socijalni dijalog

HUP i SSSH potpisali sporazum o razumijevanju za sektor javnog linijskog prijevoza

Bitno je da se kroz pregovaranje na sektorskoj razini stvore uvjeti da se gotovo 7000 zaposlenih, u kojem su vozači možda najistaknutiji, zadrži u tom sektoru, istaknuo je Novosel
Mladen Novosel
 Zeljko Puhovski/Cropix

Predstavnici Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i Saveza samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) potpisali su u srijedu Sporazum o razumijevanju za sektor javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika, s ciljem daljnjeg razvijanja bipartitnog sektorskog socijalnog dijaloga te zadržavanja 7000 radnika u tom sektoru.

U ime HUP-a sporazum su potpisali predsjednik HUP-Udruge prometa Milan Vrdoljak i predsjednik HUP-Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika Hrvoje Meštrović, a u ime sindikata predsjednik SSSH Mladen Novosel, predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak te predsjednik Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske Anto Jelić.

Novosel je istaknuo da poslodavci i sindikati u području javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika sporazumom pokazuju spremnost da snažnije zagovaraju zajedničke vrijednosti od kojih su najvažniji zalaganje za ujednačavanje uvjeta rada, prava i odgovornosti, a kako bi se stvorili uvjeti za uređenje tržišta javnolinijskog prijevoza putnika.

Kako bi se postigli ujednačeniji radni uvjeti kod poslodavaca u sektoru, a s obzirom na velik nedostatak radne snage u djelatnosti prijevoza, posebno vozača, sindikati i poslodavci sporazumom su se obvezali i na hitno započinjanje pregovora za potpisivanje kolektivnih ugovora na razini poslodavaca u sektoru javnog linijskog prijevoza.

"Bitno je da se kroz pregovaranje na sektorskoj razini stvore uvjeti da se gotovo 7000 zaposlenih, u kojem su vozači možda najistaknutiji, zadrži u tom sektoru, te da se istovremeno povećaju materijalna i ostala prava zaposlenih. Siguran sam da ćemo nakon današnjeg potpisivanja sporazuma unaprijediti prava radnika kako bi imali zadovoljne radnike u sektoru javno linijskog prijevoza", rekao je Novosel.

Vrdoljak je kazao da je došlo vrijeme kada se moraju urediti odnosi u prometu da se radnicima pruži dodatna sigurnost, a poslodavcima bolji uvjeti poslovanja. "Pamdemija je pokazala koliko je promet bitan za funkcioniranje cijelog društva, pogotovo javni linijski prijevoz", istaknuo je.

I Hrvoje Meštrović smatra da se bez osigurane mobilnosti i kvalitetno uređenog prijevoza dodatno narušava opstanak ruralnih krajeva te potiče siromaštvo i iseljavanje. "Prijevoznici i vozači obuhvaćeni ovim sporazumom pokrivaju 80 posto prijevoza lokalnog karaktera", naglasio je.

Upozorio je i na dosadašnju neravnotežu države između javnog i privatnog sektora, što bi se uskoro trebalo početi izjednačavati, te posebice na dosadašnji masovni odlazak vozača u inozemstvo.

Jelić je naglasio da sporazum jamči bolju priliku vozačima da dobiju bolja i veća prava te da javno linijski prijevoz opstane u Hrvatskoj.

Lisičak je naveo kako je sporazum rezultat korektne suradnje dvaju sindikata, potpisnika sporazuma, uz punu podršku HUP-a, kao i da je pritisak na državne institucije počeo 2018. godine sa željom da se riješi sufinanciranje javno linijskog prijevoza.

"U tome smo imali razumijevanje i kod Vlade koja je donijela uredbu na čijim temeljima smo dogovorili ovaj sporazum", rekao je.

Naime, Vlada je 22. travnja ove godine donijela Uredbu o postupku sklapanja ugovora o javnim uslugama, obrazlažući njeno donošenje potrebom stvaranja zakonske osnove za financiranje javnog cestovnog prijevoza putnika kao javne usluge što je djelatnost od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:33