U prvom i drugom tromjesečju ove godine Xiaomi je, prema istraživanju tržišta tvrtke Canalys, postao broj jedan po isporuci pametnih telefona na hrvatskom tržištu.
Čak prema izvješćima IDC-a, Canalysa, Strategy Analyticsa i Counterpointa, četiriju vodećih svjetskih tvrtki za istraživanje tržišta, u drugom tromjesečju 2021. Xiaomi je nadmašio Apple u globalnim isporukama pametnih telefona i prvi put postao "broj dva".
Ostvario je rast između 83 i 85,3 posto, ovisno o tome koji se podaci pojedine tvrtke za istraživanje tržišta gledaju, što je znatno veći rast u konkurenciji pet vodećih dobavljača mobilnih uređaja, a to su Samsung, Xiaomi, Apple, Huawei i OPPO.
Goran Mudrovčić, generalni menadžer Xiaomija za hrvatsko i slovensko tržište, kaže da je, osim rasta, tvrtka angažirana na otvaranju novih trgovina, Xiaomi Storeova.
Strateško pozicioniranje
- Za Xiaomi Storeove izuzetno nam je važno strateško pozicioniranje. U Hrvatskoj trenutačno imamo pet Xiaomi Storeova, od kojih su dva u Zagrebu, a po jedan u Splitu, Rijeci i Osijeku. Uz dvije takve trgovine koje smo ove godine otvorili u Hrvatskoj, konkretno u Zagrebu i Osijeku, važno je naglasiti da smo ekspanziju započeli i na slovenskom tržištu.
Naime, prošli smo tjedan otvorili prvi Xiaomi Store u Mariboru, a tim ćemo smjerom nastaviti. Sljedeći je korak otvaranje prvog Xiaomi Storea u Ljubljani, a potom u svim strateški važnim središtima - ističe Mudrovčić. - U fokusu našeg poslovanja su krajnji korisnici, stoga im želimo maksimalno olakšati dostupnost naših proizvoda. Jednako tako, Xiaomi Storeovi prva su dodirna točka krajnjih korisnika s Xiaomijevim uređajima te nam je upravo zbog toga važno da krajnji korisnici mogu baš ondje osjetiti što im naši pametni telefoni i drugi proizvodi našeg ekosustava pružaju - objašnjava.
Dodaje da na hrvatskom tržištu Xiaomi ima odličnu distribucijsku platformu zahvaljujući tvrtkama Bijelić Co te Eko elektronika. Xiaomijev se brend u Hrvatskoj počeo razvijati zahvaljujući tvrtki Bijelić Co 2018. godine, kada je u Zagrebu otvoren i prvi Xiaomi Store u Hrvatskoj.
- Sad Xiaomi transformira svoj poslovni model te s pozicije izazivača prelazi na poziciju lidera. Prema izvještajima IDC-a, Canalysa, Strategy Analyticsa i Counterpointa, četiriju vodećih svjetskih tvrtki za istraživanje tržišta, Xiaomi je prvi put postao drugi najveći svjetski brend pametnih telefona. Naš je cilj snažna penetracija na svim tržištima kako bismo postali najveći svjetski dobavljač, a osobito u premium segmentu, kako bismo krajnjim korisnicima osigurali vodeću tehnologiju i oblikovali daljnji smjer industrije - tvrdi Mudrovčić.
Električna vozila
Xiaomi je snažno krenuo i u segmentu električnih vozila. Njegov osnivač Lei Jun u prvom je tjednu rujna otvorio tvrtku s temeljnim kapitalom od deset milijardi juana koja će biti osnova za širenje u tom segmentu.
- Strateški je plan da u sljedećih tri do pet godina pozicioniramo vlastiti brend električnih automobila. Nije još definirano hoće li taj segment poslovati pod brendom Xiaomi ili nekim drugim, ali je cilj da prva vozila krenu u komercijalnu prodaju za tri do pet godina. Vjerojatno će biti najprije plasirana na kinesko tržište, ali neće proći dugo do početka njihove prodaje i u ostalim zemljama.
Europa je svakako tržište koje kreće odmah iza Kine.
Kako smo mi uvijek orijentirani na to da smo najbolja opcija jer za prihvatljivu cijenu dajemo najviše, odnosno nudimo najbolji omjer cijene i kvalitete, takav će pristup biti i kod električnih vozila. Naša je misija da tehnologija bude dostupna svima po izuzetno prihvatljivoj cijeni - otkriva Xiaomijeve planove Mudrovčić.
Generalni menadžer kompanije za hrvatsko i slovensko tržište naglašava da će prednost i sinergija koju ima u segmentu 5G-a i umjetne inteligencije stvari (AIoT) Xiaomi dovesti na vodeću poziciju u nadolazećem razdoblju i postaviti ga u sam vrh strategijom "All AIoT".
Bogat portfelj
- U idućih pet godina uložit ćemo 7 milijardi američkih dolara u razvoj 5G-a i umjetne inteligencije stvari. Xiaomi je u 2020. postao treći najveći svjetski proizvođač mobitela, a do trećeg je tromjesečja te godine broj povezanih uređaja u Xiaomijevu ekosustavu AIoT, i to bez pametnih telefona i prijenosnih računala, dosegnuo je 289,5 milijuna, što nas čini jednom od najvećih svjetskih platformi interneta stvari potrošačke klase. Xiaomi je lider u segmentu pametnog načina života, i to zahvaljujući svojem bogatom portfelju ekosistem-proizvoda - zaključuje Goran Mudrovčić, generalni menadžer Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju. q
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....