Akvizicija

Francuski LVMH kupio Tiffany za više od 16 milijardi dolara

Vrijednost transakcije od 16,2 milijarde dolara nadmašila je prošlomjesečnu ponudu LVMH-a, 'tešku' 14,5 milijardi dolara
Sean Penn, Charlize Theron i Bernard Arnault (vlasnik Louis Vuittona) na reviji Christian Diora (lijevo)
 REUTERS

Francuski proizvođač luksuzne robe LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton objavio je u ponedjeljak da je postigao dogovor o kupnji američkog Tiffanyja za 16,2 milijarde dolara.

Sporazumom je vrijednost 180-godišnjeg Tiffanyja i njegovih 300 trgovina diljem svijeta procijenjena na 135 dolara po dionici, navode u LVMH-u.

Vrijednost transakcije od 16,2 milijarde dolara nadmašila je prošlomjesečnu ponudu LVMH-a, 'tešku' 14,5 milijardi dolara.

Iz francuske kompanije navode da su odbori obje tvrtke odobrili sporazum, izražavajući nadu da će preuzimanje biti dovršeno do 2020. godine, pod uvjetom da budu pribavljene regulatorne dozvole i privola Tiffanyjevih dioničara.

U LVMH-u ističu da će kupnjom američke kompanije ojačati poziciju na tržištu vrhunskog nakita i u SAD-u.

Francuska kompanija već posjeduje 75 brendova, uključujući Christian Dior, Fendi, Givenchy i proizvođača satova Tag Heuer. Uključivanjem američke kompanije u portfelj brendova znatno bi proširili uporište u SAD-u i ponudu nakita.

U Tiffanyju pak ističu da će im dogovor osigurati dugoročnu održivost. Američka kompanija pokušava izmijeniti svoj brend kako bi bio privlačniji mlađim potrošačima a financijski moćni LVMH jamči im više novca za širenje poslovanja.

Sporazum LVMH-a i Tiffanyja vremenski se poklopio s nastojanjima proizvođača luksuzne robe da se prilagode promjenama navika kupaca koji sve više kupuju putem Interneta. Problema im zadaje i njihova sklonost kupnji rabljenih luksuznih proizvoda.

Proizvođači luksuzne robe strahuju i od gospodarskog usporavanja u Kini, ključnom tržištu, i paralelnog pada broja posjeta stranih turista SAD-u.

Izvršni direktor Tiffanyja Alessandro Boglio pokušava privući mlađe potrošače modernijim nakitom. Početkom godine lansirali su kolekciju nakita za muškarce, pojačali su marketing prema novim potrošačkim skupinama, uključujući istospolne parove, te krenuli u obnovu glavne trgovine na Manhattanu.

Unatoč tome, prodaja u SAD-u i dalje stagnira, budući da zbog usporavanja domaćeg gospodarstva kineski turisti u inozemstvu manje troše. Ujedno su Tiffanyjevi proizvodi zbog jačeg dolara poskupjeli za potrošače izvan SAD-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 15:22