Rezultati poslovanja u 2020.

Atlantic Grupa ostvarila rast profitabilnosti uz rekordno nisku zaduženost

Kao glavne odrednice poslovanja u tekućoj godini označili su jačanje pozicije prepoznatljivih regionalnih brendova, jačanje segmenta kave, stvaranje novih brendova te razvoj distribucijskog poslovanja
Emil Tedeschi
 Danijel Soldo/Cropix

S ostvarenim lanjskim prihodom od 5,3 milijarde kuna Atlantic Grupa ostvarila je 3,3 posto slabiji rezultat u odnosu na 2019., navodi se u izvješću te kompanije objavljenom na stranicama Zagrebačke burze.

"Ako isključimo utjecaj prihoda dezinvestiranog poslovanja, usporedivi prihod u 2020. ostao je gotovo na razini iz 2019., uz blagi pad od 0,4 posto", napominju u Atlanticu. Podsjećaju kako je u pretprošloj godini, u procesima dezinvestiranja, kompanija u potpunosti izašla iz biznisa sa sportskom i aktivnom prehranom, kao i iz poslovanja u dodacima prehrani te distribuciji vode. Riječ je, podsjetimo, o odlukama Atlantica o prodaji brendova Multipower, Multivita i Dietpharm, dok je u prošloj godini prodan i njihov brend dječje hrane Bebi.

EBITDA 716,5 mil. kuna

U osvrtu na ostvarenu neto dobit od 342,3 milijuna kuna u prošloj godini, iz Atlantica napominju kako je neto dobit, kada se promatra bez jednokratnih stavki, ostvarila rast od 13,3 posto u odnosu na 2019., a, prema istom izvoru, nominalno bilježi pad od 12,3 posto.

"Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 716,5 milijuna kuna i niža je za osam posto, dok je bez jednokratnih stavki rasla 4,6 posto, na 755,1 milijun kuna", navodi se u izvješću Atlantic Grupe.

Raščlanivši ostvarene prihode u prošloj godini prema ključnim dijelovima prodaje, u Atlanticu su izdvojili rast delikatesnih namaza za 15,1 posto, porast prodaje u ljekarničkom lancu Farmacia od 4,5 posto i za 2,7 posto bolji rezultat plasmana Donata Mg na tržište u odnosu na pretprošlu godinu.

"Među tržištima, najznačajniji rast od 14,2 posto ostvarila su ključna europska tržišta, najviše Austrija i Švicarska, a rasla su i tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova", ističu u Atlanticu.

Pad u HoReCa kanalu

Kao ključne utjecaje na tržištu koji su se odrazili na rezultate kompanije u prošloj godini u Atlanticu navode mjere države za suzbijanje širenja pandemije i slabiju turističku sezonu. Potonji čimbenici, prema izvješću, odrazili su se na značajni pad prodaje u HoReCa kanalu, pad prodaje proizvoda namijenjenih za konzumaciju izvan kuće te impulsnih proizvoda.

"Stabilna financijska pozicija, optimiranje poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su nam da održimo kontinuitet poslovanja i sigurnost radnih mjesta, aktivno se uključimo u pomoć zajednici u borbi protiv koronavirusa te poboljšamo profitabilnost uz minimalne negativne posljedice na konsolidirane prihode i rekordno nisku zaduženost", ocijenio je u osvrtu na poslovne rezultate za 2020. predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Kao glavne odrednice poslovanja u tekućoj godini u Atlanticu su, među ostalim, označili jačanje pozicije prepoznatljivih regionalnih brendova, jačanje segmenta kave, stvaranje novih brendova te razvoj distribucijskog poslovanja. Osim toga, ističu da zadržavaju kontinuirani fokus na moguća spajanja i akvizicije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 02:30