bolji čarter za budućnost”. Na panelu su sudjelovala tri predstavnika tvrtki koje se bave najmom plovila, Paško Klisović, direktor šibenske tvrtke za najam plovila NCP & Mare, Alexander Wulff, iz odjela marketinga turske tvrtke Phoenix Yachting, koja osim u Turskoj, dio svoje flote drži i u Puli i Rogoznici te Ioannis Kourounis, direktor grčkog čarter operatora Istion Yachting. Ono što se pojavilo kao glavno pitanje jest “je li online booking moguć u čarter industriji?”. Tri su člana panela, iako pozdravljaju nove i moderne trendove, izrazili skepsu i bojazan da bi njihovim sektorom mogla dominirati online platforma kao što je to, primjerice, slučaj s Airbnb-om u hotelijerstvu.

- Jedrenje je donedavno bila niša, a sada postaje dio masovnog turizma. Mi više nismo u kontroli nad našim biznisom. Od deset online bookinga vrlo malo se napravi u direktnoj komunikaciji s klijentom. Ako se tako nastavi, mislim da će bilo kakav kontakt s krajnjim korisnikom posve nestati za dvije godine. Odgovor na pitanje je li moguće – jest, ali je li preporučljivo, pa ne baš – kazao je Paško Klisović.

Zagreb, 181119.
Westin Hotel.
Booking Manager Summit, konferencija charter profesionalaca Bolji charter za buducnost. Sudionici panel rasprave Alexander Wulff  Marketing Manager at Phoenix Yachting, Ioannis Kourounis  CEO at Istion Yachting. Pasko Klisovic  CEO at NCP & Mar.
Na fotografiji: Pasko Klisovic ,Ioannis Kourounis i Alexander Wulff.
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
CROPIX

Njegov grčki kolega Kourounis složio se i dodao da jedrilice i jahte nisu hoteli i da će sustav kao što je Airbnb teško zaživjeti u čarteru iz jednog razloga:

- Kako ćete kategorizirati ta plovila? U hotelijerstvu je jasno, za četiri zvjezdice soba mora imati toliko i toliko kvadrati, kupaonicu, mini-bar, a za pet mora imati bazen i wellness, ali kako to primijeniti na plovila? Hoćemo li ići po stopama, opremi, tko će o tome odlučivati? - pita se Grk.

Dodatni problem, s kojim se posebno susreću manji čarter operatori, jest i dumping cijena. Prema podacima MMK Systemsa, prosječan popust za najam plovila u Hrvatskoj bio je visokih 27 posto u ovoj sezoni, u odnosu na 24 posto koliko je bio lani. Prema riječima Maje Šironje, šefice prodaje u primoštenskoj tvrtki Under the Heavens, visokim popustima najveći domaći čarter operatori, koji zbog velikog broja brodova u floti to mogu preživjeti, pokušavaju privući veliki broj klijenata, ali onda ruše cijenu za cijelu industriju. Zbog toga manje tvrtke, koje u floti imaju do 30 plovila kao Under the Heavens, teško konkuriraju.

- Ako primjerice cijenu za tjedan dana jedrilice za klijenta spustite na 2000 eura, taj će klijent iduće godine očekivati isti popust, ako ne i veći. Iako možda imamo kratkoročan efekt većeg broja klijenta, bojim se da će takva praksa dugoročno učiniti cijene u cijeloj industriji neodrživima – zaključuje Šironja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 02:49