U Primorsko-goranskoj županiji tijekom 2022. godine u komercijalnom smještaju ostvareno je 15,6 milijuna noćenja što je za 1% više od rekordne 2019. godine!
Ukupno u komercijalnom i nekomercijalnom smještaju ostvareno je 18,1 milijun noćenja što je 95% noćenja iz 2019. godine i 3 milijuna dolazaka što je 98% dolazaka u usporedbi s 2019. godinom. Pri tome strani gosti su ostvarili 87% noćenja, dok su domaći gosti ostvarili 13% noćenja.
„Naša županija je na razini Hrvatske u 2022. godini bila treća najtraženija regija, što znači da se kod nas ostvarilo gotovo 20% ukupnog nacionalnog turističkog prometa. Zato bez ikakve zadrške možemo reći da smo se vratili broju noćenja i dolazaka iz 2019. godine. Posezona je bila vrlo dobra, tu posebice treba naglasiti kako se vratio veliki broj kongresa ali i programa na destinaciji, što je zajednički doprinijelo odličnim rezultatima. I veliki broj zanimljivih adventskih programa koji su tijekom prosinca održani diljem županije svakako je utjecao na završne rezultate. Naša najvažnija strana tržišta su nam ostala vjerna, a broj gostiju raste usprkos svim većim ili manjim poremećajima na tržištu. Smještaj visoke kategorije ostaje najtraženiji i prvi se puni, bez obzira na cijenu. Najave za 2023. godinu za sada su dobre, Turistička zajednica PGŽ kreće s novim ciklusima predstavljanja na turističkim sajmovima. 2023. godina donijela nam je dvije važne promjene za koje očekujemo da će pozitivno utjecati na turizam te da će nas učiniti još pristupačnijima, posebice među zemljama EU - ulazak u eurozonu i Schengensko područje“, pojašnjava direktorica dr.sc. Peršić Živadinov.
„Godina je završila, imamo kompletne turističke rezultate za 2022. godinu. Radi se o rekordnom rezultatu od kada postoji turizma na Kvarneru. Ostvaren je najveći broj dolazaka i noćenja u komercijalnom smještaju. Također, zabilježen je i najveći broj avio gostiju. Važno je istaknuti da radimo na kvaliteti i da su naši brendovi postali prepoznatljivi“, priopćio je župan Komadina i naglasio kako grad Rijeka i Gorski kotar bilježe najveće poraste u turističkom prometu što znači da su se ulaganja višestruko isplatila. Istaknuo je da je posebno vrijedno što je ovaj turistički rast rezultat dolazaka tijekom pred- i posezone budući su naši kapaciteti u glavnoj sezoni uglavnom puni te da ovaj porast prate i povećani financijski rezultati.
Struktura gostiju prema tržištima
Njemačka je i dalje naše najjače tržište! Gosti iz Njemačke u prošloj su godini ostvarili 5,3 milijuna noćenja, tj. 13% više od 2019. godine te preko 700 tisuća dolazaka što je za 12% više u usporedbi s 2019. godinom. To znači da gosti iz Njemačke čine 30% od svih gostiju na području županije.
Nakon Njemačke, broj ostvarenih noćenja s ostalih tržišta je sljedeći: Slovenija (2,6 milijuna), Hrvatska (2,4 milijuna), Austrija (1,8 milijuna), Italija (gotovo 1 milijun), Mađarska (gotovo 850 tisuća), Češka (gotovo 800 tisuća), Poljska (621 tisuća), Slovačka (gotovo 580 tisuća).
Uz Njemačku, poraste u broju noćenja u usporedbi s rekordnom 2019. godinom ostvarili su i gosti iz Češke (13% više), Slovačka (10% više) i Poljska (6% više).
Broj gostiju na subregijama i destinacijama
Na otoku Krku ostvaren je najveći broj noćenja (6,4 milijuna), što je vrlo blizu broju noćenja iz 2019. godine. To znači da je na otoku Krku prošle godine ostvareno 35% svih turističkih noćenja županije. Nakon otoka Krka slijede Cresko-lošinjski otoci (3,4 milijuna noćenja), Crikveničko-vinodolska rivijera (3 milijuna noćenja), otok Rab (2,1 milijun noćenja), Opatijska rivijera (2 milijuna noćenja), Riječko područje (gotovo 1 milijun noćenja) i Gorski kotar (129 tisuća noćenja).
Gorski kotar i Riječko područje bilježe najveće poraste u broju noćenja u usporedbi s 2019. godinom: Gorski kotar 16% više, Riječko područje 7% više. Među „Top 10“ destinacija Hrvatske kada govorimo o domaćim gostima bili su Crikvenica i Mali Lošinj, i to odmah iza Zagreba.
Broj noćenja prema vrsti smještaja
U 2022. godini 44% noćenja ostvareno je u obiteljskom smještaju, tj. ukupno je ostvareno gotovo 8 milijuna noćenja, što je za 3% bolji rezultat od 2019. godine. Slijede kampovi s gotovo 4 milijuna ostvarenih noćenja te hoteli s 3,3 milijuna noćenja. Međutim, kada je riječ o broju zvjezdica odnosno kategoriji, smještajni objekti s 5* i dalje ostvaruju najveće poraste u broju noćenja. Tako je tijekom 2022. godine u smještaju visoke kategorije ostvareno 30% više noćenja nego li rekordne 2019. godine.
Nautika
U segmentu nautike, ostvareno je gotovo 170 tisuća noćenja, u odnosu na 2019. godinu to je porast od 9%. Najveći promet tj. 56% svih nautičkih noćenja ostvareno je u Marini Punat, a zatim slijede luke u Rijeci, Novom Vinodolskom, Malom Lošinju i Opatiji. Nautički charter najtraženiji je bio među gostima iz Njemačke, Austrije, Češke, Italije, Slovenije i Švicarske.
Turistički promet tijekom adventa (23.12.2022.-8.1.2023.)
Tijekom božićno-novogodišnjih praznika na području Primorsko-goranske županije boravilo je 40 tisuća gostiju, čime su bile nadmašene sve najave i očekivanja. U tom periodu od 2 i pol tjedna ostvareno je 38 tisuća dolazaka što je 8% više te 123 tisuća noćenja što je 2% više u odnosu na advent 2019/2020. Opatija je za vrijeme Božića i Nove godina s ostvarenih nešto više od 50 tisuća noćenja bila druga najposjećenija destinacija u Hrvatskoj, odmah iza Zagreba.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....