Labinski maturant Petar Dundara jednostavno ne može bez mobilnih aplikacija, računanja, razmišljanja o kreativnom rješavanju problema iz domene koja njega zanima. Nadamo se da će budući FER-ovac postići svoje životne snove i ostvariti svoj potencijal. Jer, itekako ga ima.
Ovaj labinski učenik 4.e razreda elektrotehničkog smjera u labinskoj Srednjoj školi Mate Blažine izradio je ove godine mobilnu aplikaciju Game of Resistance, koju je s mentoricom Laurom Kokot prijavio na Student Digi Award i nada se najboljem.
Vještina
- Odlučio sam razviti aplikaciju Game od Resistance. To je edukativna igra za elektrotehničare i sve one koji se bave robotikom, dakle srednjoškolce u tehničkim školama, studente i profesore. Trebala bi vas naučiti kako izračunati otpor prema bojama na otporniku bez upotrebe ikakvog instrumenta. Svaki otpornik ima prstenove obojene tako da se iz toga može iščitati otpornost. To toliko ne uči u srednjim školama, a ako se i uči, pitanje je koliko to učenik koristi. To je, zapravo, vještina. A ako to znate, onda to možete čitati.
Jednostavno ga pogledate i znate koja je njegova otpornost. Znam po sebi da smo u školi imali jednu vježbu gdje su svi koristili mjerne instrumente. Svaki su otpornik mjerili posebno i to je bilo sporo. A ja sam to bio naučio i donekle sam bio brži od njih. Išao sam se pohvaliti time kući djedu, a on se začudio što mi za to treba toliko vremena. On bi ga pogledao i odmah bi znao - priča nam ovaj labinski srednjoškolac. To ga je potaknulo da osmisli aplikaciju koja bi bila razbibriga, ali vrlo korisna. Htio je i sam steći iskustva brzinskog izračunavanja otpora svakog otpornika.
- Razmišljao sam kako mora postojati način da se prođe kroz puno tih otpornika i puno puta pokuša izračunati koliki im je otpor. Tražio sam postoji li kakva aplikacija koja bi mi u tome pomogla i nisam našao ono što mi je trebalo. Tada sam si rekao: ako je nema, sam ću si je napraviti. O tome sam razmišljao još lani, ali sam ju tek ove godine razvio - ističe Petar Dundara.
I za one koji nemaju pojma
Kaže da se na zaslonu aplikacije prikazuju nasumično slike otpornika u bojama i onda se u aplikaciju unosi koliki je otpor, a svakih 30 sekundi pojavljuje se novi. Igra bi bila namijenjena i onima koji nemaju pojma što su to otpornici, pa bi im to bila razbibriga. Napominje da će igra biti izazovna za sve i proces učenja bit će zabavan.
- Putem aplikacije možete vježbati koliko koji otpornik ima otpora praktički u autobusu dok se vozite kući iz škole. Za to nemate zadatke kao za, primjerice, tablicu množenja. To će biti odlična stvar za sve one koji se žele u tome ubrzati - govori nam Petar.
Nije mu bio problem izraditi aplikaciju jer već izrađivao jednu sličnu.
- Prije Game of Resistance napravio sam aplikaciju koja vam daje jednostavne matematičke zadatke, zbrajanje i oduzimanje do 20. Imate pet sekundi da upišete rješenje.
Tako da je velik dio onoga što sam htio napraviti za Game of Resistance već bio odrađen. Imao sam cijeli dizajn aplikacije i sustav koji će mi generirati zadatak nasumično, sustav koji će mi provjeriti upisano rješenje i potvrditi ga, sustav koji tempira te bilježi osobni rekord. Stoga će ova edukativna aplikacija biti vrlo brzo gotova - ističe naš mladi sugovornik. Moći će se pronaći u trgovini aplikacija Google Play.
Knjige u sandučiću
- Aplikaciju sam radio sam od nule i možda ću ju čak i naplaćivati. Jedino me profesorica i mentorica Kokot naučila kako koristiti alat. Trenutno na Google Playu imam tri aplikacije. Jedna je i školsko zvono, koja je idealna za pandemiju covida jer kad si doma na online nastavi, ne znaš kad počinje, a kad završava sat - ističe ovaj srednjoškolac, koji je već vrlo vješt u izradi aplikacija. A one ga fasciniraju.
Zanimljiv mu je bio, primjerice, i projekt mobilne knjižnice na otvorenom. Naime, jedna je profesorica u njegovoj školi postavila sandučić s knjigama na plaži u Rapcu koje može bilo tko posuditi, uzeti, ali i nadopunjavati sandučić ako želi. No, morala je obilaziti lokaciju gdje je sandučić postavljen kako bi vidjela kakvo je stanje knjiga.
Za nju je izradio aplikaciju u kojoj u svakom trenutku putem mobitela može vidjeti koliko je knjiga u sandučiću. Zamislio je i sustav koji bi pomogao komunalcima da u svakom trenu znaju koliko je pun koji spremnik za odlaganje otpada i kada ga treba doći isprazniti.
Njegova mentorica Laura Kokot, profesorica matematike i informatike, kaže da Petar pohađa radionicu eksperimentalnog programiranja Zajednice tehničke kulture Pula.
- U ove tri godine, koliko pohađa radionicu, osmislio je nekoliko aplikacija, a posljednja je Game of Resistance. I meni je trebao objasniti što su to otpornici i što pojedine boje znače, tako da sam s njime naučila nešto novo. Petar je jako kreativan i ono što zamisli većinom provede u djelo - zaključuje Petrova mentorica, profesorica Laura Kokot.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....