Ulazak slovenske tvrtke Unija u vlasničku strukturu hrvatskog Data-Linka signalizira početak konsolidacije tržišta računovodstvenih usluge u Hrvatskoj i regiji.
Iako dvije tvrtke zajednički imaju više od tisuću klijenata, među kojima su Air France, ArcelorMittal, BASF, C&A, Henkel, HBO, IBM, Janaf, Lagermax, Metro, Novartis, Sberbank, Toyota i Total, i zajednički prihod veći od 10 milijuna eura te iako je time riječ o najvećem poslu spajanja i preuzimanja (M&A) računovodstvenih servisa u Jadranskoj regiji dosad, nova grupa ima manje od jedan posto tržišnog udjela.
Tomislav Urbić, predsjednik uprave tvrtke Data-Linka, kaže da se odsad njihove tvrtka u Hrvatskoj naziva Data-Link Unija. U njoj su postojeći vlasnici i osnivači zadržali 51 posto udjela dok je slovenska Unija preuzela 49 posto vlasništva. Urbić pojašnjava da su poslovanje u Srbiji, jedino izvan matične države, prodali tvrtki Unija.
Veliki prostor
"Na hrvatskom tržištu smo uvjerljivo najveći i daleko ispred drugog najvećeg računovodstvenog servisa, ali opet, s Unijom skupa nemamo ni jedan posto udjela na hrvatskom tržištu i u regiji smo također ispod jedan posto tržišnog udjela tako da vidimo veliki prostor za udruživanje s drugim servisima", kaže Urbić.
Prema podacima Fine, Data-Link je lani imao rast prihoda od 17,6 posto na 18,5 milijuna kuna i rast neto dobiti za četiri puta na 1,9 milijuna kuna. Urbić, ističe, unatoč tome odlučili su se na ovaj potez, jer su pred njihovom industrijom velike promjene i pravi put vidi u okrupnjavanju, digitalnoj transformaciji i širenjem u nove segmente.
"Tehnologija već danas omogućuje gotovo potpunu automatizaciju jednostavnijih knjigovodstvenih zadataka, što će omogućiti računovođama da više vremena i znanja posvete dubinskim analizama poslovanja klijenata i preuzimanju savjetodavne uloge", kaže Urbić.
Miran Pikovnik, direktor Unije, kaže da dijele istu viziju, kompanijsku kulturu i pristup poslu. Navodi da obje tvrtke već su radile na ponudi, ne samo računovodstvenih već i IT i konzultantskih usluga, a zajednički će imati veći kapacitet da to ostvare. Unija je dva puta veća po broju zaposlenih i tri do četiri puta veća po prihodima od Data-Linka. Zajednički će imati 250 zaposlenika i biti prisutni u cijeloj Jadranskoj regiji te na ukupno 14 europskih tržišta.
"U našoj djelatnosti vremena donose veliku promjenu pa sad idemo iz poslova knjiženja i unosa računovodstvenih podataka prema savjetodavnom biznisa, a podloga za to je IT", kaže Pikovnik.
Dodaje da posao računovođe neće nestati i da trebaju sve svoje zaposlenike. Međutim, da je tehnologija donijela velike promjene. U Uniji danas, navodi Pikovnik, 17 posto svih faktura unesu i obrade softverski roboti i umjetna inteligencija, a ne ljudi.
Dodana vrijednost
"Danas 80 posto vremena odlazi nam na knjiženje i obradu podataka za koje klijente nije briga dok 20 posto čine usluge koje daju dodanu vrijednost klijentu i radimo na tome da taj postotak obrnemo, a za to nam osim tehnologije trebaju i iskusni računovođe, koji žele razvijati soft skills", kaže Pikovnik.
Pojašnjava da računovođe ne trebaju strahovati za posao i stoga što u zemljama Jadranske regije porezi nikad neće postati jednostavniji, a "samo se poreze i smrt ne može izbjeći". Unija grupa propitkuje i mogućnosti da postane regionalni shared service centar za financijske usluge za međunarodne korporacije, razvija i uslugu M&A posredovanja za male biznise poput kafića i slastičarnica. No, u području digitalne transformacije, gdje klijentima žele financijske dokumente učiniti dostupnima u realnom vremenu preko clouda, snažno su proširili IT ponudu s vlastitim ERP-om, zatim DMS i BI sustavima.
"U iduće tri godine ćemo na razvoj i poboljšanje naše tehnologije uložiti dva milijuna eura", zaključuje Urbić iz Data-Link Unije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....