U četvrtak, 21. veljače, počinje jedan od najvažnijih turističkih sajmova u Njemačkoj - f.re.e u Münchenu na kojem će se već tradicionalno predstaviti i Hrvatska. Ali, ovaj put s totalno drugačijom tematikom - sunce i more zamijenit će kontinent. Drugog dana sajma, naime, održat će se posebna prezentacija Slavonije i Zagreba, a taj će dio ljepota Hrvatske predstaviti ministar turizma Gari Capelli, direktor HTZ-a Kristjan Staničić, Selimir Ognjenović iz I.D.Riva Toursa, župan Osječko-baranjske županija Ivan Anušić te direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld.
Moderator će biti poznati voditelj Bavarske radiotelevizije Thomas Gaitanides. Potom je predviđeno druženje na štandu HTZ-a uz slavonske specijalitete i hrvatska vina. Najavljen je dolazak kuhara Vatrenih Tomice Đukića, legende Bayerna Ivice Olića i Giovanea Elbera, a očekuje se dolazak i braće Kovač, nekadašnjeg čuvenog njemačkog centarfora Miroslava Klosea te direktora marketinga tog njemačkog kluba Andreasa Junga. U večernjim satima u dvorani Presse Haus u središtu Münchena održat će se večer Slavonije i Zagreba u suradnji s medijskom kućom Münchner Merkur na koji su pozvani gosti na sajmu i njemački turoperatori I.D. Riva te FTI i 250 čitatelja Münchner Merkura.
Bit će to dosad najveća promocija kontinenta države na ovom sajmu koji posebno voli Hrvatsku, koja je i nekoliko puta bila zemlja partner. Inače, sajam će trajati do 24. veljače, a na 88.000 kvadrata površine predstavit će se 1300 izlagača iz 70 zemalja. Zemlja partner je Češka. Ovaj sajam je izuzetno popularan među publikom. Posebno prezentira aktivni odmor, vodene sportove i kamping industriju, a hrvatskim turističkim radnicima služi prije svega da se vidi kako 'dišu' njemački gosti u srcu sezone rezervacija. A Nijemci su ove godine nešto oprezniji, iako po nedavnim podacima turoperatora nema razloga za paniku. Naime, dobar dio njemačkih gostiju nije se odlučio na rani buking kao prijašnjih godina, već će svoje rezervacije raditi u ožujku.
U HTZ-au pojašnjavaju da je razlog za to usporavanje rasta gospodarstva u toj moćnoj europskoj državi. Njemačko gospodarstvo je u drugoj polovici 2018. godine doživjelo stanovito usporavanje te je, nakon što je treći kvartal bilježio pad BDP-a u odnosu na prethodni kvartal, zadnji kvartal u godini bio na nuli. Stanje privrede i raspoloženja potrošača odrazilo se i na njihovo ponašanje u pogledu razmišljanja i bukiranja godišnjeg odmora za nadolazeću ljetnu turističku sezonu.
Početak pretprodaje za ljetnu sezonu 2019. na nivou cijele Njemačke bio je u blagom minusu i krajem 2018. i u siječnju 2019. Ukupno s krajem siječnja 2019. kumulirani volumen prodaje za ljetnu sezonu 2019. (ukupno stacionarne agencije, OTA, web stranice turoperatora) u Njemačkoj iznosi -2% u odnosu na isto razdoblje 2018. Nakon nešto slabijeg bukinga u siječnju i veljači očekuje se intenziviranje bukinga tijekom mjeseca ožujka, poručili su u nacionalnoj turističkoj organizaciji.
Lani je u Hrvatsku došlo 2,9 milijuna Nijemaca (+6%) koji su ostvarili 21,2 milijuna noćenja (+2%). Najveći broj njih došao je u Istru gdje je ostvareno 8,8 milijuna noćenja s tog tržišta. Druga najomiljenija regija im je Kvarner, a treća Splitsko-dalmatinska županija. Zanimljivo je da su tri istarske perjanice turizma – Rovinj, Poreč i Medulin i dalje omiljena odredišta ovih gostiju. Lani je u Rovinju ostvareno čak 1,2 milijuna noćenja s tog tržišta. Prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno 380.000 dolazaka i 990.000 noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 4% u dolascima i 1% u noćenjima.
Gledajući po županijama dosad je najviše noćenja ostvareno u Zagrebu, Istri, Kvarneru i Splitsko-dalmatinskoj županiji, odnosno, gledano po destinacijama, u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Opatiji i Splitu. Nijemci najviše vole boraviti u privatnom smještaju i kampovima, a prvenstveno dolaze radi sunca, mora i prirode, i to većinom organiziranim putem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....