TOP 1500

Filip Rogošić, direktor Luke Split: Revitalizacijom do europske konkurentnost među pomorskim lukama

Luka Split koja posljednjih godinu dana ostvaruje rekordne količine u prekrcaju, teži postati specijalizirana luka za rasuti i kontejnerski teret, integrirana u europski multimodalni pravac

Filip Rogosic

 Luka Split/
Luka Split koja posljednjih godinu dana ostvaruje rekordne količine u prekrcaju, teži postati specijalizirana luka za rasuti i kontejnerski teret, integrirana u europski multimodalni pravac

Povijest luka je, kao i povijest pomorske plovidbe i trgovine, dio povijesti civilizacije. Razvoj luka neodvojiv je od povijesti gradova. Povezivanjem s kontinentalnim središtima željezničkom prugom početkom 20. stoljeća Split poprima fizionomiju i obilježja političkog i gospodarskog središta Dalmacije, a njegova teretna luka odgovarajuće značenje u transportu roba. Između dva svjetska rata teretna luka dobiva na svojoj važnosti i doživljava gospodarski uzlet kao središnja luka istočne obale Jadrana. Od svog osnutka 1945. poduzeće se stalno razvijalo i ostvarivalo sve bolje pretovarne rezultate. Nažalost, ratna zbivanja devedesetih godina prošlog stoljeća u potpunosti su prekinula promet roba splitskom teretnom lukom te je 1995. on iznosio simboličnih 6276 tona.

Od 20...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. prosinac 2025 22:51