Problem divljanja cijena u maloprodaji i aktualni bojkot trgovina, Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke, smatra kompleksnim problemom koji zahtijeva širu akciju i međudržavnu suradnju, kako na razini Vlada, tako i na razini agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.
- S točke gledišta proizvođača želim istaknuti da proizvođači nemaju, ne mogu i ne ostvaruju dominantan utjecaj na maloprodajne cijene. U odnosu na razinu cijena, mislim da je to kompleksan problem koje treba rješavati u strukturiranijem i mirnijem okruženju, da je tu u određenoj mjeri potrebno stati na loptu. Pitanje razine cijena i razlike cijena na domaćem i inozemnim tržištima jedno je od ključnih pitanja ovoga problema. Držim da kombinacijom različitih mjera koje bi se mogle pokrenuti ne samo na razini Vlade, nego i suradnje na razini AZTN-a većeg broja država, pa tako i susjednih čine skup mjera koje bi mogle pomoći – rekla je Dalić i dodala da "treba voditi računa i o konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, osobito konkurentnosti proizvodnje."
PROČITAJTE VIŠE Objavljene nove maksimalne cijene za novih 40 zaštićenih proizvoda!
Kombinacija mjera
- Domaći proizvođači su vrlo često izloženi oštroj, ponekad i nelojalnoj konkurenciji. U zaključku, ovo nije jednostavan problem i ne može se riješiti jednom mjerom, nego kombinacijom različitih mjera i suradnjom različitih institucija u više zemalja – poručila je predsjednica Uprave Podravke, dok je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor Fortenova Grupe naglasio kako "ovaj problem nije tako simplificiran kako se javnosti predstavlja."
- Hrvatska je u posljednje dvije godine bitno smanjila inflaciju i mislim da, što se tiče same inflacije, nemamo ogroman problem. Kod nas su glavni motor inflacije usluge, jer su cijena rada i nedostatak radne snage utjecali na bitno povećanje materijalnih prava radnika tako da više od dvije trećine inflacije čine usluge. U javnost su kao glavna debata isplivale cijene hrane. Ako pogledamo po rezultatima DZS-a, glavne kategorije hrane koje su najviše rasle unazad godinu dana su one koje su vezane uz burzovnu robu. Dakle, kakao, kava, maslinovo ulje i maslac. Treća je kategorija razlika u cijenama u različitim zemljama, pri čemu javnost najviše zanima ono što je kod nas skuplje nego u EU, jer nitko ne govori o proizvodima koji su ovdje jeftiniji nego u EU. Razlozi za to su uzrokovani nekim regulatornim rupama koje mi kao retaileri moramo kupiti po većim cijenama nego što su u EU – rekao je Peruško, dodavši kako je Fortenovi i Konzumu u interesu "da inflacija bude niska, jer je to prostor u kojem se može ostvariti ekonomski rast i stabilno okruženje." Zato su, veli, kao njihov doprinos nižoj inflaciji kroz Konzumovu maloprodajnu mrežu u dogovoru s 50-ak domaćih proizvođača odlučili od 1. veljače do 1. lipnja ponuditi 250 dodatnih proizvoda kojima garantiraju istu cijenu.
Niža inflacija
- Predložili smo i Vladi izmjene plana koji je sada prezentiran kroz novi paket mjera, da nam se omogući za sve proizvode da imamo minimalno jedan proizvod. Prijašnja mjera je onemogućila konkurenciju, jer su određeni proizvodi kupci koji su mogli platiti i mi koji smo mogli zaraditi, s tom mjerom nestali s polica, poput toaletnog papira. Zato sam predložili za novi paket da za sve kategorije postoji samo jedan proizvod kojemu garantiramo nižu cijenu. To je naš doprinos za nižu inflaciju – rekao je Peruško, koji je potom naglasio i kako se u Hrvatskoj ekonomiji posljednjih godina bilježe pozitivni pomaci.
- Hrvatska je danas došla gotovo na 80 bruto nacionalnog dohotka po stanovniku EU, bili smo predzadnji, danas to više nismo. Imamo stabilan javni dug koji pada i spustio se ispod 60 posto cjelokupnog BDP-a države. To su makroekonomski indikatori koji pozitivno utječu na nas, velike kompanije, kreditne rejtinge. Ovo što je sada u fokusu, vjerujem da će iščeznuti – poručio je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....