Želimo li kineske bicikle?

Europska unija ne zna hoće li produžiti antidampinške carine na uvoz bicikala iz Kine

Važeće carine od skoro 50 posto trebale bi isteći u srijedu, a EU nije sigurna jesu li potrebne
Ilustracija
 Boris Kovačev / Hanza Media

Europska unija pokrenula je u ponedjeljak istragu kako bi utvrdila treba li produljiti antidampinške carine na uvoz bicikala iz Kine nakon što su se europski proizvođači požalili da bi ih uvoz iz Azije mogao natjerati da stave ključ u bravu.

Važeće europske antidampinške carine na uvoz bicikala iz Kine na snazi su od 1993. godine i trebale bi isteći u srijedu. Trenutno iznose 48,3 posto.

Carine obuhvaćaju i zemlje poput Indonezije i Filipina, budući da u Bruxellesu sumnjaju da ih Kina koristi kao kanal za isporuke.

Europsko udruženje proizvođača bicikala (EBMA) zatražilo je u ožujku njihovo produljenje za pet godina, tvrdeći da će kineski proizvođači u slučaju njihova ukidanja znatno povećati izvoz u EU.

Prošle je godine unatoč carinama izvoz kineskih bicikala u EU prema kineskim podacima porastao 15 posto, na 1,66 milijuna, dok je prodaja bicikala u EU pala šest posto, navode u EBMA-i.

Podsjećaju također da je ukidanje carina uništilo lokalne proizvođače bicikala u Sjedinjenim Državama i Japanu, ukazujući ujedno na umjetno niske cijene energije, metala i kemikalija u Kini.

Za izračun pravedne cijene bicikala iz Kine trebale bi se koristiti međunarodne referentne vrijednosti, napominju u EBMA-i.

Europska komisija danas je pokrenula istragu na temelju koje će donijeti odluku o eventualnom produljenju carina. Time se važeće carine automatski produljuju do zaključenja istrage.

Na temelju pritužbi EBMA-e Bruxelles istražuje i uvoz električnih bicikala iz Kine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 03:15