Prevezli rekordan broj putnika

Croatia Airlines godinu završio s gubicima od 82,2 milijuna kuna

Croatia Airlines u postupku je traženja i odabira strateškog partnera
Arhivska fotografija
 Zvonimir Barišin / Hanza Media

Gubitak Croatia Airlinesa je prema preliminarnim podacima tijekom 2018. godine iznosio 82,2 milijuna kuna, što je znatno slabije nego 2017. kad je ostvarena dobit od 25 milijuna kuna, ali na to je tada presudno utjecala djelomična prodaja prava slijetanja (slotova) na zračnoj luci Heathrow u visini od 138,6 milijuna kuna.

Kad se izuzme prodaja slotova, gubitak u 2018. manji je za 28 posto, odnosno za 31,4 milijuna kuna u odnosu na 2017. godinu, uz istovremeno ostvareni porast troškova goriva za 71,3 milijuna kn kao posljedica rasta cijena nafte, kaže se u financijskom izvještaju Croatia Airlinesa za 2018. godinu.

Ukupni prihodi iz poslovanja u 2018. godini prema preliminarnim podacima ostvareni su u visini od 1,7 milijardi kuna, što je za 4 posto više u odnosu na 2017. godinu nakon izuzeća jednokratnih stavki.

Ukupni troškovi iz poslovanja istovremeno su ostvareni su u visini od 1.77 milijardi kuna, što je za 3 posto više u odnosu na 2017. godinu. Troškovi goriva, koji u strukturi troškova sudjeluju s 18 posto, jedan su od glavnih uzroka povećanju, kažu u Croatia Airlinesu.

Domaći zrakoplovni prijevoznik lani je prevezao rekordnih dva milijuna i 169 tisuća putnika što je dva posto više nego godinu ranije, uz prosječnu popunjenost zrakoplova od 73,5 posto.

Croatia Airlines u postupku je traženja i odabira strateškog partnera, za što je Vlada prošli tjedan oformila međuresorno povjerenstvo, s glavnom zadaćom razmatranja daljih koraka za dovođenje kvalitetnog i iskusnog partnera u zračnom prometu koji će pridonijeti budućem razvoju i konkurentnosti te kompanije.

Povjerenstvo je dužno provesti postupak traženja te predložiti Vladi odabir strateškog partnera Croatia Airlinesa sukladno važećem zakonodavstvu RH i EU, tako da se osigura da većinsko vlasništvo i upravljanje pravnih ili fizičkih osoba iz EU, a s ciljem održavanja operativne licencije zračnog prijevoznika.

Tom je postupku prethodila Vladina odluka iz siječnja 2018. o povratku Croatia Airlinesa na listu tvrtki od strateškog i posebnog interesa, da bi nakon toga, u travnju 2018. u Nacionalnom programu reformi kao cilj bilo navedeno osiguranje kvalitetnoga strateškog partnerstva.

Trenutno je u završnoj fazi postupak nabave usluga financijskog savjetnika za razradu modela dokapitalizacije Croatia Airlines i pronalaska strateškog partnera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 21:46