Velika konferencija o zdravstvenom turizmu Croatia Health Spot, koja se ovaj tjedan održala u Zagrebu, povod je da se još više upru snage u brži razvoj te turističke niše koja je u uzlaznoj putanji.
Što se dosad napravilo i kako dalje, odgovaraju nam čelni ljudi Turističke zajednice Zagreba i Hrvatske turističke zajednice, Martina Bienenfeld i Kristjan Staničić.
Koliko možemo biti konkurentni na tom zahtjevnom tržištu?
Staničić: Hrvatska na međunarodnom tržištu u ovom segmentu konkurira nižim troškovima, kraćim čekanjem na zahvat te višom kvalitetom usluge. Imamo li u vidu globalne demografske trendove i promjene društvenih vrijednosti koje uvjetuju kontinuirani rast potražnje za proizvodima zdravlja, imamo jedinstvenu priliku još bolje iskoristiti komparativne prednosti poput blizine velikim emitivnim tržištima, konkurentne cijene, dugu tradiciju i dobru reputaciju u domeni pružanja zdravstvenih usluga.
Bienenfeld: Zagreb, kao glavni grad Hrvatske, ima izuzetnu koncentraciju znanja i vrhunskih ponuđača, koji već danas stoje uz bok svjetskih klinika, lječilišta i wellness centara. Brojne privatne i javne poliklinike te zdravstveni centri sa stručnim osobljem i iznimnom kvalitetom usluge, uz pristupačne cijene, čine hrvatsku prijestolnicu konkurentnom na tržištu zdravstvenog turizma, a perspektive razvoja nastojali smo pokazati na našoj konferenciji “Hrvatska mjesto za zdravlje”.
Što bismo trebali razvijati i kako doći do gostiju koji će zbog tih usluga doći u Hrvatsku?
Staničić: Zdravstveno-turističke usluge koje se kupuju u inozemstvu su pretežno one koje nisu pokrivene nacionalnim zdravstvenim osiguranjima, izrazito su skupi zahvati te nužni medicinski zahvati za koje su duge liste čekanja. Hrvatska se ubrzano profilira kao relevantna receptivna destinacija, a korisnici usluga u našoj zemlji imaju i jedinstvenu priliku kombiniranja vrlo kvalitetne usluge i širokog spektra tretmana s doživljajem odmora na atraktivnim i sigurnim turističkim destinacijama, uz povoljan odnos vrijednosti za novac. Gosti koji u Hrvatsku dolaze motivirani korištenjem zdravstvenih usluga ostvaruju veću potrošnju od “klasičnih” odmorišnih gostiju.
Bienenfeld: Trebamo razvijati kvalitetu ponude, ali i dodatne sadržaje. Naime, pratnja i obitelj, koje dolaze s pacijentima, nerijetko konzumiraju i druge sadržaje koje im određena destinacija nudi. Isto tako, postoji potreba za boljim povezivanjem sektora zdravstva i turizma, javnog i privatnog područja, jer se zajedničkim djelovanjem stvara klima koja omogućava daljnji razvoj Zagreba kao destinacije medicinskog turizma.
Koje rezultate ostvarujemo trenutačno na tom području kada govorimo o noćenjima, dolascima i prihodima?
Staničić: Hrvatska se nalazi u krugu europskih destinacija zdravstvenog turizma - uključujući Švicarsku, Njemačku i Austriju te nove zvijezde poput Poljske, Mađarske, Češke i Turske - koje ciljaju na najveća europska emitivna tržišta zdravstvenog turizma, prije svega na Njemačku, Rusiju i Veliku Britaniju, zemlje Bliskog istoka, Indoneziju i SAD. Prema istraživanju TOMAS ljeto 2017., sedam posto turista u ljetnim mjesecima posjećuje Hrvatsku motivirano zdravstvenim razlozima, a još ih sedam posto dolazi radi wellnessa. Ponudu hrvatskog medicinskog turizma u najvećoj su mjeri prepoznali Talijani, ali i gosti iz BiH i Slovenije, dok u lječilišnom segmentu prevladavaju domaći gosti.
Bienenfeld: Trenutno nemamo konkretne podatke za to područje, ali ono što možemo reći jest da je prošla godina bila najbolja turistička godina za naš grad. Zagreb je bio prvi prema broju dolazaka u Hrvatskoj te peti prema broju ostvarenih noćenja. A prema informacijama s terena, povećani interes i broj gostiju bilježe i sami pružatelji usluga u zdravstvenom turizmu. Sukladno podacima UNWTO-a, očekuje se da će globalna veličina tržišta medicinskog turizma do 2025. rasti po stopi od 9 posto, a dosegnut će 130 milijardi dolara.
Već idući tjedan predstavit ćemo se na sajmu u Tel Avivu
Što ste sve napravili u posljednje tri godine za promociju tog segmenta turizma?
Staničić: Proveli smo niz kampanja i oglašavanja putem društvenih mreža te polučili iznimno dobre rezultate. Pripremili smo brošuru zdravstvenog turizma “Full of well-being” . U sklopu “Croatia Feeds” kampanje za predsezonu i posezonu, komunicirali smo ponudu termi i toplica u Hrvatskoj.
Bienenfeld: Već idući tjedan prezentiramo našu zdravstvenu ponudu u sklopu sajma IMTM u Tel Avivu, u ožujku sudjelujemo na sajmu ITB u Berlinu, a u travnju na IMTJ Medical Travel Summitu koji će se također održati u Berlinu. Krajem godine bit ćemo prisutni na MedTravel EXPO-u u Moskvi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....