Dva velika natječaja

Gradnja 50 kilometara autoceste stoji 840 milijuna €: 'To su dvije najzahtjevnije dionice'

Na spomenutom poništenom natječaju ponuda tvrtke Integral iznosila je 359,1 milijun kuna
Ilustracija, zatvaranje autoceste
 Matija Djanjesic / Hanza Media

Europska banka za obnovu i razvoj u četvrtak je objavila dva velika natječaja za gradnju dionica međunarodnog cestovnog koridora Vc u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini.

Za hrvatski dio koridora objavljen je natječaj za gradnju 17,5 kilometara dionice autoceste od mosta Halasica do Belog Manastira. Riječ je o dionici autoceste A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj. Hrvatske autoceste poništile su ove godine natječaj za izvođača na toj dionici nakon što Nadzorni odbor HAC-a nije potvrdio odluku Uprave o izboru ponude tvrtke Integral inženjering iz Laktaša za taj posao.

Ponude

Nakon poništenja natječaja Uprava HAC-a krenula je u pregovore s EBRD-om i Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj oko financiranja gradnje cijelog projekta autoceste od Osijeka do granice s Mađarskom u dužini od 22,5 kilometara. Prema sklopljenom ugovoru o financiranju, građenje i opremanje tog dijela autoceste te dvije institucije financirat će sa 107 milijuna eura. Od tog iznosa, EBRD će izdvojiti 55, a HBOR 52 milijuna eura. Koliko će stajati gradnja i opremanje dionice od Halasice do Belog Manastira bit će poznato nakon što pristignu ponude. Na spomenutom poništenom natječaju ponuda tvrtke Integral iznosila je 359,1 milijun kuna. Natječaj za tu dionicu provodit će se prema pravilima EBRD-a, a ne prema Zakonu o javnoj nabavi pa bi procedura izbora izvođača trebala biti znatno kraća. Natječaj je otvoren do 18. veljače sljedeće godine, a rok za izvođenje radova je dvije godine.

EBRD je u srijedu objavio i natječaj za gradnju dviju dionica koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu. Riječ je o dionicama Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever, dužine 35 kilometara, te Mostar sjever - Mostar jug, dužine 15 kilometara.

Deset mostova

Riječ je o dvije najzahtjevnije dionice na 330 kilometara dugom koridoru kroz BiH, a ukupna vrijednost gradnje te dvije dionice iznosi 835 milijuna eura. Na tih 50 kilometara trebat će sagraditi čak deset mostova, 12 tunela i dvije petlje. Na dionici Ovčari - Mostar sjever gradit će se najduži tunel u ovom dijelu Europe, u dužini od čak 12 kilometara. Cijena 35 kilometara dionice Ovčari - Mostar sjever, na kojoj se nalazi i tunel Prenj, iznosi 540 milijuna eura. Gradnjom te dionice sadašnje putovanje od dva i pol sata od Sarajeva do Mostara trebalo bi se skratiti na manje od sat vremena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 11:32