Istraživanje MasterCarda

Gotovo polovica Hrvata ove godine planira zimovanje u inozemstvu, najpopularnija Ljubljana

Najpopularnije destinacije za zimska putovanja su Ljubljana, Sarajevo, Budimpešta i Beč
Ilustracija
 Tom Dubravec / CROPIX

Gotovo polovica Hrvata ove godine planira zimovanje u inozemstvu, pokazalo je istraživanje koje je proveo MasterCard u suradnji s Gfk – Centrom za istraživanje tržišta. Točnije, 46 posto ispitanika planira jednodnevne izlete ili višednevna putovanja van granica Lijepe naše. Što se tiče preostalog postotka, 27 posto ne planira takva putovanja, dok 28 posto još nije donijelo odluku.

No, od Hrvata koji planiraju na zimovanje u inozemstvo, čak 60 posto planira adventsko putovanje ili izlet u neki od europskih gradova, a gotovo četvrtina, odnosno 23 posto, dočekat će novu godinu u nekima od bliskih europskih destinacija.

Najpopularnije destinacije za zimska putovanja, pokazalo je istraživanje, su Ljubljana koju će posjetiti 29 posto ispitanika, Sarajevo i Budimpešta s 19 posto, zatim Beč koji se pokazao kao odabir 18 posto ispitanika, pa München s 15 posto, a 14 posto ispitanika posjetit će Beograd.

Većina ispitanika, odnosno njih 82 posto, svoj smještaj namjerava rezervirati online, a samo 13 posto u uredu turističke agencije. No, čak 16 posto neće niti rezervirati smještaj.

Što se tiče potrošnje, prosječna potrošnja Hrvata na inozemnom putovanju iznosi oko 6.000 kuna, a nešto više od prosjeka troše ispitanici u dobi od 30 do 39 godina.

MasterCard je istražio i na što Hrvati troše svoj novac kada putuju, a gotovina je još uvijek dominantan oblik plaćanja. Tako čak 55 posto Hrvata gotovinom plaća shopping, 70 posto ih na taj način plaća u restoranima i lancima brze prehrane te za noćni život. Uz to, 65 posto Hrvata i ulaznice za turističke znamenitosti i atrakcije te javni prijevoz plaća gotovinom.

Kada je riječ o karticama, u inozemstvu ih isključivo koristi tek sedam posto ispitanika, a uglavnom se njima služi gotovo 20 posto Hrvata. Iako su to niski postotci, rezultati istraživanja pokazali su da je ipak došlo do rasta u njihovu korištenju i to za šest posto.

- Iako kartično plaćanje još nije dominantno na inozemnim putovanjima, čak 93% korisnika kartica ih nosi sa sobom van granica zemlje. Tako se kartice na inozemnim putovanjima u velikoj mjeri koriste za shopping (57%), plaćanje smještaja (45%) te plaćanje u restoranima (33%). U konačnici, preko polovice (52%) korisnika kartica plaća više od 40% troškova u inozemstvu svojim karticama, a pritom se nešto češće koriste debitne, nego kreditne kartice - objasnila je Gea Kariž iz MasterCarda koji je ovo istraživanje proveo na uzorku od 1.002 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 07:40